Hee Meiden, Wie van jullie heeft ervaring om tijdens de cyclus de dosering van Gonal F (of een andere soortgelijk middel) te verlagen? De eerste 2 rondes had ik steeds netjes 1 ei met 75eh. De laatste ronde had ik ineens over stimulatie. Nu hebben we dus besloten om weer te starten met 75eh en nu op CD 10 heb ik meerdere eitjes rond de 9 a 10 mm. Nu moet ik de dosis halveren naar 37.5 eh. En op de CD 12 terug komen. Wie kan mij iets positiefs vertellen? Negatieve verhalen zijn ook welkom.
Hoi daantjuh je verhaal lijkt een beetje op die van mij ! .. zelfde probleem als jou ! Eerste ronde met menopur 75eh ... toen er 2 eitjes zaten dreigde er een aantal dominante follikels mee te willen groeien, en wilde mijn arts dat ik tijdens mijn cyclus ging halveren naar 37,5 eh maar ze twijfelde en heeft me alsnog door laten spuiten met gevolg overstimulatie van 6 eitjes. Dus ze had mij toch net als bij jou moeten laten halveren op Cd 14. 2e ronde.. ben ik vanaf het begin menopur 37,5 eh gaan spuiten... tot Cd 15, 1 ei bleef constant 11 mm.. Toen weer opgehoogd naar 75eh en toen 2 eitjes Nu weer de 3e ronde vanaf 37,5 eh bezig.. me arts zegt dat elke cyclus anders is, en mijn eigen hormonen de boel in de war schopt en dat het daaraan ligt. Vandaar dat ik elke keer met deze lage dosering moet beginnen en daarna kan ik evt. weer ophogen.
Ik zit in hetzelfde schuitje 3 keer met 75eh mooi eitje. Na twee maanden rust weer gespoten en overstimulatie (5 eitjes groter dan 12 mm) volgende cyclus moet ik van de gyn 5 dagen 75 spuiten daarna halveren..... Hoop voor je dat het werkt!!!!
Ja ik ben echt super benieuwd wat er nu morgen te zien is. Maar ik kan er maar weinig info op vinden hier op het forum. De meeste starten in de volgende ronde gewoon wat lager om vervolgens op te hogen. Ik hou jullie op de hoogte. Vind het echt super spannend
Nieuws: 1 mooi ei van 16mm Zaten nog wat kleintjes in mn andere eierstok van rond de 10mm, maar ik mag van het weekend de ovitrelle gaan spuiten. Super blij hier! EIndelijk weer een kans
@ daantjuh goed nieuws .. hier gister ook goed nieuws gekregen met 37,5 eh. 2 eitjes van 16,5 en 18mm .. heb gister de pregnyl gezet. Spannend veel succes deze ronde !!!
Super goed nieuws ook Steph.. Eindelijk werken die lichaampjes van ons een beetje mee! Ik ga voor je duimen!
Goed nieuws meiden; succes! Soms heeft je lijf een startdosis nodig die wat hoger is en dan daarna een lagere dosis voor de groei en ter voorkoming van overstimulatie. Niet raar, wel lastig!
Het is zeker lastig.. Vooral omdat elke cyclus steeds anders is. Maar goed. Ik word goed in de gaten gehouden.
Hey! Ik ben blij dat ik een recent forum gevonden van meiden met hetzelfde probleem als ik. Moest vandaag op FM en elke keer met mijn pregnyl spuitje in de tas maar heb ze nog geen enkele keer mogen gebruiken. Vorige cyclus had ik 3 eitjes met 75 menopur dus moesten we die cyclus veilig vrijen (cyclus van 65dgn). Deze cyclus dan maar verlaagd naar 37.5 maar na 7 dagen spuitjes nog geen dominante follikel te zien. Nu moet ik nog 4 dagen spuiten met 52 en dinsdag terug op FM. En dan maar weer hopen dat het deze keer wel lukt om een mooi eitje te hebben. Ik krijg al schrik dat ik voor menopur ook resistent word. Het verhaal van Daantjuh85 en Seph88 geven me alvast goeie moed. Hopelijk komt er voor iedereen goed nieuws de komende weken.