hallo! Ik weet dat ik gewoon de arts moet vragen, maar ik blijf ermee in Mn hoofd dus vandaar stel ik Mn vraag even hier voordat ik controle heb as dinsdag . afgelopen week heb ik een ctg gehad. De vorige keer dat ik dit had bleef de waarde die weeen en harde buiken meet netjes rond de 20, maximaal 30. Echter deze week schoot het regelmatig naar 40-50. Ik heb er toen niet naar gevraagd en alles was goed zeiden ze. Kan iemand het me uitleggen? Op het plaatje is het dus die onderste lijn.
Wat wil je precies weten? Als t getal hoger is zijn de contracties sterker. Maar dat betekent niet dat het ook weeën zijn.
Bij mij sloeg hij vaak uit doordat de baby letterlijk tegen die dingen trapte Bij weeën zag ik echt duidelijk pieken, ietsje afname, meteen weer een piek, afname, weer piek etc.
Dito... of als de uk zich uitstrekte/omdraaide en ik daardoor een lichte harde buik kreeg... schoot ie oon richting de 80. Maar nog steeds geen weeen dus
Dat zal t zijn geweest. Want inmiddels 2 weken later gaat alles gewoon helemaal prima en ik heb nauwelijks harde buiken. Kan me alleen soms enorm druk maken om dit soort dingetjes . Dankjewel voor jullie reacties!
Wat de tocometer meet is de verandering in hellingshoek. Je zet die knop op je buik, als je een harde buik of wee krijgt wordt je buik "ronder" dus dan kantelt de knop. Het is dus heel erg afhankelijk van waar de knop staat hoeveel kanteling hij krijgt. Daarnaast moet hij ook juist geijkt worden. Je kan niet tussen mensen onderling en ook niet tussen verschillende metingen vergelijken, en dus ook niet dat een waarde van 100 een wee is en 90 niet. Waar hij voor gebruikt wordt is om te kijken of er contracties zijn, hoe vaak, hoe lang ze duren en wat de reacties van de baby daarop zijn.