Hallo dames, Ik ben momenteel 17 weken zwanger van ons tweede kindje en heb vandaag een aantal echo's gekregen waarbij ze hebben gespiekt naar het geslacht. Nu hebben we nog steeds geen 100% duidelijkheid en dat hoop ik hier van de experts natuurlijk te krijgen! Even uitleggen: VK is voor 70% overtuigd een meisje. Ze kan drie streepjes zien en geen andere rondingen of uitsteeksels buiten de binnenkant van de beentjes, ook niets tijdens de beweging. Maar het kindje had eigenlijk nét iets gedraaid moeten liggen om echte schaamlippen te kunnen zien. Haar theorie was dus dat het piemeltje ook nog tegen de buik aan "geplakt" kon zitten als jullie begrijpen wat ik bedoel. Nu is mijn vraag...betekenen drie streepjes op deze termijn altijd een meisje? En kunnen jullie wat van deze echos maken? Ik sta helemaal op springen dus ik ben benieuwd naar jullie reacties!!
Ik durf het niet zeker te zeggen maar op foto 2 zie ik wel iets dat een piemeltje kan zijn. Die 2streepjes kunnen ook de balletjes zijn. Nog even geduld dan maar hahahaha
Ik twijfel zelf ook maar de VK zei dat ze echt niets heeft kunnen ontdekken wat op een piemeltje leek. Ze zei dat dat niet buiten het "binnenste" van de benen kwam dus het ook de clitoris kan zijn. Ik heb wel heel vaak 3 hele witte streepjes gezien maar twijfel zelf ook nog. Ik weet eigenlijk niet eens goed hoe ik tegen deze echo moet aankijken! (wat is wat?)
Bij onze zoon destijds had ik een echo met 17 weken en daar was toch wel duidelijk een piemeltje te zien. Dus ik zou ook zeggen een meisje
Wat ik wel continu heel duidelijk heb gezien is waren drie witte streepjes waarvan het middelste streepje íets meer naar voren stak. Maar verder geen rondjes (van balletjes) of iets dergelijks. Wat ze eigenlijk zei is dat ze verder niets kon ontdekken wat op een piemeltje leek...dat zou rond deze termijn toch al heel duidelijk moeten zijn, of niet? Ook zag ze geen verdere "zwelling"....maar begrijp niet goed waarom dat dan op een jongetje zou duiden...?
Ik denk een meisje hoor.. En streepjes duidt toch echt op een meisje. Balletjes of een piemeltje had je echt wel gezien!
Maar ik las ergens ook dat een samengeperst balzakje ook voor drie streepjes kan zorgen...? Pfff....wil gewoon duidelijheid hahaha! Nog meer experts die willen gokken?
Hier nog een derde echo maar denk dat deze echt te onduidelijk is... Als ik deze echo voor mij zie kan ik echter wel drie witte streepjes zien; op de foto vlgs mij niet..?
Mijn eerste ingeving zou ik ook zeggen een jongen,maar nu is de foto wel erg onduidelijk. En als ve vk denkt een meisje dan zou ik er ook van uitgaan. Ze heeft tenslotte getrainde ogen en een beter beeld gehad. En anders kunnen ze het wel zien op de 20weken echo
Ik zie op de 2e foto een meisje denk ik. Ikzelf ben in verwachting van een jongen en op alle echo's ziet het er anders uit dan op jouw echo's. Ook geven foto's vaak een vertekend beeld en is het op de echo zelf vaak net wat beter te beoordelen en ik zou vertrouwen op de ogen van de echoscopiste, zij hebben veel meer echo-ervaring dan wij. Ik denk daarnaast dat bij een meisje altijd de twijfel zal blijven: Wat als ze het piemeltje over het hoofd zien. Terwijl nu wij het piemeltje gezien hebben de twijfel geheel weg is.
Ja, ik vind het zelf ook erg moeilijk om te zien! Ik heb wel steeds drie witte streepjes gezien maar ik begreep dat dit dus ook nog altijd op een jongen kan duiden? Ben blij dat ze volgende week nog even voor me willen spieken!
Ja, schei maar uit haha! Wil zo graag gaan shoppen maar stel het voorlopig nog maar even uit! Hoop dat het maandag allemaal iets duidelijker te zien is...was nu gewoon erg vaag allemaal..
Volgens de echoscopist en gyn kan dat ook bij een jongen Als een jongen zijn benen klemt gaat de balzak "rimpelen" en dat kan ook 3 streepjes geven op de echo Ik vond de echofotos van TS helaas te onduidelijk
Het kindje heeft niet met de benen geklemd gelegen maar juist erg veel bewogen. De drie streepjes bleven toen wel gewoon zichtbaar maar helemaal geloven doe ik het nog niet. Ik hoop maandag wat meer duidelijkheid te hebben.
bij deze zwangerschap zeiden ze bij 20 weken een meisje en bleek uit eindelijk toch een jongen waren ook 3 streepjes te zien