38 weken zwanger, vocht verlies

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tamsam, Jun 10, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tamsam

Tamsam Lid

May 7, 2017
    20
    2
    3
    Female
    Hoi,,

(Sorry alvast voor het lange verhaal)

2 nachten geleden verloor ik heel weinig vocht (wat zoetig rook dat vond mijn man ook), de ochtend erop na het plassen weer vocht verloren, toen dacht ik zoiets van dit kan geen urine zijn dus ik blaasde op de achterkant van mn hand n verloor weer vocht ( helaas kon ik dit niet opvangen omdat er niets in de buurt lag). Maar mijn ondergoed was nat en kon er aan ruiken en was weer zoetig. Dus ik belde de verloskundige en die heeft gekeken maar kon niks zien en wou 24 afwachten, prima niets gebeurt ook geen weeën. Vanmiddag mocht ik naar het ziekenhuis, ctg gehad die was goed, en inwendig onderzoek naar vruchtwater. Volgens de gyneceloog was dit geen vruchtwater maar iets wat ze niet kon verklaren. Ik zei dat het wellicht een hoge vliesscheur is, hier wou zei niks van weten en of uitleggen en wou ook niet met mij in gesprek omdat ik vind dat het wel degelijk vruchtwater is (herkende het van mn andere 2 bevallingen). maar nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft gehad..

Alvast bedankt..

2. Romantic

Romantic Bekend lid

Nov 29, 2015
    874
    91
    28
    Wat vervelend dat ze niet even wat empathischer opstelt, toch best spannend.

Naar mijn weten hoef je niet bij een hoge vliesscheur binnen 24 uur te gaan bevallen, misschien is dat de reden dat ze verder niet erop in is gegaan?

3. Tamsam

Tamsam Lid

May 7, 2017
    20
    2
    3
    Female

Bedankt voor je reactie.

Ze zei voor dat ze begon met onderzoeken dat als het vruchtwater zou zijn dat ik morgenochtend ingeleid zou worden.

Na het onderzoek en ik het over die hoge vliesscheur had zei ik nog van dat ik verhalen had gelezen dat die dames dus een hoge vliesscheur hadden en ook niet veel vocht hadden verloren. Toen zei ze van ja dat kan je niet vergelijken met iemand die 6 jaar gestudeerd had. Werd totaal niet serieus genomen helaas.

Helaas.

4. ffff

ffff Bekend lid

Oct 9, 2012
    911
    545
    93
    Is er een varentest gedaan? Zo ja: dan is het waarschijnlijk inderdaad geen vruchtwater.

5. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    ik had met 36w2d ook zoiets. de hele dag vocht verloren vk gebeld deed toen ook moeilijk uiteindelijk kon ze langskomen moest ik ook op mijn hand blazen kwam vocht maar zij dacht aan urine. toch mocht ik door naar zkh voor ecg daar hebben ze echt een testje gedaan ( lijkt op zwangerschapstest) en dat gaf echt aan vruchtwater verlies. ben uiteindelijk pas met 37w bevallen. ze zouden me die ochtend gaan inleiden maar mijn dochter besloot 's nachts al te komen.

wel stom dat de gyn niet wat empatischer was.

6. Tamsam

Tamsam Lid

May 7, 2017
    20
    2
    3
    Female
    Dank voor jullie bericht.

Nee er is geen varentest gedaan. Door verlosk en gyn niet. Vandaar mijn onzekerheid.

7. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    eisen dat dat gedaan wordt. infectiegevaar enzo.

8. Tamsam

Tamsam Lid

May 7, 2017
    20
    2
    3
    Female
    Ik verlies op het moment geen vocht meer, kan er dan nog steeds zo'n test gedaan worden?

9. ffff

ffff Bekend lid

Oct 9, 2012
    911
    545
    93
    Nee. Ja, ze kunnen je een speculumonderzoek aandoen om het te "verzamelen", maar dat is niet slim i.v.m. infectierisico

Evelien80 likes this.
  10. Tamsam

Tamsam Lid

May 7, 2017
    20
    2
    3
    Female
    Ja dat is niet zo slim inderdaad.
    Ze hebben mij ook niet verteld over opvangen en ik heb dit zo bij de eerste 2 niet meegemaakt. Toen had ik een open kraan. En was toen ook binnen 12 uurtjes bevallen. Bij de 2de in 2 uurtjes.

Vind jammer dat er niet goed gecommuniceerd word van hun kant, als je iets vraagt dan zijn ze of boos of geirriteerd en lopen ze weg.

11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Eventueel een echo laten maken om het vruchtwater op te meten.

12. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Huh wat raar. Bij mijn eerste verloor ik ook steeds wat vocht, de verloskundige dacht niet aan vruchtwater maar deed toch een testje (gewoon even erlangs met een soort wattenstaafje) en die kleurde dus het was vruchtwater. Een hoge vliesscheur want ik verloor echt maar hele kleine beetjes. Uiteindelijk ben ik 24uur later ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen en het infectiegevaar dat daarbij komt kijken. Uiteindleijk hadden zowel ik als mijn zoontje ook een infectie opgelopen dus het is goed geweest dat het zo gegaan is! (We hebben een week in het ziekenhuis aan de antibiotica gelegen).

13. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,995
    3,321
    113
    Ik had een hoge vliesscheur en ik verloor steeds kleine beetjes. Toen ik op mijn hand blies verloor ik niks maar in beweging liep het steeds met kleine beetjes langs mijn been naar beneden als een klein plasje op de grond. Wat ik als advies kreeg: Doe een maandverband in, dit mag ook een kraamverband zijn (ook al zit dat voor geen meter). Mocht je nou alsnog wat verliezen dan wordt het toch opgevangen.

14. Tamsam

Tamsam Lid

May 7, 2017
    20
    2
    3
    Female
    Bedankt voor jullie reactie dames.

Die test is helaas bij mij niet gedaan toen ik nog wel wat druppels verloor, nu juist niks meer, ook niet als ik blaas helaas. Volgens de gyn moet het blijven lopen en ook bij het blazen op je hand. Toen ik zei dat niet altijd hoeft omdat ik ervaringen had gelezen van dames die dat hadden meegemaakt, werd ze boos omdat zij het beter zou weten (omdat zij er 6 jaar voor gestudeerd heeft zei ze) ik stond er verslagen bij en wist ook niet wat te vragen omdat ze dus boos en geirriteerd was en zo bij mij weg liep.

Vandaar dat ik het hier met jullie wou delen voor ervaringen.

Ik voel de baby gewoon wel goed en let ook op mijn tempratuur. Morgen een afspraak bij de verloskundige.

15. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Vraag morgen bij de vk om een echo om je vruchtwater op te meten.

16. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,995
    3,321
    113
    Het is een beetje dubbel, bij mij liep het inderdaad wel steeds door maar bij het blazen op mijn hand kwam er niks. Toen is hier wel een test gedaan. Het KAN ook hele dunne afscheiding zijn, kan he.. hoeft niet. Inderdaad goed je temperatuur op blijven meten en gewoon bellen als je je niet goed voelt. Anders desnoods vandaag nog je vk bellen.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Beetje onzekere gyn dan, wat een achterlijke reactie!

Maak het bespreekbaar bij je VK, je zorgen hierover zijn terecht. Ik zou om een echo vragen.

18. Tamsam

Tamsam Lid

May 7, 2017
    20
    2
    3
    Female

Dank voor de tip. Ga ik zeker doen.

Oceanna likes this.
  19. Tamsam

Tamsam Lid

May 7, 2017
    20
    2
    3
    Female
    Bii mij kwam er juist bij het blazen op mn hand gelijk zeker 200 ml vocht, maar ik had er op dat moment niet bij stil gestaan dat het zou stoppen. En de verloskundige kwam pas na 5 uurtjes langs. Toen was het al gestopt en hielp het blazen op mn hand ook niet meer.

20. Tamsam

Tamsam Lid

May 7, 2017
    20
    2
    3
    Female

Ooh en ruikt afscheiding ook zoetig net als vruchtwater??

Share This Page