Hallo dames, Ik zit een beetje met mijn handen in het haar... Ik ben nu twaalf weken zwanger en de klachten stapelen zich op... Ik ben diverse keren bij huisarts en verloskundige geweest, maar daar is tot nog toe niets uitgekomen... Nu hoop ik dat een van jullie een idee heeft wat er aan de hand kan zijn, want ik ben een beetje wanhopig aan het worden... Een lijstje van mijn klachten: -Zwaar verminderde eetlust. Niet misselijk of overgeven, maar gewoon géén zin in eten. Als ik dan eet, valt het heel zwaar. Ook drinken gaat slecht, ik heb gewoon geen dorst. Ik ben in 5 weken 7 kilo afgevallen. - Ik ben extreem moe en duizelig, heb steeds hartkloppingen na inspanningen en zie bij te lang staan of teveel doen zwart voor de ogen. Als ik plat lig dan blijft alles draaien en op het moment dat ik ga zitten dan bonkt mijn hoofd. - Ik verga van de jeuk, overal verschijnen gekke 'muggenbultjes' en die krap ik dan in mijn slaap open. - Ik heb last van spierpijn en stijve nek/schouders/rug. Als ik iets moet optillen zijn mijn armen gelijk verzuurd, ook een stukje lopen voel ik direct in mijn benen. - Ik ben emotioneel een wrak. Alles iriteert me, ik huil om elk dingetje, ben heel down en heb regelmatig het gevoel dat het maar beter mis kan gaan. Uit bed komen kost me ongelooflijk veel moeite. Ik ben niet mezelf! Ook kom ik niet uit mijn woorden, pieker heel veel, slaap heel slecht (droom heel veel) kan me niet concentreren... Mijn urine is getest en daar kwam niks bijzonders uit. Ook is mijn bloed op schildklier, suiker en hb gehalte getest, dat was ook allemaal goed. Ik drink nu op aanraden van de verloskundige fantomalt om een beetje meer energie te krijgen. Dit werkt tot nog toe niet. Bij mijn vorige zwangerschap (mijn dochter is deze maand een jaar geworden) heb ik dit ook gehad, maar in véél mindere mate! Ik ben alleen heel bang dat het effect gaat hebben op het kindje (ik ben bij mijn dochter met 36 weken opgenomen vanwege een groeiachterstand en verminderd vruchtwater) Wat kan ik nu nog doen? En waar kan ik verder nog terecht voor hulp?
hoihoi, Jeetje meis wat vervelend. Ik lees dat er echt al vanalles aan gedaan is om te onderzoeken of er een medische oorzaak is. We moeten blij zijn dat er 'niets' aan de hand is maar vaak is het toch fijn als het beessie een naam krijgt. Ik wil je toch adviseren om eens te babbelen met een psychollog. Een zwangerschap heeft (Onbewust) een hoop invloed op je psyche, en baat het niet dan schaad het niet. Je hebt dan ales geprobeerd! Imke