13 maand en nog geen woordjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stefanie78, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Tja dochter was ook laat maar niet zo laat, nog geen papa of mama, echt helemaal niets?? Wanneer is het te laat? Nog maar laatbloeiers?

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Mijn oudste dochter begon pas met 13 maanden met mama zeggen. Ze begon dus vrij laat, daarvoor maakte ze zelfs geen brabbelgeluidjes. Maar daarna ging het ineens vlug en met 15 maanden maakte ze een zinnetje van de eerste 3 woordjes die ze kende (mama kijk daar). Dus het kan ineens heel vlug gaan als ze eenmaal beginnen met praten.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Onze oudste kon met een jaar al 2/3 woordzinnetjes: ik moe, ik wil eten.

zoontje (13 maanden) zegt: papa, mama, bal, pan en heel belangrijk neeee;)
    Maar het is dus ook niet veel.

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hier ook nog niet hoor.
    Ze doen wel klanken na, maar echt bewust woordjes benoemen, nee.
    Wel bijvoorbeeld: maamamaamaa.
    Maar ze noemen mij nog niet bewust mama.

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Denk dat dat heel erg per kindje verschilt.
    Mijn dochter is 16 maanden en zegt nu ongeveer 20 woordjes waarvan ze er een aantal combineert als : kom mee of pak hem.

Komt van zelf , het kan ineens heel snel gaan

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Niet te druk om maken mijn zoontje van 25 maand zegt ook nog niet heel.veel.
    Voornamelijk mama, papa, bal, kom, bumba, ik ook, nog een, keuken en koken.

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Mijn zoon zei met 14 maanden pas papa en mama. Nu praat hij met 2-3 woordzinnen.
    Nog niet druk om maken dus, het kan ook opeens heel snel gaan.

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Tja, je wil je ook niet druk maken maar met DL ben ik al bij logopedie geweest en hij is dus nog later..maar ja, je kan niet meer doen dan afwachten ;)

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Komt vanzelf wel goed. Mijn oudste twee waren hele snelle praters. De jongste is nu bijna 14 maanden en zegt alleen nog maar mamamamama. Maar hij kon wel al weer veel eerder kruipen en lopen dan de andere twee. Ze kunnen maar 1 ding tegelijk leren, denk ik.

We zijn wel bezig om hem babygebaren te leren en dat pikt hij heel snel op en vindt hij ook erg leuk. Laatst gluurde hij bij oma in haar shirt, begon ondeugend te lachen en maakte het gebaar voor 'op'. Met andere woorden: bij oma is geen melk te vinden, haha.

10. KimK

KimK Niet meer actief

Mijn zoon.14 maanden. Brabbelt een heel eind in de rondte maar woordjes? Nee. Ja je maakt er zelf wat van hé: aaien (bij hond), daaaaaa (dag) en zo'n dingen. Maar echt woorden? Nee nog niet. Maar ik maak me totaal geen zorgen, het komt wel.

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje kon met 18 maanden nog niet bewust praten en gebruikte eigenlijk ook geen woorden.
    Hij is in december 2 geworden en praat nu al zinnen van 4-5 woorden. :)

Mijn dochter is nu ook 13 maanden en praat ook nog niet.
    Zegt alleen "daaaa" met zwaaien en that's it.
    Maak me na mijn zoontje totaaaaaaaaaaaal geen zorgen meer om! :)

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon ging pas praten met 21maamden. Daarvoor zei hij niks, geen brabbel, geen gekir ... Nou is niet helemaal waar. Het enige wat hij "zei" was "euh" als je hem vroeg iets aan te wijzen ofsow.

Helemaal goedgekomen :) Met 21maanden begon hij en hij is nooit meer gestopt. Zelfs als hij droomt dan praat hij ;)
    Hij was dan wel laat met praten maar hij sprak wel meteen duidelijk en voor iedereen (ook buitenstaanders) goed verstaanbaar. Hij sprak alle woorden meteen goed uit, geen halve woorden of andere woorden. En hij begon heel snel na het beginnen met praten meerdere woorden in een zin te plakken.

onze dochter begon precies op haar eerste verjaardag met praten. Maar zij praat nu lang zo goed nog niet als haar broer deed na de eerste maand toen hij begon. Ze slist een beetje, praat wat binnensmonds en kan niet alle woorden goed uitspreken. Ook zegt ze woorden maar half. Soms moet ik ook twee keer aan haar vragen wat ze bedoelt/wil.

Deel Deze Pagina