Hoe vaak nieuwe positiekleding?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Oudje37, May 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Ik vroeg me af hoe vaak je tijdens een zwangerschap nieuwe positiekleding moet kopen omdat je aangekomen bent? Ik ben nu 13 weken en wil graag mijn eerste positiebroek kopen omdat mijn normale boeken niet meer lekker zitten. Maar ik kan me voorstellen dat ik nog flink groei de komende weken. Met name op de heupen en benen zou dat met een positie spijkerbroek wel eens kunnen zorgen dat ik over een maand of twee weer een maat groter moet. Op die plekken is de stretch in de broek toch minder. Hetzelfde met BH's. Maar op deze manier wordt zo'n zwangerschap wel een prijzige aangelegenheid :p

Hoe hebben jullie dit opgelost?

2. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    heb met 6 weken mijn eerste positiebroek aan moeten doen en na een week of 15 weer een andere en nu pas ik helemaal geen positiebroeken meer xD heb het wel via marktplaats gekocht, dus dat scheelt

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik ben nu 15 kilo aangekomen en ik heb nog steeds dezelfde positiebroeken aan.

4. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    kilo's zeggen niet veel, ben maar 10 kilo zwaarder maar mijn buik is wel extreem snel gegroeid :)

5. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    ik heb altijd dezelfde jeans kunnen aanhouden, ik had het geluk dat ik alleen (of toch voornamelijk) aankwam op buik (en borsten ;) )

6. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik heb tot 34 weken dezelfde positiejeans aangekund, sindsdien loop ik alleen in positiejoggingbroeken.
    Marktplaats is geweldig voor positiekleding.

7. urfebe

urfebe Fanatiek lid

Sep 25, 2014
    2,529
    1,234
    113
    Female
    Hier al de helezwangerschap dezelfde positiebroeken. Gewoon gekocht in m'n eigen maat en zitten nig steeds lekker.

8. Monijari

Monijari Actief lid

Sep 27, 2014
    307
    3
    18

+1!

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met een rokje, jurk en legging heb je ook minder moeite met je benen en billen. Ik heb 2 zwangerschappen dezelfde maat kleding gedragen.

10. Amelien

Amelien Bekend lid

Apr 4, 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb met 10 weken mijn eerste positiebroek gekocht. Dezelfde broeken draag ik nu nog. Daarmee kan ik het zeker uitzingen tot mijn verlof. Voor daarna heb ik genoeg jurkjes in de kast hangen (vind ik op het werk niet prettig). Hier dus geen grotere broeken na verloop van tijd. Tot nu toe is alleen mijn buik groter geworden. Benen/heupen niet.

Bh's vind ik wel lastig. Heb 2 'gewone' nieuwe bh's gekocht toen mijn gewone maat echt te klein werd. Maar 1 van die 2 is nu weer aan de kleine kant. Binnenkort maar weer eens op nieuwe uit. Meegroeibh's vind ik niet fijn.

11. Samster

Samster Actief lid

Oct 28, 2014
    148
    0
    16
    Ik kan nogsteeds dezelfde positiebroek aan als die ik bij 14 weken had gekocht. Nu alleen later in de zwangerschap nog een andere kleur broek gekocht, maar dezelfde maat!

12. duizeltje

duizeltje Lid

Mar 26, 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je koopt positiekleding in principe in de maat van voor de zwangerschap. De kleding rekt op de goede plaatsen mee en past dus meestal de hele zwangerschap.

13. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Tot nu toe maar een keer wat gekocht en past nog steeds. Ben ook maar 1,5 kg aangekomen.

14. Laub

Laub Actief lid

Oct 17, 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik pas ook al m'n positiekleding nog vanaf het begin. En ben 18 kilo aangekomen. Het meeste zit toch op je buik en daar zit een band die meerekt. De strakke spijkerbroek die ik gekocht had vind ik nu juist te wijd zitten, omdat ie is uitgelopen door het dragen, terwijl mn benen wel dikker zijn geworden. Wat BH's betreft zou ik naar een speciaalzaak gaan en je daar goed laten adviseren. Ik heb er destijds 2 op de groei gekocht en die passen nog steeds. Ben zelf erg tevreden over de broeken van mamalicious (totaal 3 gekocht voor 50 euro p/st) en daarop gecombineerd met leuke truitjes en shirtjes van de h&m mama collectie, die zijn ook goed betaalbaar.

15. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,050
    178
    63
    Gelderland
    Hier de vorige zwangerschap broeken gekocht met 16 weken, deze draag ik nu weer, was 14kg aangekomen en geen problemen gehad. Er zat wel wat strech in, maar de kg zaten vooral op buik en borsten en verder over het hele lichaam verspreid.
    Wbt BH, een meegroei BH gaf mij helemaal geen steun. Dus ik heb een voedings BH gekocht, deze heb ik na de bevalling ook gewoon gebruikt (en deze kon zelf de enorme stuwing aan!!!) Heb niet iets niet kunnen dragen.

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik heb nauwelijks positiekleding gekocht, behalve een paar zwangerschapsleggings. Maar ik draag altijd een jurkje met een legging en dat kon ik moeiteloos doordragen.

17. Koon

Koon Niet meer actief

Vorige zwangerschap de hele zwangerschap dezelfde broeken kunnen dragen ondanks dat ik 16 kg aankwam. Dat zat echt niet alleen op mijn buik ;) de broeken van h&m zit redelijk wat stretch in.
    Nadeel van 2e hands is dat er al een hele dikke buik in gezeten heeft en het buikstuk vaak al uitgelubberd is. Ik ga voor deze zwangerschap dan ook weer nieuwe broeken kopen.

18. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kocht met 10wkn de positiebroeken en die pasten tot aan de bevalling, terwijl ik bijna 30kg ben aangekomen...

19. mnsy

mnsy Bekend lid

Jun 8, 2009
    811
    0
    0
    Ik draag ook nog steeds dezelfde zwangerschapsbroeken die ik met 15 weken heb gekocht, en ben sindsdien 12kg aangekomen.

20. meintje83

meintje83 Actief lid

Apr 15, 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik draag ook nog dezelfde broeken die ik met 13 weken heb gekocht, ze zitten nog prima. En ik draag ook nog m'n eigen bh's van voor de zwangerschap, maar m'n borsten zijn dan ook nauwelijks gegroeid.
    Bij de broeken merk ik alleen dat de buikband wat strakker wordt en dus wat lager zit.

Share This Page