Kledingbedrijven aangesproken

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by femkes, Nov 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
  2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nou inderdaad! Dat wist ik helemaal niet.. Ik ga er wel op letten vanaf nu.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik hoop dat het werkt, ik koop bij geen van de 3 winkels kleding, maar dan nog vind ik het een goede zaak dat ze publiekelijk te kijk worden gezet.

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    hmm wist niet dat wibra ook nog zo een was, koop er vrijwel nooit wat maar, nu zeker niet meer, bij de andere winkels kocht ik toch al nooit wat. voor mij is dit wel een reden om er niet meer te kopen. laten vele mensen volgen.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dit wist ik niet. Koop sowieso nooit wat bij wibra en coolcat. Prenatal in verleden weleens wat gekocht maar nu dus ook niet meer.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    O wist ik niet.

Boycotten dus

7. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,166
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Voor mensen die hier op willen letten, kan ik deze site aanbevelen:
    Vergelijk merken op duurzaamheid | koop duurzaam | Rank a Brand
    Merken krijgen een score van A (goed) tot en met E (onvoldoende).
    Het gaat hier om verschillende vormen van duurzaamheid, zowel wat betreft zorg voor de arbeiders als zorg voor natuur en milieu. Je kunt per merk bekijken op welke onderdelen ze wel goed scoren en waar (nog) niet.

Ook voor bijv. positiekleding kun je hier informatie vinden.
    H&M: B
    Mama Licious: C
    Miss Etam: D
    Noppies: E

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,819
    5,954
    113
    Female
    Dank!

9. emma84

emma84 Bekend lid

Dec 3, 2012
    603
    0
    0
    Twente
    ik vind het echt verschrikkelijk dat die mensen (ook kinderen) daar zo behandeld worden, echt waar.

maar ik vraag me toch ook wat af:
    als wij daar geen kleding meer van kopen, dan sluiten die fabrieken en komen al die mensen op straat. Dan hebben ze helemaal geen inkomen meer, waar moeten die mensen dan van leven? Zou je dan niet van die nog afschuwelijker praktijken krijgen van (kinder)prostitutie?

Ik ben van mening dat wij als Europa dat soort landen moeten dwingen uitbuiting uberhaubt niet meer toe te staan. Pas als dat geregeld is heeft het effect.

Heel lastig want je wilt gewoon niet dat mensen en vooral kinderen daar zo worden uitgebuit, maar je wilt ze ook niet dat kleine beetje inkomsten (en dus voedsel) afnemen of ervoor zorgen dat ze in een nog veel afschuwelijker situatie terechtkomen.

10. Miscalculated

Miscalculated Fanatiek lid

Nov 2, 2013
    1,722
    1
    38
    Overijssel
    Prenatal notabene! Slechte zaak.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik koop daar wel regelmatig en ja kunnen nu wel allemaal niet meer gaan kopen maar dan hebben ze daar geen werk en nog meer honger. betere werkomstandigheden zou menselijk zijn maar dan gaan de prijzen ook weer omhoog en de klanten die ze nu hebben kijken denk alleen naar leuk en goedkoop en als het duurder wordt gaan ze liever meteen na h&M. van prenatal schrik ik wel. goedkoop zijn ze niet en vraag me af waar ze de winst dan op door berekenen. de fabrieken beter betalen zonder controle zou niet veel uitmaken. dit duwt de baas in eigen zak. er zou dus echt een goede controle moeten komen, eerlijke prijs en fijne werkomstandigheden daar waar deze kleding gemaakt wordt

12. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Wibra en coolcat vond ik zoiezo 3 keer niks. Maar prenatal!
    Dus al die schattige kleine babykleertjes zijn door kinderhandjes gemaakt en uitgebuitte mensen, vermijden dus!

13. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Het is echt niet zo dat als wij gaan boycotten die mensen hun baan verliezen. Integendeel het verleden heeft bewezen (denk ikea jaren 90 handgeknoopte tapijten door kinderen voor de ouwetjes onder ons :D ) dat druk uitoefenen en schandpaalpraktijken juist uitermate goed werkt en kan zorgen voor betere omstandigheden voor werknemers, meer controle en een lagere co2 uitstoot. Juist boycotten en protesteren dus!!

Ps goeie link Tupp!

14. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn laatste drie aankopen bij Prenatal zijn allemaal made in china. In China liggen de lonen hoger.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Als ik heel veel geld had gehad...om mn spul ergens anders te kopen..Dan deed ik dat meteen.
    Helaas niet die luxe.

16. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,264
    11,877
    113
    Nou, als ik zo eens op die site kijk dan brengen de duurste merken (qua kinderkleding dan) het er nog het slechtste vanaf... moet je nagaan hoeveel winst die dan maken.
    Ik zie Oilily, Jottum, Kik-kid, Noppies, Mimpi, Salty Dog, Cake Walk.

17. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,352
    737
    113
    Zeeman is dan een betere keus, daar heb je echt niet heel veel geld voor te hebben. ;)

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Zeeman is veeeeel goedkoper dan prenatal, en vergelijkbaar met wibra. Coolcat zal te vergelijken zijn met h&m(denk ik, ik kom nooit bij coolcat). ;)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,079
    3,866
    113
    Dat denk ik ook. Ik heb er eens een documentaire over gezien, wat een vuile praktijken daar. Veel niets vermoedende kinderen of jonge mensen die van het platteland komen en denken meer te verdienen in de stad. Na zoveel weken werk blijkt dat ze bijv. pas het loon van hun eerst gewerkte 2 maanden uitbetaald als ze er minimaal een half jaar werken. Stap je eerder op, kun je naar je centen zwaaien en meer van dat soort dingen. En nee, het is niet Nederland, waarbij je dan naar een vakbond ofzo stapt, dat is dan gewoon pech hebben.

20. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek

Nee maar bij die prut moet je vaak na 3 keer wassen al nieuwe kopen...

Share This Page