120 cc op en nog steeds honger

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jubbos, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hoi,

Julian zit op ongeveer 6 flessen van 120 cc per dag, eerst dronk hij hier niet alles van op, inmiddels drinkt hij wel alles op en wil hij zelfs nog meer, moet ik dan extra geven en op 120 cc blijven zitten of moeten we nu meer voeding gaan geven, dan is het 150 cc op 5 scheppen?? en dan minder flessen? maar dat gaat niet op als we op verzoek voeden toch?

Liefs Mamalous

2. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Wij hadden dat ook en zijn toen 150+5 gaan geven. Ze woog 2 weken geleden 4200 gr. Ze is toen ook zelf een fles gaan minderen naar 5 flessen. Soms komen we nog op 6 flessen uit, maar die laatste drinkt ze dan maar 100 van. Ik zou gewoon kijken hoe het gaat met 150+5.

3. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Je moet er alleen om denken dat hij niet teveel binnen krijgt. Bij mij waren ze daar nogal strikt op op het cb. Je zou ook eerst met 10 cc per voeding kunnen verhogen, of alleen extra water erbij. Die tip kregen wij. Dus dan doe je bijv. 130 cc water en 4 schepjes....of je maakt 150/5 en gooit daar 20 van weg....

Ik ben op een gegeven moment overgestapt op nutrilon forte omdat marissa te hard groeide. Die kwam in 2 weken 600 gram aan.

4. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik denk dat ik morgen anders maar even naar het CB bel om advies te vragen, je hebt toch ook voeding voor hongerige baby`s? Wij gebruiken nu Etos standaard

5. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Ja :) Nutrilon Forte is voor hongerige babys :) het overstappen was eventjes sneu, want maris kreeg er buikpijn van, maar het was het meer dan waard.

En je zou idd even kunnen bellen :) (en daarna doen wat jij denkt dat goed is hoor ;) )

6. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Normaal zegt het CB hier altijd: aanbieden zoveel als de baby zelf wil, omdat ze zelf pakken wat ze nodig hebben. Mijn zoontje drinkt de ene keer ook veeel meer dan andere keren. En dat kan wel een paar dagen/week aanhouden. Dan hebben ze dat gewoon nodig.
    Maar als je kindje echt hongerig blijft, zal ik idd eens gaan informeren naar die nutrilon forte.

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier hetzelfde gehad. Thijs had nog honger na zijn fles en werd er gewoon agressief van. In overleg met CB hebben we toen meer water in zijn fles gedaan. Dit werkte 2 dagen en daarna iom CB besloten om voeding voor hongerige baby's te geven. Thijs kreeg daar eerst wel krampjes van, het waren er gelukkig niet veel maar was wel zielig. Maar ik vind het zieliger als ze honger hebben. Zelf slaap je ook niet als je honger hebt.

Deel Deze Pagina