Hoi meiden, Ons dochtertje is nu 5 weken oud en krijgt sinds haar 10e dag flesvoeding. Ze drinkt al een week of 2 120+4+10cc extra voor de ontlasting. Ze komt netjes om de 4 uur, alleen 's middags slaapt ze lang en komt ze na 5 uur. 's Avonds dronk ze ongeveer om 22.00-23.00 uur en dan tussen 4.00-5.00 en 8.00-9.00 uur. De laatste dagen echter, drinkt ze 's avonds om normale tijd, komt ze 's nachts al vroeger; tussen 3.00-4.00 nu en 's ochtends tussen 7.00-8.00 uur. Daarna slaapt ze gerust door tot een uur of 11.00-12.00!! Nu is dit opzich niet erg, maar ze komt 's nachts dus wel dichter op elkaar als overdag. Als ze om 4 uur gedronken heeft, hoor ik ze om 7 uur alweer! Ik zou het wel kunnen proberen te rekken, maar daar heb ik alleen mezelf mee want dan duurt het langer voor ik weer slaap. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd; 's avonds een grotere fles ( 150+5+10cc ) een fles om 1 uur aanbieden, maar dat helpt beiden niet. Ze komt dan alsnog tussen 3&4 en weer om 7 uur. Wat het probleempje een beetje is; ze heeft haar huil uurtjes tussen 22.00-24.00 dus ik slaap pas na 24.00 uur als zij stil is. Dan ben ik met de nachtvoeding een klein uurtje wakker ( Ik slaap erg slecht in ) en als ik weer slaap word ze om 7 uur weer wakker. Ik heb wel een kort slaapje zo... Daardoor lig ik 's ochtends tot vrij laat op bed. Voorheen sliep ze van 4-5 tot 8-9 en dan ging ik er gewoon om 9 uur uit. Ze slaapt bij ons op de kamer, enerzijds zou het wat schelen als ze op haar eigen kamer zou slapen, maar daar ben ik zelf nog niet aan toe Tips, ervaringen? Ze krijgt trouwens friso comford & friso standaard half om half ivm krampjes en voor rijstebloem is ze nog te jong. Ze hoeft van mij absoluut nog niet door te slapen, maar overdag kan ze dus wel 5 a 6 uur zonder voeding en 's nachts haalt ze dat in...
Wij hebben hier idd hetzelfde gehad. kon er overdag ook heel lang tussen zitten en 's nachts vaker komen. ze is nu ruim 3 maanden en heeft er helaas nog een handje van maar wat bij ons wel helpt is om overdag maximaal 4 uur tussen de voedingen te laten. dus als ze slaapt toch wakker maken overdag. en vanaf laatste avondvoeding laten slapen en kijken wanneer ze komt. ze is nog wel erg jong, dus 2 nachtvoedingen klink mij niet vreemd in de oren. Deed die van ons ook tot een week of 4. Daarna 1x per nacht. Ik herken het wel hoor, want ik ben zelf ook een slechte slaper en duurt ook lang voor ik weer in slaap. Is inderdaad heel vermoeiend, maar je kindje is nog zo jong. Ik zou het maar gewoon accepteren zoals het komt. Dat werkte bij mij iig het beste. En zolang het kan overdag gewoon wat slaap meepakken als de kleine ook slaapt. Onze dochter lag tot een paar dagen geleden ook bij ons op de kamer. Wij vonden het juist minder vermoeiend want je kunt bij geluidje gewoon even kijken en hoef je je bed er niet voor uit. of even een speentje terugstoppen. op en neer rennen van je eigen kamer naar haar kamer is veel vermoeiender hoor Succes!
Misschien kun je haar overdag gewoon na 4 uur wakker maken als ze zelf niet komt. En dan blijft ze misschien snachts wel langer slapen of krijgt ze een beter ritme. En misschien de laatste fles wat meer geven. Succes!
Een grotere fles helpt helaas niet, die drinkt ze gewoon helemaal op en vervolgens word ze alsnog om 3 uur wakker. Morgen moeten we naar 't CB en ik heb er een beetje hoop op dat ze grotere voedingen mag, ik hoop dat daarmee misschien iets opgelost is, dat ze dan misschien meer tijd tussen de nachtvoeding in gaat laten...