zwangerschapsvergiftiging al met 17 weken zwangerschap??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emama, 3 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    hoi

ik had een vraagje ik wou weten of je zwangerschapsvergiftiging kan krijgen als je pas 17 weken zwanger bent?

in mijn vorige zwangerschap heb ik een lichte vorm gehad aan het einde van mijn zwangerschap

maar nu heb ik precies dezelfde symptomen als toen alleen ben ik pas 17 weken en vroeg mij af kan dat al want lees op internet vanaf 20 weken dat het zou kunnen

klachten waren toen hoofdpijn en hele erge pijn tussen schouderbladen

heb ik nu ook weer én pijn bij mn rechterrib bovenin mn buik
    en afgelopen week ongeveer echt hele erge stinkende urine echt heel erg maar sinds vandaag minder maar gister nog wel heel erg

bedankt alvast

2. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Ik werd al op zwangerschapsvergiftiging getest toen ik 9 weken was, vanwege bijzonder hoge bloeddruk. Gelukkig vals alarm en vooral gewoon spanningen. Maar het lijkt me dus zeker mogelijk om het al vroeger in de zwangerschap te hebben!

Ik zou dan ook jouw vk bellen om jouw zorgen te bespreken.

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Als ik de symptomen herkent zou ik zeker bellen. Wellicht is t bijzonder voor 17 weken, maar je bent geen robot, dus t kan denk best. Al hoop ik t niet voor je natuurlijk. Xx sterkte

4. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Ik zou voor de zekerheid even bellen om te laten controleren. Geen idee of het al kan. Succes!

5. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    Inderdaad, even bellen en je klachten en zorgen bespreken. En daarnaast zou ik ook je urine laten nakijken!

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Zeker bellen en laten checken!!

Het komt heel weinig voor rond die termijn, maar het komt wel degelijk voor.

7. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik zou even bellen! Kans is nihil maar je weet het nooit.
    Werd ook met 20 weken opgenomen met de verdenking van... was het niet.
    Hele zwangerschap op en aan gehad helaas.

8. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    bedankt dames

dus het kan wel gewoon ja ik dacht zelf ook al 3 weken eerder is eigenlijk maar 21 dagen waarom zou het dan niet kunnen

vandaag ruikt mn urine weer echt heel sterk (dacht na gister dat het over was)

zit alleen in twijfel om tot maandag te wachten met bellen naar de vk of vandaag op spoednummer

9. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Gelijk bellen. Daar zijn ze voor. Aangezien je de klachten herkent zou ik het zeker even laten onderzoeken.

10. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Hier ook PE/HELLP gehad vorige zwangerschap. Gebruik deze zwangerschap al medicatie maar mij is op het hart gedrukt om gelijk te bellen zodra ik voel dat het niet goed zit, ondanks de termijn.

11. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Gelijk bellen, daar zijn ze voor!

12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Zou ook gelijk bellen.
    Niet iets waar je mee kan wachten.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Even bellen en gelijk je urine laten testen (en op kweek laten zetten) op een urineweginfectie. Dat komt vaak voor in een zwangerschap en dan stinkt je urine ook vaak erg.

14. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Ik zou echt het zekere voor het onzekere nemen. Dus echt bellen...hier zijn ze voor!

15. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik zou ook even bellen. Ik heb toevallig woensdag ook extra in het ziekenhuis gezeten met dezelfde klachten. Ik slik ook medicatie tegen hoge bloeddruk. Bij mij was gelukkig niets aan de hand, maar ‘better safe than sorry!’.

16. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    @Emama Inmiddels al gebeld hoop ik? De vk draaien in het weekend ook gewoon dienst, part of the job. Vinden ze echt niet erg dus voel je niet bezwaard en gewoon bellen!! (Als je dat nog niet gedaan hebt) Beter 100x teveel dan 1x te weinig :)

17. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    hoi

wou al gaan reageren vanavond maar had t een beetje druk vandaar nu pas

maar heb idd vandaag gebeld maar de vk zei dat het nog te vroeg was voor zwangerschapsvergifteging en dat de pijn tussen mn schouderbladen ook van de griep konden komen (ben alleen niet ziek)

maar goed maandag bel ik mijn ha en lever ik urine in en hoop dat alles goed is

ik kom wel extra langskomen maandag als ik wou ook bij de cm

ik hou het sowieso goed in de gaten want bij mn vorige zwangerschap merkte ik t eigenlijk alleen aan de pijn tussen mn schouderbladen bloedduk was gewoon goed maar in mn urine zat wel eiwit

bedankt voor je reactie

18. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Goed dat je gebeld hebt! Raar dat ze het op de griep gooit terwijl je niet ziek bent... Ik zou dan eerder aan een verdrukte zenuw denken namelijk. Maar als de klachten morgen erger zijn/worden gewoon weer bellen hoor en niet wachten tot maandag! Gewoon eisen dat ze dan op eiwitten checken ;)

19. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ja vond t ookal een beetje raar maar dacht miss komt t nog dat ik griep krijg ofzo heb geen pijn meer gister nog wel 1 keer ben alleen in een echt héél érg moe vandaag wat ik in mijn vorige zwangerschap niet heb gehad en deze ook niet

maar ga morgen de ha bellen om urine in te leveren zorg dat het een "schone" plas is en vraag of ze op eiwitten willen controleren voor alle zekerheid

20. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Hoe is het nu en hoe is het bij de huisarts afgelopen? Sterkte!

Emama vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina