ik heb altijd last van eczeem gehad op mijn handen en nu ik zwanger ben mag ik die zalf niet meer gebruiken en is mijn eczeem heeel erg geworden ik heb de dokter gebeld en die heeft mij andere zalf gegeven maar er staat in de bijsluiter tijdens zwangerschap word het onraden ik heb ook al die vsm tegen eczeem geprobeert dat is homeopatiche als ik het zo goed schrijf maar dat help helemaal niks zijn er meer mensen die zwanger zijn en last hebben van eczeem en wat doen jullie daaraan welke zalf gebruiken jullie liefs diane
Er zijn al aardig wat topics hierover. Misschien handig om even de zoekfunctie te gebruiken. Veel tips enzo. Groetjes, Mirelle.
Hoi Diane, Ikzelf kamp ook vreselijk met eczeem, ben sowieso erg allergisch aangelegd maar sinds ik zwanger ben zit ik er ook weer behoorlijk onder. Het is bij mij ook voornamelijk het heftigst op mijn handen.. Ik ben de afgelopen weken al 3 keer bij de ha geweest en heb vorige wk op eigen houtje een afspraak gemaakt bij de dermatoloog. Van de huisarts kreeg ik zinkzalf en vaseline, maar daar werd het alleen maar erger van.. Afgelopen donderdag ben ik bij de dermatoloog geweest en zij heeft me een lichte hormoonzalf (Elocon lotion)voorgeschreven, die absoluut geen gevaar kan zijn voor de zwangerschap, maar vlgs haar is dit het enige wat helpt.. + een of andere vettige zalf voor als de blaasjes zijn ingedroogd. Wat ik mij afvroeg, zijn het bij jou ook met vochtgevulde blaasjes? Want ik kreeg van haar ook de tip om 3 x per dag 'handbadjes' te nemen met lauwwarm water. Op die manier drogen de blaasjes in. De hormoonzalf mag je trouwens niet vaker dan 3 x per week smeren, en het beste kun je het opdoen voordat je gaat slapen zodat het de hele nacht kan inwerken! Veel succes en sterkte! Weet hoe gek je kunt worden van de jeuk Marjo
hey marjo bij mij zijn het ook vochtblaasjes die ook heel vaak open gaan en het is super droog dat het open scheurt zeg maar en helemaal rood en mijn vingers zijn helemaal dik ik word s'nachts gewoon wakker van de jeuk en dan heb ik nog zo'n leuk beroep zit in de huishoudelijke hulp schoonmaken heb me nou ook maar ziek gemeld want zo gaat het echt niet en kan wel handschoenen aan doen maar dan gaat het alleen maar zweten en lopen broeien echt heel vervelend. liefs diane
Ik heb zo af en toe ook wat uitslag op mijn handen en heb hier ook zalf voor. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, heb ik het op internet opgezocht en daar staat dat je de zalf, mits in lichte mate, gewoon mag gebruiken..
Ik heb het zelfs aan de apotheker en mijn huisarts gevraagd. Je mag de zalf gebruiken maar wel licht aanbrengen en op niet te grote oppervlakken. Ik kan het nu net in bedwang houden...