Alternatieven voor baby shower? Wie helpt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door whitequeen, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whitequeen

9 jan 2011
    81
    0
    0
    amsterdam
    Dag meiden,
    Ik ben nu 31 weken zwanger en een vriendin wil dolgraag (samen met andere vriendinnen van mij) een babyshower organiseren. Nu ben ik ab-so-luut niet het persoon dat een heel feest lang spelletjes wil spelen als "dierenzwangerschap raden" of "luiertje prik". Maar ik wil wel graag nog een extra leuke avond of middag met mijn vrienden (m/v) beleven voordat mijn wondertje komt... maar dan wat avontuurlijks /origineels en niet zo kinderlijk. Ik wil mijn vriendin dus heel erg bedanken voor haar voorstel maar tegelijk iets alternatiefs voorstellen. Ik heb alleen nog geen idee wat. Heeft iemand suggesties?
    Ik hou bijvoorbeeld enorm van wand/rotsklimmen, wildwaterkanoen etc maar ja... dat mag allemaal niet meer. En zelfs een flink stuk wandelen gaat al niet meer. Wie weet er een leuk, volwassen vertier wat wel voor zwangeren geschikt is en leuk is voor een groep vrienden, maar waar toch pit/uitdaging in zit? Ik voel bijvoorbeeld wel iets voor een workshop of een les van het een of ander... maar dan niet meteen zoiets als kerstkaarten vouwen of quilten :)

Het hoeft dus helemaal niets met babies te maken te hebben...

Dank alvast!

2. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    misschien naar een concert/film en lekker uit eten?

3. Ster1

Ster1 Lid

2 mrt 2011
    8
    0
    0
    Ik wil graag een babyshower voor mijn schoonzusje organiseren, maar ik zit eigenlijk met hetzelfde als jij. Zij is namelijk ook niet het type voor al die spelletjes, maar een gezellige middag met vriendinnen, lekker kletsen en thee drinken vind ze denk ik wel leuk! Dus ik zat te denken aan een soort high-tea-baby shower idee...Met misschien dan wel cakejes met baby-tjes erop en alvast een paar kleine kadootjes of zoiets.. Maar iig niet van die spelletjes!
    Ik blijf even meelezen met dit topic! Leuk!

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb voor een vriendin ook een babyshower geregeld. Alleen ook zonder de spelletjes.
    We hadden allemaal lekkere hapjes, kados en verder kletsen kletsen kletsen. Was echt super leuk!

5. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    misschien een high tea?

6. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Ik heb net van het weekend mijn "babyshower" gehad, georganiseerd door m'n schoonzusje. Het was ook een high tea idee in de serre van een theehuis in het Vondelpark. Het was echt fantastisch, geen spelletjes.. gewoon gezellig met vriendinnen lunchen/drinken en mijn schoonzusje had een eigen "kinder" taart megenomen(eerst aan de eigenaren gevraagd) van "Bob de bouwer". (we hebben als grappige buik-koosnaam voor de baby "bob")
    Na 2 uurtjes kwam m'n vriend erbij en hebben we samen cadeautjes opengemaakt. Het laatste uurtje hebben mijn vriendinnen rompertjes en slabbers versierd met textielverf. Ze schreven er ook hun naam("van tante ....") en beste wensen voor de kleine man erop. Ik heb dus erg leuke gedenkjes aan de dag. Het knutselgedeelte was wel leuk om als activiteit(non-spelletje) te hebben, want veel vriendinnen kenden elkaar niet en dan is het leuk om iets te hebben wat je samen doet. Ik was eerst bang het het een beetje geforceerd zou overkomen, als een spelletje dus maar iedereen vond het leuk om te doen!

7. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    afgelopen weekend heeft een vriendin ook een babyshower voor mij georganiseerd. Het was een verrassing, ze hadden me weggelokt, mijn huis versierd en heel mijn tafel vol met lekkere high-tea hapjes gezet. Ik kreeg allemaal cadeautjes en daarna hebben ze mijn buik met een doe het zelf pakket ingegipst. Dus heb nu echt een leuk aandenken eraan overgehouden. En het was erg gezellig.
    Je zou ook nog een workshop taarten maken kunnen doen, heb gehoord dat het erg leuk is en daar kun je ook wel een "baby"-draai aan geven.

Deel Deze Pagina