Medela Swing of Avent isis

Discussion in 'Borstvoeding' started by Deb26, May 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Ik wil straks als ik weer moet gaan werken graag borstvoeding blijven geven, dus ben ik op zoek naar een electrische kolf.
    Mijn oog is gevallen op de medela swing of de avent isis.
    Ik twijfel over welke het beste is dus vroeg ik me af of jullie hier ervaringen mee hebben. Welke vinden jullie het beste?
    Toen ik net bevallen was had ik een kolf van medela gehuurd en die beviel me prima, en ik heb een handkolf van avent die me niet bevalt. Maar deze zullen weer heel anders zijn neem ik aan..

Wat vinden jullie?

Debby

2. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

Mar 8, 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik heb zelf een Medela Swing en geen ervaring met Avent. Ik vind de Medela Swing prima in gebruik. Lekker klein en makkelijk mee te nemen. Hij kan ook op batterijen, dus ook makkelijk voor onderweg. Nadeel vind ik wel dat het een enkele kolf is. Omdat ik bijna ga werken heb ik daarom een dubbele kolf gekocht.

Volgens de kraamzorg was Avent niet praktisch, omdat daar alleen Avent-flessen op kunnen en de flessen niet in alle flessenwarmers zouden passen. Volgens haar zou je dan meteen álles van Avent moeten kopen en dat is bij Medela niet zo. Maar dat heb ik ook alleen maar van de kraamzorg dus ik weet dat niet zeker hoor! Er zijn vast wel Avent-kolvers hier op het forum :)

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier een Avent Isis en hij bevalt mij prima. 'k Had de duo gehuurd en gebruik daar de handkolf ook nog wel van. Alleen heeft die van mij een beetje kuren maar dat wel pech zijn. 'k Ga even m'n werk vragen of ze er garantie op hebben (heb 'm van m'n werk gekregen).

4. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb ook de avent isis. Prima kolf hoor.
    Had eerst de dubbele gehuurd, en omdat ik die erg fijn vond heb ik de enkele gekocht en hij bevalt me heel goed. Hij is lekker klein en ook op batterijen te gebruiken. En als handkolf.
    Zit ook van alles bij, koeltasje en koelelementen etc.
    Dat er alleen avent flessen oppassen weet ik niet maar dat lijkt me ook niet erg. Ik giet de melk namelijk altijd over en gebruik difrax flessen. Dus voor mij geen probleem.
    Volgens mij is hij ook goedkoper dan de Medela Swing, toch?
    Als je hem wil kopen trouwens, bij de babydump issie een stuk goedkoper dan bij andere winkels. (geloof overal 150-155 euro, bij de babydump 109,95.)

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    Heb ook de isis, en die is prima. Wat soms bezwaarlijk wordt gevonden, is dat de motor bovenop zit, zo kan je nooit handsfree kolven, maar ik vind em erg fijn. Stop alle onderdelen in een klein/medium toilettasje, kolf bij de flesjes in mijn koeltas, en gaan. Koeltas heb ik sowieso nodig, en heb dus niet het idee dat ik extra moet mee zeulen. Ben momenteel een andere kolf aan eht testen (ardo calypso, is misschien ook nog een idee voor je) en die is groter, dus meer om mee te zeulen, vind ik persoonljk wel een nadeel....en wbt de flesjes, je kan inderdaad alleen de VIA bekers en avent flesjes er op zetten, maar als je 1 zo'n pakket koopt met daarin 10 flesjes en een adapter (voor kolf en speen) dan ben je helemaal klaar hoor, heb je geen andere flesjes nodig! Grote voordeel vind ik van de avent, dat je er standaard een handkolf-handel bij krijgt. Die heb ik altijd bij me, zijn mijn batterijen leeg, kan ik altijd evenmet de hand kolven! Andere kolven (inclusief de calypso) moet je hem er bij kopen (als het uberhoubt kan)

6. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Ik heb de Swing. Opzich lijkt er niks mis mee te zijn, maar het kolven gaat nooit geweldig. En ik heb enorme spijt dat ik geen dubbelzijdige kolf heb gekocht. Er is nu net een nieuw merk op de markt en die verkopen een enkelzijdige kolf (Ardo Calypso) die je evt later kunt uitbreiden tot een dubbelzijdige. Als ik nu een kolf zou kopen zou ik die zeker overwegen. Hier kun je hem (o.a.) vinden: Moedermelk Netwerk | Ardo Borstkolven en Calypso - ARDO ARCA. Hij kost zonder korting evenveel als de Swing (rond de 149,- euro), maar je kunt altijd ff surfen voor acties.

ps. Ik geloof dat je hem net als bij Avent ook nog van hand naar elektrisch kunt ombouwen, maar daar heb ik niet zo op gelet.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Op de Avent passen idd alleen de Avent flessen maar ik kolf eigenlijk nooit direct in de fles. 'k Gebruik altijd de bewaarbekers en giet het dan later in de fles. Toevallig drinkt ze hier dan wel uit een Avent fles. Puur omdat ik die in huis had en ze drinkt er goed uit.
    M'n man heeft hier m'n kolf al gereapeerd dus die doet het weer prima.
    Ik vind 'm ook makkelijk mee te nemen, krijg alles in het koeltasje gepropt op een dag werken dus dat is ook het enigste wat ik extra mee hoef te nemen.

Share This Page