Wie heeft dit ook?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sila24, Dec 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik ben echt 24 uur per dag misselijk, kan geen thee drinken geen frisdrank behalve appelsap en geen koffie. En ik rookte zelf voordat ik zwanger was en nu kan ik niet tegen die geur. En nu is het zo dat ik moeilijk kan werken , want voel me duizelig misselijk en heel erg moe continu. Zelfs als ik praat word ik al misselijk;) Ik heb het nog niet gezegd op het werk, maar na echo ga ik het zeggen. Dan wil ik ook halve dagen werken. Maar hoe kan ik dat zeggen tegen hun. Strax denken ze dat ik me aanstel. Maar vooral omdat ik achter de kassa zit , daar kun je niks eten en drinken . Soms hebben we 4 uur geen pauze. En thuis kan ik af en toe wat in mijn mond nemen een crackertje ofzo dat neemt de misselijkheid een beetje weg. En soms moet ik van half 8 tot 6 uur s' avonds , ik moet maandag bijv. zo' n lange dag ben benieuwd hoe dat gaat. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. :x

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    bij mij hielp het iets om menthol snoepjes te sabbelen. En ik slikte een homeopatisch middel van vsm, ben even de naam kwijt, cocculus indicus geloof ik. Ik hoefde niet meer te kokhalsen de hele dag.
    als zwangere heb je meer recht op pauze, je zal ook meer naar de toilet moeten, stop dan ook wat crackers in je zak voor op de wc ;) lekker fris maar ja...

succes!

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik heb nou die Esmafene of hoe heet het gekregen van de dokter maar dat helpt voor geen meter. En ben al moe en word er nog erger moe van. haha crackers op de wc :D:D denk niet dat ik dat weg kan krijgen onder die stank. Maar kan ik dan vragen om extra pauzes ofzo doen ze dan moeilijk?

4. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Hamis heb jij gezien dat er een topic is bij 'gezondheid' over HG?
    Daar staan ook veel tips, en lotgenootjes. Zelf ben ik nu pas een stuk beter, maar loop al op het einde.
    Emesafen werkte bij mij niet toen ik 1x per dag kreeg, maar bij 2x per dag wel enigszins. Toen ging het van 15x per dag terug naar 7-8 x per dag spugen. Hoe dan ook, overleg met je vk of huisarts! Zij kunnen dan ook adviseren over werk.

5. tatjana

tatjana Actief lid

Jan 2, 2009
    127
    0
    0
    ik heb in mijn vorige zwangerschap te horen gekregen dat pilletjes tegen wagenziek ook heel goed helpen en die mag je ook gewoon tijdens te zwangerschap gebruiken...

hoop dat je je snel beter voelt...

xxx

6. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had het tot week 14 extreem en vanaf week 16 is het gelijdelijk verdwenen helemaal.
    Het enige wat bij mij hielp was eigenlijk heel erg veel rust.
    Zodra ik ook maar iets ging doen ging ik daarna overgeven.
    Ben uiteindelijk van 55kg naar 51/52kg gegaan en was echt zwak. Ik zou echt even aangeven nog een keer bij de HA hoe erg het is, want ik vind namelijk dat er niet mee valt te werken als je het heel erg hebt. Je wilt niet doorgaan tot je in het ziekenhuis moet worden opgenomen lijkt mij.
    Heel veel beterschap he!

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja ik heb met mijn huisarts gesproken en hij zei dat het enige wat helpt rust is dat ik rust moet nemen...Maar heb niet geluistert en weer veel te snel aan het werk gegaan maar na 3 uurtjes werk ben ik al kapott laat staan als ik de hele dag moet. Dus ik ga me maandag weer ziek melden en dit keer ga ik zeggen dat ik zwanger ben.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Chai dat zei mijn huisarts ook dat het enige wat helpt rust is. Maar ik was zo koppig om niet te luisteren en toch te werken:S

Thxx

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@ tatjana thnxx

10. Tese

Tese Niet meer actief

Tegen mij is gezegd dat je die juist niet mag tijdens de zwangerschap!

11. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Wat betreft medicijnen tegen misselijkheid: helaas is er geen algemeen protocol in nederland voor de behandeling van zwangerschapsmisselijkheid, zowel niet bij de huisarts als niet bij de gyn. Ook zijn de meningen zeer verdeeld over welke medicijnen wel en niet en vanaf wanneer kunnen worden voorgeschreven. De ene arts zal bijvoorbeeld wel overgaan tot zofran en de andere niet. Er zijn artsen die prednison gebruiken bij ernstige HG en artsen die dat absoluut niet doen... Heel bizar allemaal, maar dat verklaard wel waarom verschillende mensen verschillende dingen horen. Er is overigens ook nog een verschil tussen Nederland en Belgie qua medicijnen.

12. cat2008

cat2008 Actief lid

Nov 19, 2008
    134
    0
    0
    en daarnaast zijn auto pilletjes ook érg slaapverwekkend. je mag niet rijden als je ze op hebt. (staat in de bijsluiter). 8)

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja maar dat is de Emesafene ook :( ik krijg er veel slaap van

14. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Praktisch alle antimisselijkheidsmedicijnen hebben dat. Primperan ook. Toen ik emesafene kreeg was ik echt zo duf als een konijn... Van de eerste 16 tot 20 weken van mijn zwangerschap kan ik me ook nauwelijks iets herinneren... dom he?

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik weet hoe je je voelde ,,ik voel me nu ook heel duf en zwak. Ik hoop ook snel dat ik alles vergeet na mijn zwangerschap.

Maar Roseo: Mijn man kwam bijv zonet 15 min geleden bij me zitten hij had gerookt en het stonk vreselijk. Maar ik ruik het nu nog steeds is dit normaal?? hij heeft niet binnen gerookt .

16. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Sterke reuk is wel een heel bekend fenomeen, vooral voor vrouwen die ook misselijk zijn. Ik heb verhalen gehoord van vrouwen die in de slaapkamer gingen zitten tijdens het koken, de kier onder de deur dicht deden met handdoeken en nog steeds te veel roken... Ik kon bijvoorbeeld zelf ook de koelkast niet opendoen omdat het zo stonk (echt de koelkast, niet iets erin oid). Mijn vriend rook niets... had ook last van de geur van een houten tafeltje etc...
    Sigarettenrook blijft wel lang hangen en gaat ook in je kleren zitten. Vind het niet raar dat je dat lang ruikt.

17. zwangeremuts

Dec 11, 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    oo jaa dit heb ik ook gehad! ik had ook erg last van ( gebraden vlees) Bij mij zakte het gauw weer af:)
    Rustig aan! en succes met je zwangerschap

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hm oke thnx voor de reactiess

19. Konijn

Konijn Niet meer actief

Emesafene ging bij mij na een tijdje pas goed werken. Heb er overigens ook twee op een dag. De misselijkheid bleef wel en kon ook niet heel goed eten, maar het spugen werd minder en de scherpte ging ook iets van de misselijkheid af.

Merkte inderdaad trouwens veel verschil als ik niets had gedaan of had gewerkt (op school of gewoon thuis). Na een dag werken was/ben ik echt heel beroerd.

Sterkte!

Bij 'gezondheid' is inderdaad een HG onderwerp waar veel vrouwen dezelfde ervaring hebben als jij...

20. Konijn

Konijn Niet meer actief

O ja, wat ruiken betreft: ik kan geen melk meer drinken, omdat hij ruikt naar de paprika's die in de koelkast liggen... ;)

De koelkast doe ik sowieso alleen heel voorzichtig open met mijn neus dicht... ;)

Share This Page