een paar dagen voor de eisprong?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door BabyAngel, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb een vraagje aan alle dame's die eigenlijk iedere maand hun vruchtbaarslijm bijhouden!

Ik heb al 2dg last van witvloed, eergisteren was het nog 'troebel' (zoals ze dat op internet beschrijven) en sinds vandaag al wat nater en een beetje wolkachtig. (wel plakkerig maar niet rekbaar)
    ook heb ik vandaag wat steekjes gehad in mijn eierstokken maar heb nog geen vruchtbaarslijm!!
    Mijn borsten zijn ook nu en dan wat gevoeliger, maar niet de hele dag ofzo!

Mijn vraag is nu hoe het slijm zich nu eigenlijk veranderd richting de eisprong toe, hoe gaat/is dat bij jullie??

we zitten nu in de 2de ronde en ben me deze maand pas aan het verdiepen in het vruchtbaarslijm enzo.
    ik lees dat sommige vrouwen niet eens echt rekbaar slijm krijgen voor hun eisprong, vandaar dat ik graag eens zou willen weten hoe dat bij jullie is!!:p

bedankt alvast voor de reactie's

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wil niemand haar ervaring delen:p

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    heb gisteren avond nog zeker 2uren middenpijn gehad en laag onder in mijn rug!
    dat is nu helemaal verdwenen,kun je ook een eisprong krijgen zonder vruchtbaarslijm af te stoten??:(

natuurlijk hebben we gisteren nog even snel geklust:D, je weet het maar nooit aangezien ik toch op dag 13 zit van mijn cyclus.

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hoi Melanie,
    Volgens mij kan het best dat je niet echt vruchtbaar slijm krijgt, dat rekbare bedoel ik. De ene maand heb ik het ook veel duidelijker dan de andere. De pijn die je beschrijft klinkt mij wel in de oren als een naderende eisprong. Ik had deze maand ook rugpijn erbij en gevoelige borsten is ook een teken.
    Bij mij is het slijm na mijn menstruatie eerst wat plakkerig, dan wordt het cremig en dan als de eisprong eraan komt een stuk wateriger met soms dus van dat rekbare slijm. Na de eisprong is het meteen weer cremig of plakkerig of juist helemaal geen afscheiding eventjes.
    Succes met alles! Hopelijk heb je iets aan mijn reactie.

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    O, ja, vaak is het zo dat de eisprong pas echt plaatsvindt nadat de pijn is verdwenen dus je was vast nog op tijd (en zeker gezien je banner...)

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    dankjewel voor je reactie, eindelijk iemand! hahahaha

Ík heb indd sinds gisteren ook wat gevoelige borsten gehad, niet super pijnlijk maar meer een tinteling ofzo!!
    ik hoop echt dat het mijn eisprong was, dat zou wel goed uit komen hahaha.

zou ik niet zwanger raken, komt mijn ongi dan over +-14dagen?
    ik las dat je 14dg na de eisprong normaal gaat menstrueren!

7. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hoi melanie,

ja de eisprong kan wel verschillen dit gebeurt tussen de 14 dagen en 18 dagen na de eerste dag van je ongesteldheid.
    Als je eisprong hebt gehad duurt het 14 dagen voordat je ongesteldheid begint als je niet zwanger bent.
    Zal mijn cyclus even uitleggen misschien herken je iets.

ben maandag 16 januari ongesteld geworden. dit heeft geduurd tot vrijdag.
    Nu ben ik dus vruchtbaar vanaf vrijdag 27 januari en heb mijn eisprong op 30 januari dus mijn nod op 14 februari.
    Dus als ik de 14e niet ongesteld wordt kan ik testen.
    Ik merk dus heel duidelijk dat ik rond deze tijd al wat meer afscheiding aan het aanmaken ben.
    De afscheiding die je hebt als je bijna bij je eisprong bent is net rauw eiwit. En als je het tussen je duim en wijsvinger pakt komen er draadjes. Hieraan zie ik dus dat ik mijn eisprong heb.

Weet niet hoe lang je al van de pil af bent, want dit kan natuurlijk heel veel in de war schoppen.
    Ik ben al niet meer aan de pil vanaf dat ik zwanger was van onze zoon. En daarom ken ik mijn cylcus nu ook goed.
    Maar moet zeggen dat ik een regelmatige cyclus heb dus dan is het wel makkelijker bij te houden.
    Oja en op de dag van de eisprong voel ik duidelijk wat gespannenheid in mijn eierstok.

nou meis ik hoop dat je er iets aan hebt.
    tip hou in een agenda bij hoe je cyclus loopt en doe dit een paar maanden dan weet je dadelijk ongeveer wanneer je eisprong is.
    succes meis

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik heb ook niet elke maand van dat rekbare slijm. En ik kan er soms geen touw aan vastknopen hoor al dat slijm haha. Maar goed ik heb me er ook nooit in verdiept.
    Ik heb nu volgens mij mijn ei pas laat gehad deze maand, terwijl ik volgens mijn banner nu elk moment ongi kan worden, en nu heb ik gewoon wit slijm. Ach ja... ik snap d'r niets van en ik wacht wel braaf af. ;)

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Jeetje dame's, ik heb me toch een heftige pijn onder in mijn buik (schaamstreek).
    Ik ben op mijn werk en ben echt even rustig moeten gaan zitten!
    Wat zou dit kunnen zijn,voelt aan als pijnlijke menstruatie steken,maar normaal heb ik dat nooit zo erg en dan nog eens buiten het feit dat ik nog helemaal niet ongi hoef te worden!!

Ik dacht 2dg geleden mijn eisprong gevoelt te hebben,dat deed ook pijn maar veeeel minder dan nu!
    Had vandaag al wel een beetje slijm,helaas wel niet doorzichtig maar meer geelig!

10. mimi11

mimi11 Actief lid

17 dec 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    slijm bij mij is net na menstruatie korrelig wit en na een week tot anderhalf week (dus denk zo rond me eisprong??)helder en rekbaar slijm...verschil is echt te merken tussen de 2 soorten slijn..

wij zitten nu ook in de tweede ronde, succes meid!!

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ben nu thuis en ging net naar het toilet en ben even met een wcpapiertje naar binnen gegaan.
    Tot mij verbazing kwam hij er lichtroze uit!!!
    Ik kan nu toch niet ongi gaan worden?? Ben 2wk geleden ongi geweest???
    En een e.v.t innesteling is het ook te vroeg voor,toch???
    HELP!! Hahahaha

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Vanmorgen meteen opgestaan en na het toilet gelopen om te kijken of ik toch niet ongi was geworden!
    Maar alles was weer normaal,gewoon witte afscheiding,nu snap ik er helemaal niks meer van!
    Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Kan geen voorteken van ongi zijn anders had het wel doorgezet lijkt me.
    Ook de pijn aan mijn rug en buik is weg!!

13. femmi

femmi Actief lid

15 dec 2011
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Melanie: wat ik ervan weet is dat sommige vrouwen een beetje bloeden bij de eisprong, kan ook een innestelingsbloeding zijn, hoop het voor je!!!!

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dankje voor je reactie!

maar een innesteling lijkt me vroeg omdat de eerste dag van mijn laatste menstruatie 13jan is geweest, het is nu 28jan..
    oftewel ik heb een vroege eisprong gehad, maar dat lijkt me ook sterk!
    ik denk dat ik gewoon 10febr maar eens een testje ertegen aan gooi!
    krijg waarschijnlijk maandag mijn ovutesten binnen, mss moet mijn ei er nog wel aankomen aangezien mijn laatse cyclus 38dg was.
    Maar dat was tevens ook de eerste menstruatie zonder pil, dus nog erg onregelmatig denk ik!!

15. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    ik heb dat bloedverlies ook wel eens tijden de eisprong! Volgens de gyn is dit heel normaal. Is gewoon dat er een beetje bloed vrij komt na springen van je ei!! Innesteling kan ook natuurlijk misschien heb je een vroeg ei gehad... je weet het nooit.
    Ik had deze x bij eisprong bruin bloed verlies... heb ik ook nog nooit gehad... ook ontzettende hoofdpijn en chaggy... lijk gewoon wel ongesteld... maar dat kan niet want dat ben ik ook 2 weken geleden geweest....!!
    succes blijft altijd lastig he... en je probeert er niet zoveel mee bezig te zijn. maar het is zo ontzettend moeilijk!!!
    groetjes rensje

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nee indd,ik probeer er niet al te veel aan te denken.
    En wachten duurt zooooooolang!!!
    Ik had eigenlijk niet echt bloed,was gewoon witte vloed dat een beetje roze/oranje uit zag!
    En ook was dit meer 1 veegje,want mijn tampon die in een uurtje had ingebracht om te kijken was gewoon weer helemaal schoon en droog!!

Ik vind het al knap dat ik nog geen testjes in huis heb gehaalt!!
    Want werk in het kruidvat en loop er 100x per dag langs. Hahahahaha

Deel Deze Pagina