Hoi, Ik weet niet of ik het hier op de juist plek plaatst maar misschien zijn er hier mensen die mij kunnen helpen. Onze ketel loopt extreem snel leeg, lees binnen 2 uur is de druk van de cv ketel gezakt van 2 bar naar 0 bar. Ergens moet er dus een lek zijn. De geas is er al bij geweest maar die kan ook nergens wat vinden. Het enige is nog dat er misschien een lek zit onder de vloer van de woonkamer. Maar een kruipruimte hebben wij niet dus de hele vloer zou open gehaald moeten worden om te kijken. Weten jullie misschien bedrijven die dit soort lekkage kunnen opsporen zonder dat de hele vloer meteen open moet? Als de lekkage onder de vloer zit dan zou het toch moeten, maar zolang we dat niet zeker weten hebben wij niet zoveel trek om onze vloer eruit te halen. alvast bedankt.
Misschien een lekdetectie laten doen. Kost wel wat, lees 300+ euro. Je zou evt. gewoon kunnen bellen om te kijken of zij wat voor jullie kunnen betekenen.
wat voor vloer heb je? een laminaat vloer of houten vloer zou je het moeten merken. ik had ook lekkage. maar ik woon in een appartement dus het kwam bij mijn onderbuurvrouw uit het plafond!!! en anders een vochtmeting laten doen. succes.
trouwens. Hoe vaak heb je ontlucht en opnieuw gevuld? Het kan zijn dat er zoveel lucht overal zit dat je misschien vaker moet vullen en ontluchten, en dit meerdere keren moet herhalen. je expansievat is niet lek? Dat is in vele gevallen namelijk de oorzaak...
Wij hebben een houtenvloer. Het expantievat is niet lek of kapot. Dat heeft de geas al bekeken. En onze ketel ontlucht zichzelf dus dat kan het ook niet zijn. Wij hebben dit probleem al een paar weken met nu als toppunt om de 2 uur bijvullen. Ik vul nu sochtends te ketel bij zodat hij ongeveer 2 uur aan kan en dan de rest van de dag de ketel uit. Gelukkig is het niet mega koud meer.
Ook niet want de ketel maakt op een gegeven moment heel raar geluid en slaat dan af. Je krijgt dan dus koud water.
Wij hebben dit ook gehad. Bij ons was de warm water leiding aan het lekken. Wij hebben dit ontdekt doordat de onderste plint van de trap helemaal vochtig en poreus was geworden en er schimmel op kwam te staan.Ook rook onze hal altijd naar natte kranten.Mijn man heeft toen een deel van het laminaat weggehaald en het hele dekzijl daaronder was kleddernat van het water.Hij heeft uiteindelijk zelf een nieuwe leiding getrokken en we hebben een aantal weken met een deels open vloer gezeten maar daarna was het probleem wel over. Was echt heel vervelend.
Als het een houten vloer is hoeft niet de hele vloer eruit hoor. Alleen het gedeelte waar de leidingen langs lopen moeten de planken eruit. Dit kan je eventueel zelf al doen, want dat scheelt je enorm in de kosten. Zit er onder de houten vloer helemaal geen ruimte? Anders zou het zagen van een luik voldoende zijn.
Oorspronkelijk zitten er houten balken in dit huis waar de vloer op ligt. Er zin bewoners in dit huis geweest die hebben er tegels in gelegd en die hebben de kruipruimte van 30 cm vol gestort met beton toen de tegels erop en nu dus een houten vloer. Daarom was ik even benieuwd of hier meer mensen last van gehad hebben en hoe jullie er achter zin gekomen waar het lek precies zit zonder dat de hele vloer eruit moet. Ik ga morgen even een lekdetectie bedrijf uit de regio bellen hopelijk kunnen ze ons snel helpen.
Bij mij was er een onderdeel in de ketel kapot en ik moest ook elke dag water bijvullen. Wat vervelend trouwens...
Dat is een lekke warmtewisselaar. En nee, als het een HR ketel is zie je dit niet! Dit loopt bij een HR ketel namelijk door een afvoerleiding gewoon de riolering in.Je kan je de sifon los draaien en kijken of het daar druppelt. Dan vul je de ketel weer bij en als hij weer gaat druppelen (als hij NIET aan staat) weet je dat je warmtewisselaar lek is. Het kan ook nog je overstortventiel zijn. Er kunnen zoveel dingen kapot gaan aan een CV ketel waardoor de druk wegvalt helaas. Dit hoeft niet altijd een waterlek te zijn gelukkig,
Zojuist de geas weer gebeld ze komen tussen nu en 3 uur vanmiddag kijken naar de Warmtewisselaar. Duimen jullie allemaal voor mij mee dat dit het is en dan het dus gemaakt kan worden of en nieuwe ketel. Dat laatste kost ook behoorlijk wat geld, maar voor mij nu bijna alles beter dan die vloer eruit. Met mijn 25 weken zwangerschap en een dochter van 2.
Bij ons was het waterhuishouding (ding) kapot. Moest ook constant bijvullen. Heb je al gegoogled op jullie merk ketel en dan op storingen; daar krijg je soms ook een inzicht wat het evt. kan zijn
Wat een geluk. Bij ons is toch de warmtewisselaar kapot en idd dat zie je niet omdat het direct via de sifon en dan in de afvoer inloopt. Klinkt raar wat het kost ons een nieuwe ketel maar wat ben ik blij. Wij hebben een redelijke grote woonkamer en was al bang dat de hele vloer er uit zou moeten.