Herkennen jullie het dat sommige (lees: veel) mensen zoveel afgunst/jaloezie uitstralen naar je? Net mn zoontje naar peuterspeelzaal toegebracht... en ik merk echt dat er daar een paar... (zeker 3) vrouwen zijn... die echt zwaar jaloers zijn.... Als ze iets zeggen: "hoor je zo'n ondertoontje"... Ze hebben bijvoorbeeld niets (positiefs) gezegd over de zwangerschap... maar dan opeens uit het niets krijg ik opmerkingen (met rare toon) als: "hoever ben je nou? nou heb je maar een bescheiden buik.... (wat niet eens zo is, maar goed....) hoe oud is je dochter nou..? Nou dat is ook nog klein... mijn buren (ook niets eerder germeld over zwangerschap) begonnen opeens over extra kosten die we nu hebben (duidend op de zwangerschap).... En hun kind telt opeens voor drie ?) qua drukte.... nouja tis moeilijk uit te leggen, maar denk dat diegene die het herkennen.... je voelt, hoort gewoon de afgunst, terwijl een normale "proficiat" of "wat leuk voor jullie" er niet af kan..... herkennen jullie dit?
ik tref mijn ex nog wel eens bij het voetbal. ik heb aan hem verteld dat mijn man en ik een kindje krijgen. hij feliciteerde wel normaal. ik weet dat hij en zijn partner ook graag een kindje willen. ongeveer 2 maanden later verteld hij dat hij ook vader werd. ik feliciteer hem, en vroeg of zijn vriendin het ook wist dat wij een kindje krijgen. hij ''ze vond het in eerste instantie niet zo leuk, maar nu we zelf een kleintje krijgen maakt het haar niet meer zoveel uit" jaja zij is echt een appart iemand. heb van meerdere gehoord dat zij extreem jaloers is...
erg herkenbaar seth, Niemand in mijn schoonfamilie heeft me gefeliciteerd, heb alleen maar rotopmerkingen gehad dat onze dochter nog te klein is, dat het lastig is, zwaar is, dat de baby vast veel gaat huilen en dat ik dat niet aankan, dat onze dochter jaloers zal worden, dat het nu met 2 kinderen toch wel klaar moet zijn bla bla.. En dat zijn zogenaamd allemaal ´goede´ adviezen, yeah right.
yep herkenbaar... Moet zeggen dat ik het altijd goed aanvoel of iemand liegt, of raar doet. Ik voel dat gelijk terwijl niemand anders het dan doorheeft... Dat wij nu weer in verwachting waren, terwijl dochter pas 19maanden is heeft alles te maken met het feit dat ik thuismama ben en dus in hun ogen alle tijd van de wereld heb...erger nog ben in thuis na ongeval dus wat daar nu zo fijn aan is...:x En eigenlijk is het gewoon bullshit van hun want het is puur jaloezie!!
Of mensen die zeggen: Nou je hebt al een flinke buik voor jouw termijn! (Terwijl ik van iedereen hoor dat dat niet zo is) Even een steek onder water. Bah, zo'n hekel aan! :x
het is zeker herkenbaar. Je merkt ook gelijk wie oprecht zijn en wie voor de schijn "blij" zijn. Ik heb dan zelf een mk gehad. Mensen van wie we het niet hadden verwacht leefde oprecht met ons mee , dat merk je in de woorden die ze gebruiktten. En van sommige stonden we toch echt "jammer dat je mk hebt gehad en vervolgens 2 dagen later, joehoe ik ben zwanger Overigens is dat een persoon die idd een ondertoontje gebruikt in alles wat ze zegt. En waar ik dan absoluut niet tegen kan: voor een buitenstaander zegt zij helemaal niks verkeerds en is ze heilig. Maar ik snap heel goed wat ze ermee bedoeld. dat vind dan weer zo gemeen en sluw. ohw ja nog zo'n opmerking paar dagen na de mk al" Wat?? Zit je nog in ziektewet? helemaal stom verbaasd. Spijt me zeer maar ben geen die hard dat ik gelijk weer aan de slag kon. bedankt voor de topic, kan ik weer die frustraties van me afschrijven . Het gaat anders zo vreten van binnen.
@Shaida dat ze het dan eerlijk vragen...waarom werk je NU NOG NIET!! Nog erg maar dan is he tenminste niet zo laf als "zit je nog in de zkwet?" bah...en idd het zijn altijd de mensen waar je het niet van verwacht die opeens heel medelevend zijn...
Ik krijg nu juist mijn tweede miskraam voor mijn kiezen in korte tijd, en merk wel dat ik nu ietwat jaloers ben richting zwangeren om me heen.. Ik denk dat dat ook wel enigzins verklaarbaar is. Maar zomaar mensen om je heen die zo reageren, vind ik toch wel erg vreemd. Is toch niet nodig?? Wij willen heel graag een 4e kindje en zullen daar ook best wel de nodige opmerkingen over krijgen, maar eerst maar eens een beebje krijgen wat wil blijven zitten.....
Jep, merk het ook... Een collegaatje van mij van personeelszaken heeft volgens mij ook al enorme rammelende eierstokken maar die zijn er nog niet mee "bezig"... maar wel elke keer als ze mij tegenkomt roepen: ZOOOOOOOO, jij groeit ook met de dag of niet??? Nou ja zeg... Of die waardeloze opmerkingen van flink wat mensen: Weet je wel waar je aan begint, een tweede is NOG drukker hoor
Een miskraam is ook K*T.... kan t niet anders noemen..... en heb ik "alleen maar 2x een vmk gehad, maar dan hoef je nog geen opmerkingen te maken.... zeg dan, niets...... toch? moet zeggen dat ik sowieso weet dat een van de vrouwen, zelf 3 kinderen zou willen, maar haar vent niet... zat ze maanden gelee zelf te vertellen.... want dan moesten ze verbouwen en een andere auto etc. etc. etc. Tja maar kan IK niets aan doen....
Vind ik ook Seth... dat hoef je niet op een ander af te reageren door afgunst... Doe dat dan lekker tegen je kerel denk ik dan...
Hoi , Hier had ik ook schrik ofwel wij beiden voor de reacties van omstaanders. Familie leek wel positief te reageren ,sommige reageerden niet maar dan weet je ook ineens dat het zo zit. Schoonfalilie was geschrokken ,dachten dat we klaar waren na 2 kindjes. Heb na de 2e 4 vmk* gehad ,had van 1 verteld maar kreeg geen steun dus dan vertel je ook niet meer over de andere. Hier was de wens groot ,het was een 2ling dan hadden we ineens 4. We willen er best 4 maar dan gaan we nu ons stulpje verkopen. Schoonbroer wilde persè peter worden ruzie en woorden om gemaakt naar zijn moeder toe (wisten wij niet)omdat hij dacht dat we na 3 zeker gaan stoppen moooi niet Anderen zeiden na de 1e vmk*ach stop maar je lichaam kan het niet aan ,JIJ kunt het niet aan enz enz.... Ben thuisblijfmoeder ,nou jij wilt gewoon thuis zitten en niet meer gaan werken ,kunnen wij eraan doen dat we toekomen iedere maand met 1 loon en anderen amper met 2 lonen?? Wij hebben die keuze gemaakt na een ernstig ziekteproces en omdat we onze kinderen niet naar anderen kunnen brengen voor opvang. Toen we een nieuwe auto kochten idem zo is het kortom met alles.... Ben best fier op mijn vriendin zij wilde ook een 3e maar man niet dat ze er altijd is voor me ondanks dat ik wel zwanger mag zijn van een 3e ,vind ik best knap! Groetjes
Ja herken ik ook. Of het leuk vinden om hard te zeggen, nou je begint wel dik te worden zeg Of idd niet feliciteren maar er wel met andere mensen over praten...
Vmk of Mk of Ma maakt allemaal niet uit, na de positieve test hebben we allemaal hetzelfde voor ogen. En inderdaad, ik zeg gewoon niets, maar voel het wel van binnen... Ik zal NOOIT zulke opmerkingen maken als dat ik voorbij zie komen in dit topic. Ik zou me diep schamen.
ja hoor,ik herken het helemaal. ik kreeg vaak te horen dat ik een kleine buik heb,en dan ook echt op zo'n toon dat ik denk,vraag me dan niks. als ik die dames nu tegenkom(ben ondertussen flink gegroeid),krijg ik te horen,duurt zeker niet langer,je staat bijna op ploffen,of niet???ik was het zo spuugzat,dat ik meteen terug kaatste "ik nog niet,16 juni pas,maar jij staat zo te zien wel bijna op ploffen"...(doelend naar haar enorme jaloezie,en waarom????heeft man en kids)...en liep(lees waggelde) met opgeheven hoofd mooi weg,so heeeeey,wat was ik trots op mezelf.
herken het hoor. de vrouw van mn baas(waar ik heel soms ook mee werk) had gehoord van haar man dat ik zwanger ben. komt ze de volgende dag de winkel in, begint ze eerst over heel wat anders te lullen, en daarna zegt ze, ben je op de scooter? dus ik ja. nou dan mag je wel gaan fietsen.(ik dacht dat ze het bedoelde voor de veiligheid) want anders word je dik..... en toen liep ze weg. ze heeft niet eens van harte gezegd!! stond met mn bek vol tanden. alleen omdat haar zoons nog geen kids hebben, maar dat kan ik toch niks aan doen.. en sindsdien heeft ze er niks meer over gezegd. raar....
hier wist ene collega die geen kids wil me te vertellen dat het nu toch met 4 kids echt wel genoeg is hoor, want ik vang er wel mooi kinderbijslag voor waar zij ook aan mee betaald.. dat vind ze belachelijk.. mijn reactie: Prima als jij geen kids wil hoor, maar tis logisch dat je nu mee betaald aan de kinderbijslag voor een ander.. want wie staat straks jouw kont te wassen als je oud en versleten bent?"precies.. MIJN KIND!!.. en btw.. alsof de kinderbijslag zo'n vetpot is zeg.. pfff...
zeker herkenbaar... hier ook van die mutsen in de straat (die zelf al 2 kindjes hebben maar niet zo snel op elkaar) van die blikken en juist helemaal mijn zwangerschap/buik negeren en alleen maar over zichzelf kunnen kletsen. Bleggghh ben daar echt klaar mee! Ik hoef echt niet constant aandacht hoor, maar een vraag hoe is het? is toch heel normaal? Of ze doen gewoon alsof je niet zwanger bent (ze ontwijken je buik zeg maar) dat vind ik echt onaardig!
Ik dacht er weinig last van te hebben, maar moet zeggen dat het wel genegeert wordt door sommige, de buik en de zwangerschap. Vreemd....denk er nu pas aan, dacht dat ze gewoon met andere dingen bezig waren. Kwam wel een tante tegen op het moment dat ik net een patatje besteld had en die had zoiets van mag jij dat wel? En ik ja ik wel. O, ga je daar makkelijk van kotsen dan? Dus ik ow wees niet bang daar heb ik geen problemen mee hoor, de kots vliegt eruit. Geen felicitatie NIETS, alleen die opmerking, heb haar verder toen ook genegeert.
Hier ook vreemde opmerkingen. Ik ben zwanger van onze derde. Mijn dochter is van februari 2008 mijn zoon van september 2009 en ons derde kindje word oktober 2010 verwacht. Goh, jullie lijken wel konijnen, of jeetje hoe oud zijn je kindjes ook al weer? Oh ik moet er niet aan denken 3 zo kort op elkaar. En dan een zogenaamd hartelijk lachje erachter aan. Een collega van mijn man probeerde ook zwanger te worden. Maar het lukte niet. Stuurt ze hem een sms en word je vrouw al mega dik??? De brutaliteit!!! Ach, ik laat die mensen lekker kletsen...