Naar een of andere wet waarvan de belastingdienst zegt dat het bestaat. Het gaat erom of je recht hebt op huurtoeslag als je korter dan 9 maanden op het adres ingeschreven hebt gestaan. Mijn vriend heeft in 2012 huurtoeslag ontvangen, dit jaar kregen hij opeens een brief dat hij het bedrag moet terug betalen omdat er iemand anders woonde die al huurtoeslag ontving. Na veel heen en weer gemail/bel en brieven bleek het om een heel ander adres te gaan (...hof ipv ...weg.) Dus dat bewezen met uittreksel van de gemeente en huurcontract. Nu zou hij opeens moeten betalen omdat hij er maar 7 maanden heeft gewoon en daardoor geen recht had op huurtoeslag? Ze noemden aan de telefoon een wet, die konden we nergens online vinden. Ze zeggen nu een brief te zullen sturen met het wetnummer/artikel. Maar wij zij nu natuurlijk heel benieuwd en willen liever gelijk uitzoeken of dat echt kan..
Heb ik nog nooit van gehoord. Is dat niet te vinden als je op de site uitrekent op hoeveel je recht hebt? Kom je dat dan tegen in de voorwaarden? Ik heb heel wat zitten rekenen met clienten, maar ben dit echt nog nooit tegengekomen, deze voorwaarde...
Dit zijn de voorwaarden voor het aanvragen van huurtoeslag: -U bent 18 jaar of ouder. -U huurt een zelfstandige woonruimte. -U, uw eventuele toeslagpartner en medebewoners staan bij de gemeente ingeschreven op uw woonadres. -Op uw woonadres staan geen andere personen ingeschreven bij de gemeente (behalve een eventuele onderhuurder). -U, uw eventuele toeslagpartner en medebewoners hebben de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsvergunning. -Uw (gezamenlijke) inkomen en huurprijs zijn niet te hoog. -Uw vermogen is niet te hoog. Er staat nergens dat je langer dan 9 maanden op een adres ingeschreven moet staan. Voorwaarden voor huurtoeslag in 2014
Deze voorwaarden komen mij bekend voor idd. Die 9 maanden of langer heb ik echt nog nooit gezien, en als dat wel zo is, zouden ze dat in de voorwaarden zoals hierboven moeten vermelden. Aangezien ze dat niet doen, heb je dan volgens mij juridisch gezien alsnog recht op de toeslag
E. Nu ga ik iets heel vaags typen. Want weet t niet precies meer. maar als de woning geeb zogenaamde passende woning, kon je wel huursubsidie krijgen als jeer x maanden woonde. Daarmee had je dan aangetoond dat de woning geschikt voor je was. misschien is x 9?? Ik praay nu wel.over de tijd van de huursubsidie he...
is de huur niet omhoog gegaan? dat hij boven de grens van de huurtoeslag is uitgekomen? is zijn salaris in de tussentijd omhoog gegaan? de BD bedoeld gewoon de Wet op de Huurtoeslag.
Huh, wat apart. Wij hebben net de brief ontvangen dat we ook recht hebben op huurtoeslag, maar deze voorwaarde hebben we nergens voorbij zien komen. Echt heel apart. Ik ben wel benieuwd naar hun brief...
Dat is wel heel erg vreemd maar ben wel gewend dat de belastingdienst heel erg lastig kan doen :x Nergens staat inderdaad dat als je 9 maanden ergens gewoond hebt dat je dan geen recht hebt op huurtoeslag maar zou me niks verbazen als jullie nu ineens een brief thuis krijgen waar wel zoiets instaat en het gewoon terug betaald moet worden. Ik hoop het niet voor jullie!
Ik ben eind 2013 verhuisd - heb toen huursubsidie aangevraagd en ook gekregen over de 3 maanden dat ik in mijn nieuwe huisje woonde. Dus geen idee waar die 9 maanden vandaan komen.