Opnieuw ingevuld via de browser. Licht bewegend, 0,75kg per week Toen kwam er 1380 uit. Ik zal proberen rond de 1300 te gaan zitten, bedankt voor de adviezen.
Vraagje: hoe kom je aan deze getallen? Voor zover is weet moet je om 1 kilo af te vallen 7000 kcal verbranden/minder eten. Een halve kilo is 3500 wat neerkomt op 500 kcal. Stel dat ze een ruststofwisseling van 1607 heeft, dan zal ze toch rond de 1107 moeten zitten? Gewoon een vraag hoor, heb het idee dat je er wel wat vanaf weet
Tooltje voor. Maar het zit ongeveer zo: Op basis van lengte en gewicht, weet je je BMR, je russtofwisseling. Dat is het aantal kcal dat je tot je moet nemen in volledige rust. Maar niemand ligt de hele dag in bed. Voor ts is dat ongeveer 1563. Dat getal (aantal kcal) wordt groter naarmate je meer doet. Voor iemand die thuis is en weinig beweging heeft, wordt dat 1876. Voor iemand die gemiddeld beweegt (1-3x sport) is dat 2188. Als je nog meer beweegt (3-5x sport) is dat 2501. Als je 2 ons per week wilt afvallen, trek je daar 250 kcal vanaf Voor 5 ons is het -500. Voor 7 ons is het -750. Voor 9 ons is het -1000. Bij de mate van beweging die ts nu heeft en met een halve kilo per week afvallen, komt ze dus op een dagtotaal van ongeveer 1376 kcal.
1200 is (afhankelijk v je onderhoud) nog te doen.. onder de 1000, en helemaal 800, of zelfs 500 is killing!! slecht voor je lichaam (zie bijwerkingen!), en zet je totale zaakje in spaarstand... met andere woorden... ultieme jojo, en gegarandeerd volgend jaar (of eerder) weer dieten. Nogmaals... kort door de bocht: dieten met een tijdsbestek eraan gebonden zijn slecht.. laten je crashen en zorgen voor een jojo n doen dus meer kwaad dan goed. Vergeet ook niet dat je na iedere jojo "vetter" word ondanks dat je wellicht op hetzelfde gewicht als voordat je begin zit!!! Door het voedingstekort in je crash verlies je buiten vet ook aanzienlijk in spiermassa!! deze spiermassa komt in de jojo NIET terug!!!
Hoi, Ik ben in augustus gaan lijnen adhv Myfitnesspal. Ik wisselde mijn calorieen af, dus maandag 1500, dinsdag 1200, woensdag 1000 donderdag 1400, vrijdag 1200, zaterdag 1800, zondag 1500. Dat werkte voor mij goed, en ben in 2 maanden hiermee 7 kilo afgevallen. Veel succes!
Ik ben sinds eind juli bezig met myfitnespal, en in bijna 4 maanden 18 kilo afgevallen. Bij mij gaf ie als doel 1750 kcal om 1 kilo per week af te vallen, maar ik kom vaak niet eens aan 1500 per dag. Eet 5 of 6 keer per dag en heb geen seconde honger. Ik eet doorgaans veel groenten bij het avondeten. Vult goed en bevat niet zoveel kcal. Ik zit nu bijna op een derde van wat ik af moet/wil vallen.