luchtgedroogde salami

Discussion in 'Zwangerschap' started by zwanger372015, Jun 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwanger372015

May 28, 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hebben bij lidl Franse weken en dan hebben ze altijd een salami met walnoten zooo lekker 😍😍

Maar mag ik dit wel hebben ??
    Ben beetje in twijfel of het nu rauw vlees is..
    er staat achter op luchtgedroogde.

2. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

May 15, 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Salami mag gewoon. Al het vlees wat bewerkt is (daar bedoel ik natuurlijk niet half doorbakken biefstuk mee), is prima.

4. DDucky

DDucky Bekend lid

Jul 7, 2014
    997
    317
    63
    Interessant artikel.. mijn vk heeft namelijk gezegd dat salami geen goed idee was.. :(

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Over dit onderwerp blijft de diwcussie bestaan. Ik kan je 20 artikelen sturen die zeggen dat het zeer onverstandig is, maar ik kan je er ook 30 sturen die zeggen dat het geen probleem is.

In principe mag gedroogd/gerookt vlees wel, maar ze kunnen niet garanderen dat er geen rauw vlees tussen zit. Dus het is eigenlijk aan jezelf of je daar naar luistert.

Zelf eet ik niet meer wekelijks salami, maar als ik zin heb, dan pak ik gewoon een plakje. Zoek een beetje de middenweg zeg maar ;)

6. boompje

boompje Actief lid

Feb 14, 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij twijfel niet doen denk ik altijd, je wil niet jezelf de schuld kunnen geven vanwege een plakje salami. Wat is nu 9 maanden?

De middenweg vind ik een rare keuze, je kiest ervoor het minder te eten maar bij het eten loop je altijd een even groot risico, ook als je er minder van eet dus die logica snap ik niet.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Omdat je statistisch gezien natuurlijk minder (vaak) risico loopt als je het 1 keer per twee weken eet dan wanneer je het elke dag eet.

8. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

Apr 23, 2012
    1,015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    ik heb wel eens salami op wist niet eens dat het niet mocht ben er nooit ziek van geworden.

Als je het niet vertrouwt moet je het niet doen :)

9. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Drie zwangerschappen gehad onder behandeling van de gynaecoloog en elke dag boterham met salami op heerlijk 😋

Gynaecoloog zei ook gewoon eten kan geen kwaad.

10. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg

Zit ook geen logica in ;)
    Ben me er ook goed van bewust dat net die ene plak wel schadelijk is. De beweringen hierocer zijn een groot grijs gebied. Ik voel me niet prettig bij het negeren van het risico, maar vind het risico ook weer te klein om helemaal geen salami te eten.

Share This Page