Hydronefrose

Discussion in 'Zwangerschap' started by muppie, Sep 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muppie

muppie Lid

May 12, 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben maandagnacht in het ziekenhuis opgenomen met een hydronefrose (gestuwde nier doordat de urineleider wordt dichtgedrukt door de baarmoeder). Zo zit je thuis; zo lig je in het ziekenhuis...
    Er is overwogen om een JJ-catheter in de nier aan te leggen, maar gezien op het risico op een infectie of weeen doen ze dit vooralsnog niet. Voorlopig houden ze het bij bestrijden van de pijn en hopen ze dat mijn lijf zelf de hydronefrose oplost.
    Wie van jullie heeft ervaring met hydronefrose tijdens de zwangerschap? (ik ben trouwens bijna 28w). Wat werd eraan gaan en hoelang heb je er last van gehad? Kwam het gedurende je zwangerschap nog weer terug?
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb het ook gehad, ik werd om die reden (en schildklierproblemen) ingeleid met 39 weken, ik kreeg het wel later in de zwangerschap, rond de 30 weken. ik had continu bacteriën in mijn urine en na 4 antibiotica kuren besloten ze pas verder te kijken, ik had ook rugpijn in het midden en zitten kon ik bijna niet meer.

je zult wel veel pijn hebben, heel veel sterkte :(

3. muppie

muppie Lid

May 12, 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dana,

Had je al die tijd dan ook klachten door de hydronefrose dan? Ik hoop zo dat ik ook nog wel normaal kan funtioneren tussendoor...

4. Dana

Dana Niet meer actief

hoi!

ja ik heb echt 10 weken lang rugpijn gehad helaas, ik hoop dat het voor jou beter verloopt ;)

ik moet wel zeggen dat zitten echt niet fijn was dus ik kon wel dingen doen, staan en lopen ging beter dan zitten namelijk.

Share This Page