12 wkn geen opvang, omdat school niet wil laten instromen einde schooljaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door iMama, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    @marjon 2: Wat ik bedoel is dat als je kind 1 mei jarig is, het altijd minstens vier weken of iets meer naar school kan voor de vakantie, want die begint nooit voor 1 juni. Dus vind ik het raar om vanaf 1 mei geen kinderen meer te accepteren.

En mbt wel/niet naar school: ik zou op z'n minst wel overleggen. Ik vind het niet slecht als ouders meedenken (integendeel, ik heb het in mijn werk ook juist graag) ipv alles maar 'klakkeloos' (en daarmee bedoel ik niet dat jij dat doet oid, mocht het zo overkomen :)) accepteren... :) Ik vind het behalve van de data waarop je kind jarig is en waarop de vakantie begint ook erg afhangen van je kind... Het ene kind vindt nieuwe situaties al lastig genoeg, laat staan als het onrustig is ed, het andere kind heeft daar totaal geen moeite mee. En je kent als ouder je eigen kind toch het beste, denk ik. En de school de school. Dus is het naar mijn idee beter om te overleggen en zo te kijken hoe die twee dingen (kind en school) het beste samen kunnen gaan ipv heel star een datum te hanteren. :)

Maar goed, hier is laatst een meisje dat eind mei vier werd al na de meivakantie gestart (toen moest ze dus nog vier worden), dus ik geloof niet dat het hier een probleem is. :D

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou kijken of je kindje langer op het kdv kan blijven. Bso is ook een optie, maar dat is helemaal nieuw met kinderen die hij niet kent, zou ik niet voor kiezen als het niet hoeft.
    Eva is 30 december 4 geworden en op 9 januari naar school gegaan (kon ook niet eerder ivm vakantie) en is dus een paar dagen nog naar het kdv gegaan toen ze 4 was. We hadden al een bso contract vanaf 31 december, maar onderling (is van dezelfde organisatie) hebben wij het zo kunnen regelen.

Deel Deze Pagina