Onze kleine meid is zondag geboren doormiddel van keizersnede met 37.1 weken tot en met woensdag hebben we in het ziekenhuis gelegen en ging het drinken goed .. maar eenmaal thuis gaat het drinken zo slecht ze krijg flesvoeding maar we zijn echt zo,n poos bezig ze drinkt amper .. Zoals vannacht hebben we gezeten van 24.00 uur tot 3.30 uur eb in de tijd had ze met veel moeite 50 cc op Verder vanaf ongeveer half acht tot 16.00 uur 95 cc en nu van 16.00 tot nu 17.00 45cc heeft ze 1 uur over gedaan .. We hebben de avent flessen als eerste en hebben sinds vanmiddag proberen we het flesje van het ziekenhuis .. de laatste heeft ze nu een uur over gedaan 45cc bij die van 13.00 uur 35 cc ook de kraamzorg vind dat ze weinig drinkt we mogen nu 60cc in het flesje doen en dan kijken wat ze op drinkt aen hopen dat ze wat aankomt ... ze slaapt heel erg veel en is ook wat gelig herkent iemand dit of iemand tips met flesjes , spenen ofzo iets
Ik vond zelf ook dat mijn dochter niet lekker dronk uit een aventfles. Die spenen zijn te hard ofzo dacht ik telkens. Ben toen overgestapt naar difrax en later naar born free. Die laatse vond ik het fijnst, maar dat is wel per kind verschillend natuurlijk. Omdat jouw kindje eerder is geboren kan het natuurlijk ook sowieso dat de zuigkracht nog niet zo goed ontwikkeld is. Maar her heb ik zelf geen ervaring mee. Veel succes en geniet van je kraamtijd.
Hoi, Vervelend zeg dat ze zo slecht drinkt. Hoe zwaar is ze? Je kan kijken wat ze voor haar gewicht mag hebben als je het rekensommetje doet: 150 xl ichaamsgewicht en dat dan delen door het aantal voedingen per 24 uur. Bijv. stel ze weegt 3330 gram en krijgt 7 voedingen per 24 uur. Dan doe je 150 x 3.3 (= 495) en dat dan delen door 7 = ongeveer 72 cc per fles. Nu is het iets naar beneden afgerond dus als je rond de 75 a 78 cc zou zitten is dat goed. Meestal verhogen ze per 10 cc per dag omhoog de 1ste 8 a 10 dagen. Maar dan wel als je kindje de fles grotendeels leeg drinkt. Als ze iets minder drinken is ook prima, als ze genoeg erbij blijven plassen, poepen en groeien. Ik zou de vk ook even laten kijken naar haar kleur, misschien is ze wel te geel. Is ze actief als ze wakker is? Moet je haar veel waker maken voor de fles? En idd kan het erg veel schelen wat voor fles je hebt. Heeft ze een kleine mondje want dan past haar mondje vaak beter om een smalle speen. Ik was hier erg tevreden over de dr. brown fles. Mijn meisje dronk ook uit geen een fles goed, ze deed er 45 minuten tot 1 uur over en met deze ging het super. En vaak zie je idd ook dat kindjes die rond de 37 weken gehaald worden dat daarbij de zuigkracht nog niet helemaal goed ontwikkeld is omdat dit pas rond de 37 weken echt op gang komt in de buik. Dat gaat vaak vanzelf weer beter als ze ouder worden. Drinkt ze bij niemand goed? Soms drinkt ze beter bij een vreemde dan bij mama of papa omdat ze de geur daarvan niet ruiken. Succes.
dankje wel voor de tips hebben nu een kleine difrax flesje ghaald met net zo,n speen als ze in het zh had dus straks ff proberen ze was 3110 gram met de geboorte ,,,, we moeten haar wel veel wakker maken en echt actief is ze dn niet ... ze is al geprikt in het zh op het gele en dat was op zich nog goed geen hoogte om verder dingen te doen ... ze weegt nu 2940 gram met geboorte was ze 3110 gram is ze afgevallen naar 2990 gram de 18e was ze 3020 gram en vandaag 2940.......
Onze dochter was ook eerst afgevallen, toen weer aangekomen en daarna weer afgevallen. Ze dronk ook erg slecht. Ze bleek uiteindelijk spruw te hebben.. Bij onze oudste gebruikten we ook Avent-flessen. Dat werkte echt niet bij haar. Difrax flessen wel.Dr Browns zijn ook fijn. Verder zat onze dochter met 4 dagen nog niet op 60cc hoor. Vind het ook erg veel. Ze begon met 10cc de eerste dag. En dat werd per dag met 10cc verhoogd. Met 4 dagen dus 40cc, om de 3 uur (8x per dag).
Op zich als ze rond de 40 a 50 cc zou drinken dan denk ik niet dat ze echt verkeerd zit hoor. Idd beginnen ze vaak met 10 (soms 20 als je een zwaarder kindje hebt) cc op dag 1, en dan zou je nu dus op ongeveer 50 cc moeten zitten (dag 5 zag ik in je banner). Wanneer is ze geprikt in het ziekenhuis voor het geel zien? Want in een paar dagen kan ooit veel veranderen. En als je het zelf niet vertrouwd dan aan de bel blijven trekken. Jij bent haar mama, en je moedergevoel zit vaak bij het rechte eind! Op zich is ze nog niet teveel afgevallen. Ze mag op basis van haar gewicht 311 gram afvallen, dan zit ze op 10 %, liever niet natuurlijk. Maar ze zit nog goed wel. Maar waarom ze dan nu afvalt? Misschien moet ze haar energie ergens anders voor gebruiken i.p.v. om te groeien? Meestal zie je rond de 4 a 5 de dag (afhankelijk van geboortetijdstip) het dieptepunt qua afvallen en daarna gaan ze als het goed is weer stijgen. Hoe gaat het drinken nu? Ik ben overigens ook kraamverzorgende.