geachte Verloskundige ik heb even een vraag aan jullie we hadden onduidelijke ZW testjes met een lichte streep die was nu donkerder had van de week een CB digi die gaf ook zwanger aan nu die test strip met een dikkere lijn een kruitvat een CB digi en een andere van CB met 2-3 weken er op allemaal posi we zijn daar heel erg blij mee maar vorig jaar hebben we het gedaan maar we hadden toen een paar maanden en het was 1 of 2 maanden dat we het al deden maar ze heeft in sept een mk gehad omdat haar bloeddruk te hoog was en de placenta afgestoten werdt nu is onze vraag gebeurd dit weer of is de kans nu kleiner ? en hoe veel procent hebben we nu dat het kindje blijft leven en de placenta niet afgestoten wordt door de lichaam ? liefs manuel en sabrina
hoi Manuel en Sabrina, ik begrijp dat de test nu positief is en dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Ik begrijp niet precies wat er de vorige zwangerschap mis was, met bloeddruk en placenta, wanneer is het toen mis gegaan en wat was er toen precies aan de hand? Als je dat wat duidelijker vertelt kan ik er wat meer over zeggen. Mirjam
hoi Mirjam, dank u wel we hadden het net 2 maanden met elkaar gedaan toen me vrouw zwanger was alles ging goed alleen 16 juni moest ze opgenomen worden omdat haar bloeddruk veelste hooh was 175-110 ongeveer en de placenta die groeide niet goed omdat hij uitgestoten werdt door haar lichaam ik was haar eerste vriend toende tijd waar ze het mee dee en ze was 21 sept uitgerekent alleen 24 juli kreeg ze een miskraam we hebben het vanaf eind juli tot nu gedaan en nu is onze vraag of ze nu weer een hoge bloeddruk krijg en dat de placenta afgestoot wordt door haar lichaam of is de kans dat het nu goed gaat en het kindje levend geboren gaat worden groter ? of moeten we nu weer rekening houden met een miskraam en een hoge bloeddruk en haar placenta die niet door het lichaam geapcceteerd wordt want haar afweersysteem had zich eigen ook niet aan gepast hoop dat het nu iets duidelijker voor u is manuel en sabrina
hoi Manuel en Sabrina, de kans dat het een tweede keer gebuert is veel kleiner. Het lichaam is nu al een keer gewend geweest aan zwanger zijn, de kans dat het nu goed gaat is veel groter. Meldt je nu al bij de arts en je zult ivm deze voorgeschiedenis goed gecontroleerd worden met echo en bloedrukmetingen en eventueel medicijnen als de bloeddruk weer te hoog wordt. Een goede zwangerschap gewenst. Mirjam