hallo, dit is mijn 4e zwangerschap, ik heb een gezonde zoon bij mijn eerste zwangerschap gekregen. Daarna is het 2x fout gegaan bij 12 wk (via echo niets gemerkt) en bij 6 wk kramp en bloed verlies. nu ben ik bijna 6 wk en heb ik gisteren donkerrood/bruin bloedverleis, nog geen krampen het is niet echt veel. Ik had paar dagen geleden ook bruin oranje maar nu is het meer en meer donker rood bruin. Op het moment heb ik niets maar als ik heel diep met mijn vinger naar binnen ga en dat afveeg op een wc papiertje dan is het lichbruin. ik sta onder behandeling bij de gyn maar het is nu weekend en ik kan zo niets beginnen. Heeft u een idee ?
HOi sonja, Het zegt nog absoluut niets! Bruin verlies wijst op oud bloed en is vaak afkomstig van de goed doorbloede baarmoedermond. Indien het helder rood word en zoveel als een menstruatie moet je even contact opnemen met het ziekenhuis. Indien je maandag nog bruin verlies hebt kan je contact opnemen met het ziekenhuis en vragen of je eerder voor een echo kan komen. Houd er wel rekening mee dat met 6 wkn nog niet altijd een kloppend hartje kan worden gezien het is nog heel klein en pril! Probeer op je lijf te vertrouwen!!! Imke
Bedankt voor de reactie! Nog even een vraag; er zitten soms ook kleine sliertjes tussen, is dat zorgwekkend? of hoor je dat wel vaker?