Hoi, Ik zit met een probleem. Om te beginnen ik ben een alleenstaande mama en moet alles zelf beslissen e.d het probleem is dat ik bang ben dat ik de verkeerde schoolkeuze heb gemaakt voor mijn zoon. Mijn gevoel zegt dit klopt niet. Juf zegt dat alles goed gaat met mijn zoon. Hij zit in een klas met 30 leerlingen nu, volgend schooljaar start hij met 17 kinderen en dan komt de nieuwe instroom er weer bij dus uiteindelijk weer 30 kinderen. De lokalen zijn klein en de kring is nu groot! De andere basisschool hier (waar ik zelf op het gezeten) heeft nu een klas van 11 kinderen met mijn zoon er bij 12 dan, als hij naar deze school zou gaan. Ik zelf heb met veel plezier op deze school gezeten en mijn zoon is naarde andere basisschool gegaan omdat alle kinderen van de creche daar ook heen gingen dus ik dacht dan kent hij die kinderen. Nu trekt hij naar 1 jongen toe, die ook bij hem op de de creche zat. Alleen dit jongentje schopt, slaat en knijpt hem! ik zie het zef ook gebeuren, en als ik het zie dan corrigeer ik het. Op de BSO corrigeren ze het ook, maar op school niet omdat er gewoon te weinig toezicht is. Laatst kwam mijn zoon thuis met een gebroken tand. Zijn "vriend" S. had hem van het klimrek geduwd! dit verhaal houdt mijn zoon vol, terwijl school zegt: nee dit is zijn fantasie. Ik zeg al tegen mijn zoon: ga eens met anderen spelen dan S. Maar S. zoekt hem keer op keer op en steeds kom mijn zoon thuis met knijpplekken en de verhalen... Nu heb ik zoiets van ik haal ze uitelkaar door mijn zoon naar de andere basisschool te gaan doen zodat niet steeds S. hem slaat/schopt en knijpt. De Klas is daar kleiner en ik heb er positieve ervaringen mee... Maar ik weet niet of ik een goede keuze maak... vind dit zo moeilijk! Vanmiddag heb ik een gesprek op de andere basisschool om te horen en te voelen hoe het daar is (nu, weet het nog van vroeger maar scholen veranderen wel eens) Ik zit de hele tijd al te twijvelen en te denken, vind het zo moeilijk omdat ik de juiste beslissing maken wil voor mijn zoon. Ik hoop dat hij deze week even mag mee draaien 1 middag op die andere school en dan kijken hoe dat gaat... vrijdag gaan we op vakantie dan kan ik er nog even goed over nadenken maar wat zouden jullie doen? ik weet dat ik het moet melden van dat slaan en schoppen, maar de moeder van S. denkt dat mijn zoon en har zoon de dikste vrienden zijn. terwijl ik heel duidelijk zie dat mijn zoon er enorm onder aan het lijden is nu :s hopelijk is het wat duidelijk allemaal...
Hoi, Er zit bij mijn zoon ook een jongetje in de klas dat gepest wordt. Zijn moeder wist dit in eerste instantie niet. Hij wilde niet meer naar school. Ze heeft hem toen aangemeld op een andere school en mocht daar proefdraaien. Nu is ze erachter dat hij gepest wordt in de klas, en heeft een gesprek met onze school aangevraagt om te kijken wat er aan gedaan kan worden. Want eigenlijk vind het jongetje het wel leuk, maar alleen door het plagen wil hij niet meer. Misschien zou je hem eens mee kunnen laten draaien op de andere shool. Kijken hoe het gaat. Je kan het altijd vragen. Kan je niet eens met de moeder van S praten, kijken met wat voor verhalen S hierover thuis komt. En het dan voorzichtig aankaarten dat haar zoon toch wel hard kan spelen. Zo heeft zij niet het gevoel dat ze aangevallen wordt mbt tot S, en wie weet gaat het dan wat beter tussen die 2. Ik weet niet of ze elkaar buiten schooltijd zien, want als ze echt samen willen spelen hou je dat niet tegen.
Lastig he die schoolkeuze. De moeilijkste keuze tot nu vond ik. Ik zou zeggen volg je gevoel. Hoe dichtbij is die andere school. Hoeveel kinderen zitten er daar in de klas vanaf groep 3 en op de school waar hij nu zit? Want vanaf dan komt hij natuurlijk pas in de klas die hij zal houden tot groep 8. Maar laat je kind ook wennen. Want het is een hele overgang voor sommige kleintjes!!
Ik heb vanmiddag met de andere school gepraat en deze klas is veel kleiner 12 kinderen maar. Mijn zoon vind de basisschool heel leuk alleen komt elke dag met een verhaal thuis dat S. hem geknepen heeft of geslagen e.d. S. moet nl heelerg wennen op school en heb het idee dat hij dit af reageert op Mijn zoon nu. Als ik mijn zoon eraf haal zoekt hij een ander "slachtoffer" Mijn zoon heft aan dat hij het tegen juf egt, en dit zegt heel serieus en ik geloof hem, maar juf doet er niks aan! Toen S. mijn zoon van de glijbaan heeft geduwd heb ik verhaal gehaald bij de juf tegen mij zegt ze: De beide jongens zijn bij mij geweest maar ik weet zo niet wat er gebeurt is... daar kon ik het mee doen. Mijn zoon geeft aan dat S. hem geduwd heeft elke dag verteld hij het en dit heeft hij zo ook aan juf verteld... En S. dot het stiekum, vanmiddag op de glijbaan zag ik dat hij mijn zoon even een schop verkocht en hij schrok omdat ik het zag! ik heb er wat van gezegd en dan loopt hij weg. Ik kan het wel aangeven bij Juf o.i.d. maar denk dat S. er mee doorgaat daarom wil ik mijn zoon bij s. weg hebben. De andere school heb ik ook op gezeten en is ook niet ver weg, ik woon tussen beide scholen in nl. wat ik er van hoor nu is dat ze daar wel goed omgaan met situaties als deze... Meester komt van de andere school komt nog langs hier en dan zal ik het met hem er over hebben. donderdag mag mijn zoon een middag meedraaien en dan ben ik benieuwd hoe hi reageert! aan mijn zoon kan ik zo zien Hoe iets is en nu zie ik dat het niet goed is. De school vind hij leuk hoor! de klas ook maar het gemene gedrag van S. is niet leuk.
volg idd je gevoel. Mijn zoontje gaat naar de zomer ook naar een andere school, met een ander beleid, lesmethode en omgang met kinderen als waar hij nu zit. Ik ben op de nieuwe school geweest en dit is het. de school waar hij nu zit, ik heb al vanaf dag een een onderbuik gevoel gehad dat het niet klopt en ik had gelijk, er is zoveel mis en met name de begeleiding van de kinderen laat te wensen over. als jij een goed gevoel hebt over die andere school, gewoon gaan, je moeder gevoel heeft meestal gelijk.
Waarom heb je in eerste instantie voor deze school gekozen en niet voor de andere? Grootte van de klas is wel iets wat hoog op mijn lijstje stond..
Dit heb ik dus ook! gewoon een onderbuikgevoel van dat het niet klopt. En idd ik vind dat de juf steken laat vallen, mijn zoon komt bij haar en wordt niet geloofd. Kinderen spreken de waarheid is mij geleerd. Ik heb zelf op die andere school gezeten, moet nog met meester praten hoe ze er mee omgaan daar... maar zoals jij het hir schrijft geeft mij moed! bedankt!
alle kinderen van de creche die er af gingen dit jaar gingen naar deze school, mijn zoon zou als enige naar die andere school en ben ik geswitcht naar de school waar alle kinderen naar toe gaan. S. was zijn grootste vriend op de creche en dacht die moet ik bijelkaar houden! Maar nu S. het zo moeilijk heeft mt zichzelf is mijn zoon slachtoffer hiervan, waarsch vertrouwt hij mijn zoon goed en daardoor zijn zondebok maakt. Mijn zoon laat ik er nu niet met een gevoel achter... Mijn zoon laat niet veel los maar gaat wel meer praten nu gelukkig en dit maakt mijn gevoel nog minder goed ik denk dat ik de juiste stap ga maken als ik mijn gevoel ga volgen.
Graag gedaan! Ik had voor deze school gekozen omdat hij om de hoek was, maar diep van binnen was ik het er eigenlijk al niet mee eens. vanaf dag 1 ging het al mis met het wennen en ga zo maar door. Hier is het mijn zoontje die overal de schuld van krijgt, de kans niet krijgt zichzelf te zijn en daardoor niet lekker in zijn vel zit. er is e weinig toezicht, de juf heeft het altijd druk en presteren is hier belangrijker dan wat dan ook. mijn zoontje wil eigenlijk gewoon niet meer naar school. de nieuwe school vond hij leuk " de kindjes kijken hier allemaal blij, mama"
Jeetje wat lastig.... Ik heb verder geen tips, jammer dat de juf er zo weinig mee doet en jouw zoontje niet gelooft. Kan je wel veel kinderen in de klas hebben, je kan ze wel uit elkaar houden. Controleer wel even hoe die andere school nu is. Hier zit ook een school met erg kleine klassen, ideaal zou je denken, maar het is niet voor niets, ik heb wat mensen gesproken die absoluut niet tevreden waren over deze school en me met klem adviseerden om een andere school te kiezen...
Ja heel herkenbaar, te weinig toezicht... hier ook dus. S. kan in het geniep schoppen en klappen uitdelen en het wordt niks gezien. Ik heb het gezien vanmiddag en daar schrok hij van! Zijn moeder denkt dat S. en mijn zoon de grootste vrienden zijn... maar ik denk er anders over. en ook mijn zoon wil met anderen spelen maar krijgt de kans niet door S. daarom wil ik ze uit elkaar halen zodat mijn zoon zichzelf kan ontwikkelen.
Kan hij niet naar een andere klas ipv meteen naar een andere school? Of wil je hem eigenlijk gewoon liever van deze school af hebben?
Ik heb zelf op deze school gezeten vroeger en heb er positieve ervaringen bij. Gezellig en leuk mijn zoon zou ook naar deze school tot ik hoorde dat alle andere kinderen naar de andere school gingen... kleine klas zou goed zijn voor mijn zoon, dat weet ik zeker nu heb het idee dat hij nu verzuipt in de drukte. maar het is idd heel moeilijk te kiezen... ik kies niet voor mezelf maar voor mijn zoon :s
andere klas is geen optie er is niet nog een groep 1 dan moet hij dus naar een andere school waar ik nu mee bezig ben. Mijn zoon verteld nu steeds meer en daardoor denk ik dat hij op een andere school beter af is... S. heeft hem geknepen vandaag en zag de afdruk in zijn armpje vandaag. heb er maar een foto van gemaakt voor het geva ik niet geloofd wordt... mijn zoon goed uitgelgd dat dit niet normaal is en zo niet kan. gelukkig praat mijn zoon er nu wel over zodat ik kan ingrijpen...
Zegt je zoon er zelf wat over tegen S.? Dat is ook een manier om van het getreiter af te komen. Alleen weet ik niet hoe je zoon is, Eva laat vreselijk over zich heen lopen, echt niet leuk.... Gelukkig is het bij haar niet met slaan enzo. Ik krijg het er bij haar niet in dat ze voor zichzelf opkomt helaas. Die andere school heb je zelf op gezeten, maar dat is al even geleden . Ik zou even checken hoe het er nu bij staat. Die andere school bij ons was vroeger ook goed, nu niet meer.
Vetrouw je eigen gevoel en die kleintjes zijn nog behoorlijk flexibiel om snel te wennen op een andere plek/school. Vind trouwens wel dat er serieus iets aan het gedrag van S gedaan moet worden en lukt het niet via juf of zijn moeder dan het schoolhoofd maar. De meeste scholen hebben nu een anti-pest beleid misschien dat je daarop terug kan vallen? Is het nu niet voor je eigen zoon is het wel voor een ander kindje in de toekomst die S zo pijn doet! Ik hoop dat je zoontje snel op de juiste plek zit of dat er iets aan gedaan kan worden!
mijn zoontje deelt helaas ook wel eens een klap uit, maar we hebben zelf gezien dat er met name een paar andere kinderen aan hem trekken, zand in zijn gezicht gooien en schoppen. dat is in het geniep, mijn zoontje doet dan wat terug en dan beginnen die kinderen te gillen, waardoor hij het gedaan heeft. hij mag ook niet slaan en heeft het ook nooit gedaan voor hij op school kwam. het pestbeleid hier is prut, ik kan hele verhalen opschrijven hier. sinds we meerdere malen wat aan hebben gegeven bij de juf gaat het wel beter, maar hier wordt ook snel gezegd, hou ze maar thuis of ze worden niet betrokken bij de groep. ik heb dus een gefrustreerd kind gekregen die er genoeg van heeft gekregen om steeds maar de schuld te krijgen. hij is op school ook erg onzeker, wat zich uit in stoerdoenerij. er wordt ook niet gevraagd waarom ze iets doen, uit fantasie of spelen, nee hoor gelijk ga jij maar een strafwerkje maken. het ergste was nog wel toen ik ging vertellen dat hij wegging er niet eens geprobeerd werd om je hier te houden, maar er gaan zoveel kinderen weg dat ze het wel gewend zijn denk ik. ik dacht ook eerst aan mijn oude school, maar die is in de loop van de tijd zo veranderd. de school waar hij nu naartoe gaat heb ik zoveel goede verhalen over gehoord en de sfeer en ontvangst, wat een verschil, niet te geloven. ik moet er wat verder voor fietsen, maar ik heb er echt een gerust gevoel over. hij is daar van de week gaan kijken, en hij durfde werkelijk waar niet eens van de glijbaan af daar omdat er kinderen opzaten, dat ken ik echt niet van hem, maar omdat ze allemaal zo lief tegen hem waren is hij wel gegaan en even later liep hij te huppelen. nu hij weet dat hij daar naartoe gaat is hij veel vrolijker, hij luisterd beter en zit nu al beter in zijn vel. de klassen zijn wel wat groter daar, maar alles ging goed met elkaar om en er heerste rust, heerlijk. dus nogmaals, luister naar je gevoel, neem je zoontje mee en kijk wat hij ervan vind.wat ik al zei, dat instinct wat je hebt, zit er niet naast, had ik maar eerder geluisterd, dan was alles anders geweest...
Mijn zoon laat (helaas) over zich heen lopen! Sloeg hij maar eens terug of iets dergelijks... maar dit zit niet in het aard van het beestje helaas. Ik zeg ook steeds: laat je niet slaan en schoppen, kom voor jezelf op, sla een terug dan houdt ht wel op! Morgen gaat hij een middag naar de andere school, hij wou vanochtend al... was teleurgesteld dat het nog niet kon... dat ik denk toch echt dat mijn gevoel juist zit. Hopelijk krijgt hij morgen een leuke middag zonder de druk van S. en voelt hij zelf ook dat het zo anders kan zijn... ze hebben een spelmiddag morgenmiddag in de speeltuin achter mijn ouders huis, kan ik altijd even kijken bij mijn ouders hoe het gaat
Hier is het ook prt, als mijn zoon naar Juf gaat dan doet ze er niks mee, mijn zoon zou teveel fantasie hebben zegt ze... Nou mij is geleerd dat kleine kinderen niet liegen en de waarheid spreken en na een paar weken houdt mijn zoon nog val dat S. hem van de glijbaan geduwd heeft en daardoor zijn tand door midden ligt. Ik vind het moeilijk om dit te bespreken met de schoolleiding, hoor veel negatieve verhalen over de school leiding nl in het dorp, dat de directrice een enorme roddelaar is en het woord privacy niet kent... En de moeder van S. denkt dat mijn zoon en S. de dikste vrienden zijn... en ja zo lijkt het ook maar ondertussen doet S. mijn zoon wel zeer.