Een forum is super leuk en handig, maar soms ook erg verwarrend! ik ben aan m'n 5de ronde toe ik heb een vaste cyclus van 34 dagen ondertussen heb ik geleerd dat je ei blijkbaar niet altijd op dezelfde tijd komt. Ik gebruik normaal action of kv ovulatietesten die zijn 4 dagen gemiddeld positief. Maar ergens heb ik bang dat ik m'n ei volledig mis omdat ik ze niet erg vertrouw. Nu wou ik clearblue testen doen met enkele hormoon (dubbele wordt me afgeraden?) maar die zijn vrij duur. Dus ik dacht dat ik de goedkope gebruik en als deze positief zijn dan de clearblue voor zekerheid gebruik om te zien of ze wel degelijk daar is? dus heb veel vragen: 1) klopt het dat je ei dus op andere dagen kan komen dan normaal? 2) als je geen ei krijgt, heb je dan alsnog een menstruatie (bv als je cyclus een ei overslaat?) 3) is een clearblue wel degelijk betrouwbaarder dan een action? ik bedoel de prijs moet toch ergens in zitten? 5 van kv voor 14 euro en 7 van action voor 3 euro??
1) ja dat kan je cyclus kan makkelijk een paar dagen minder op juist langer zijn. 2) je kan ongi worden zonder ei te hebben gehad maar dit gebeurd normaal niet vaak als je pcos hebt ( ik wel dus moest hormonen slikken) 3) ik gebruikte gewoon de ovulatie testen van de action of kruitvat. Clear blue elke maand is te prijzig. Suc6 met zwanger worden!
1) klopt het dat je ei dus op andere dagen kan komen dan normaal? Ja dat kan zeker, vaak zal het niet al te veel dagen schelen, maar zeker in het begin schommelt het erg 2) als je geen ei krijgt, heb je dan alsnog een menstruatie (bv als je cyclus een ei overslaat?) In principe krijg je geen menstruatie als je geen eisprong hebt gehad. Pas zodra de eisprong is geweest kan je lichaam zich opmaken om het baarmoederslijmvlies eventueel weer af te stoten. Volgens mij is het heel uitzonderlijk als je ongesteld word maar geen eisprong hebt gehad (Alles hangt van de hormonen af) 3) is een clearblue wel degelijk betrouwbaarder dan een action? ik bedoel de prijs moet toch ergens in zitten? 5 van kv voor 14 euro en 7 van action voor 3 euro?? Tja, bij een clearblue zal je misschien minder snel indroog strepen krijgen, maar als je gewoon de instructies volgt is er niets aan de hand met de kv test (mijn ervaring dan). Clearblue is in mijn ogen mooier afgewerkt en internationaal op de markt, dit komt ook bij de prijs er op Dan nog als tip. Begin met temperaturen. Als je dat bijhoud weet je altijd of je je eisprong hebt gehad!
dank jullie voor de antwoorden! ik wordt elke maand mooi ongesteld dus ik sla gelukkig geen ei over dan. ik heb een vaste cyclus van 34 dagen dus normaal zou m'n ei rond dezelfde tijd komen. en ik zal dan de die van de kruidvat blijven gebruiken dat is zowat de gulden middenslag dank je meiden!!
Hier nu 2 rondes aan het testen met de action testen en ze werken prima. Verder is tempen idd en heel fijn middeltje om je ei op te sporen
Ik heb deze maand een keer ovu-testen gebruikt omdat ik mijn ei kwijt was (ontregelde cyclus na miskraam). gebruik de dipsticks van sensitest. Die zijn erg goedkoop en gewoon goed! en heb mn ei gevonden Succes!
Ik zou je willen aanraden de ov.testen dipsticks van zwangerenkids.nl te gebruiken, niet duur en hartstikke betrouwbaar.
Ik vind de Action testen denk ik prima, op de dag dat ik vruchtbaar slijm kreeg was de test daarna positief ( ochtend getest geen slijm en lichte test, avond getest na het krijgen van slijm en hij was positief ). Ik denk zelf niet dat het aan de prijs ligt ( dat is wel met meer producten zo ). Aan jou wat jij het prettigst vind.