Safetysleep/vastbinden enzo zou ik echt niet doen, wordt ook sterk afgeraden! Vrienden van ons hebben ook zo'n klimmertje, ik weet eigenlijk niet wat die hebben gedaan. Ik weet niet hoe hoog het bedje is in de laagste stand, maar ik zou denk ik of 2-3 spijlen eruit halen of de hele spijlenrand eruit halen en dan nog een matrasje ernaast leggen. En dan dus de kamer zeer dreumesproef maken: geen snoeren, geen contactdozen etc etc etc En misschien heeft het CB nog een goeie tip?
Waarom probeer je niet gewoon een peuterbedje. Ik weet niet wat voor een ledikantje je hebt, maar bij de Ikea kan je een houten plankje halen wat je aan één kant van het bedje schroeft. Je haalt als het ware 1 spijlenkant eraf. Kost 7 euro. In een campingbedje zou ik niet doen voor een langere periode en dacht dat die safety sleep alleen voor "jonge" kindjes waren. Succes
ik zou zelf geen safetysleep gebruiken als ze al 13mnd zijn, je wilt zelf toch ook niet vastgevonden in bed liggen?! mijn zoontje rolt alle kanten op en ligt in de meest vreemde houdingen, maar als hij dat fijn vind..! het is een vorm van veiligheid voor ze, als ze lekker opgerold of op hun buikje kunnen slapen. ik zou zoeken naar een andere oplossing dan vastbinden!
Idd de tip van Salapio zou ik ook geven: paar spijlen uit het bedje halen. Dat advies wordt volgens mij wel vaker gegeven bij van die acrobaatjes.
Hoi Kirby, Hier hebben wij sinds vorige week hetzelfde probleem. Tot 2x toe is ze zelf met slaapzak en al uit bed gevallen. We leggen nu een matrasje voor haar bedje zodat ze , mocht ze 't weer proberen, in ieder geval zacht valt. Een andere oplossing zagen wij niet zitten. Een peuterbedje niet omdat ze gewoon nog niet zelfstandig genoeg is. En vastbinden of een safetysleep lijkt me ook niks. Een lastig probleem hè?
Ja daar begin ik idd niet aan aan allerlei middeltjes om haar in dat bedje te houden. Er ligt nu een matras onder haar bedje ook en ze blijft tot nu toe wel mooi in haar bed, misschien was het ook wel een toevalstreffer en weet ze niet echt goed hoe ze eruit moet.
Bedankt voor al jullie antwoorden... Tot nu toe blijft ze dus gewoon in haar ledikantje, ik ga niet gaan proberen om haar vast te binden enz, zou niet willen dat ze erin verstrikt raakt of zo. Mag er gewoon niet aan denken... We hebben nu een matrasje naast/onder haar bedje gelegd, dus als ze er weer in slaagt om eruit te kruipen valt ze iig zacht. Tot nu toe blijft ze ook wel liggen dus misschien was het idd wel een toevalstreffer. Moest ze het nog een keer proberen, dan gaat ze gewoon even op een matrasje op de grond slapen tot ze zelfstandig kan lopen en op en af de bank kan. Het is niet ideaal maar zo kan ze zeker niet van hoog vallen.
de safety sleep kan volgens de bijsluiter tot 3 jaar gebruikt worden. toch zou ik sven nooit vast leggen. hij slaapt nu al vreselijk onrustig als hij een slaapzak aan heeft en niet vrij kan bewegen, dus dan wordt het echt brullen! mocht sven een acrobaatje worden, dan gaan wij ook voor een matrasje naast het bed