12 weken zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by Femke34, Mar 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Femke34

Femke34 Nieuw lid

Jan 7, 2010
    4
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben nu 12 weken en 2 dagen zwanger, van de buitenkant kun je nog niks zien maar ik heb nu af en toe van die steken onder in mijn buik en ik ben nogal iemand die zich snel ongerust maakt, dus vraag ik me af of nog meer meiden hier last van hebben ( of van hebben gehad ).
    Gisteren op de echo ( nekplooimeting) zag alles er heel goed uit, het bewoog al helemaal en zwaaide en stak zelfs z'n tong uit zag er erg grappig uit. de nekplooi was trouwens 1.25 dus normaal.

Alvast bedankt,

Veel liefs

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,912
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Hier geen steken, maar wel veel krampen. Volgens mij horen die pijntjes er gewoon bij hoor. Pas als je ECHT PIJN hebt en helderrood bloedverlies, kan er iets mis zijn. Ik heb een mk gehad met 5 wkn en dat dit echt behoorlijk zeer. Ik denk dat die pijn met 12 of 13 weken nog erger zal zijn. Dus zolang ik niet dubbel lig van de pijn, ga ik er maar vanuit dat het goed zit.

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    O ja hoor! Ik heb ook gewoon echt pijn gehad, nooit bloedverlies en alle echo's (met 16 weken was de laatste) lieten een heel gezond spartelend kindje zien! Mijn gyn zei dat een gevoel van menstruatie zelfs de hele zwangerschap kan aanhouden (als vrouw kon ze het heel duidelijk uitleggen...) en dat het heel normaal is omdat je baarmoeder groeit. dat voel je. Steken in je liezen bij bv snel opstaan zijn je banden...maak je geen zorgen! geniet want je bent de 12 weken voorbij!!

4. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    ik heb ook veel pijntjes, steekjes en krampen gehad. Dit zijn hoogstwaarschijnlijk je banden en de baarmoeder die op gaat rekken.
    Het is heel vervelend en sommigen hebben ook niets geen last en de ander wel weer.
    Fijn dat alles goed was met de echo. Grappig dat ie zwaaide!! hahaha, bijzonder he!

5. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Ik had ook vaak steken en krampjes. Maar dat is gewoon de groei van je baarmoeder. Alles moet oprekken natuurlijk. Is het je 1e kindje? En je kan altijd de VK bellen. Maar ik had het ook en bij mij was het gewoon oprekken van de baarmoeder.

Groetjes

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Toen ik precies 3 maanden was (was met oud en nieuw, vandaar dat ik het nog zo weet) heb ik ook echt hele gemene steken gehad, erger dan de steekjes en krampjes die ik voorheen had. Maar de vlos dacht toch dat het gewoon bandenpijn was. Als het te heftig werd (wat het toen werd) mocht ik paracetamol nemen, dat heb ik dus toen maar gedaan.
    Maar kwaad kon het dus niet.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik heb ook beide zwangerschappen rond 12-15 weken fikse steken gehad. Deze keer nog meer dan de 1e keer.

Share This Page