Kijken jullie kindjes tv?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Mijn dochter van 1,5 jaar kijkt 's morgens een 20 min. naar de Teletubbies en 's middags om 17.00 uur naar sesamstraat.

Als we thuis zijn tenminste.

Sinds een week ligt ze de hele dag te zeuren om de tv. visie visie, zegt ze dan. Als ik zeg nee begint ze me toch te brullen!

Kijkt ze te veel tv? Ik vind van niet, maar waar komt dit zeuren nu opeens vandaan?

Sowieso is vandaag een verschrikkelijke dag, ze zeurt al de hele morgen. Heb net ook nog bij de Lidl 2 grote duplo dozen gekocht voor haar, ipv dat ze er lief mee speelt.....zucht...soms..... ;)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.248
    36.028
    113
    Ik vind het niet echt veel hoor, maar wel vervelend dat ze er zo om zeurt zeg.

Jesper kijkt helemaal geen tv, maar dat is ook omdat hij het zelf helemaal niet interessant vind.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het niet veel hoor. Mirre kijkt als ik sta te koken naar Sesamstraat (ze wordt helemaal wild van de begintune).

En dat zeuren: niet aan toegeven. Ik zou lekker met haar naar buiten gaan (ondanks kl*te weer) ... werkt hier altijd prima bij een zeurbui. Of eindeloos voorlezen / spelen :D

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan kijkt eigenlijk nooit tv. Heel soms de teletubbies, maar na 5 minuten heeft hij z'n aandacht alweer bij wat anders.

Je dochter vind het blijkbaar leuk om tv te kijken. En brullen als je je zin niet krijgt is op die leeftijd vrij normaal.

5. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Dat is zeker niet veel!
    Bij zo'n "zeurpartij" vertel ik duidelijk dat iets niet mag of kan en als zij door "zeurt" ga ik iets anders met haar doen!

Bij ons gaat dit trouwens vaak over een zak chips die ze uit een keukenkastje haalt...... en graag wil eten als ontbijt bv!
    hahaha

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hier wordt ook wel tv gekeken hoor, teletubbies, bibaboerderij, maar ook soms dagen niet hoor, net hoe het uitkomt!

ik doe er zelf niet zo moeilijk over, wel vindt ik als ze straks echt kunnen spelen ze meer buiten moeten spelen en niet de hele dag tv moeten kijken, je zou haar misschien iets meer kunnen laten kijken en na b.v. een half uur de tv weer uit zetten!

henriette

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen kijkt wel eens babytv. Sommige dingen vindt ie geweldig en andere minder. Maar meestal kijkt ie even een paar minuten gaat spelen en kijkt dan weer even. Ik vind het bij jou heel erg meevallen hoor. En met dat zeuren, ik denk dat ze het nu gewoon echt ontdekt heeft en erg interessant vindt. Helpt het om haar af te leiden?

8. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Hier kijkt Senna geen tv. Ze vermaakt zich prima zonder tv en daarom wil ik 't zoveel mogelijk zo laten.
    Er komt vast een tijd waarop het anders is.
    Ik vind overigens dat jouw kindje niet lang tv kijkt hoor. En aan het zeuren niet toegeven. Inderdaad net zoals de anderen reageren: iets gaan doen met haar, afleiden dat werkt altijd goed.

9. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik geef ook niet toe, maar vandaag lukt tot niet anders dan zeuren. Ben toen even naar de speeltuin hier om de hoek geweest, maar als we weer thuis zijn is het weer zeuren. Volgens mij is ze ook moe want ze ligt nu al in bed.

Het is wel vermoeiend hoor zo'n zeurdagje.

Maar ja, het zal wel goed komen.

10. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel kijkt Bumba als ik eten aan het koken ben. Ik zet hem in de box voor de tv, anders zit hij aan de DVD-speler en is boeba eg zoals hij dat dan zegt. Hij staat dan achter me met de DVD in zijn handen.
    's Avonds kijken we wel tv en Emiel kijkt soms mee. Meestal is hij dan nog lekker aan het spelen bij ons op de bank of in de kamer.
    Ik vind dat je dochter niet teveel kijkt hoor.

Tja, en die zeurdagen ..... het lijkt erop dat het in de lucht zit. Emiel stapt soms ook met zijn verkeerde been uit bed, de ene keer gaat het over na het slaapje en de andere keer blijven we er de hele dat in hangen. Maar wat je schrijft ... het is en blijft vermoeiend. "Gelukkig" mag ik morgen weer werken en gaat Emiel naar het KDV. (Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het heel erg leuk met Emiel thuis maar na een zeurdag is werken toch ook heerlijk).

Succes met je meisje.

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier kijkt dochter soms naar een aflevering van het zandkasteel, maar er gaan ook weken voorbij dat ze niet kijkt.

Maar dochter "zeurt" ook graag op sommige dagen hoor! Volgens mij is het meer de leeftijd en het temperament dan dat ze tv-verslaafd is ;)

12. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik voel me soms ook schuldig dat ik denk; morgen weer werken. Maar het is gewoon vermoeiend.

De hele morgen bezig geweest en dan eigenlijk nu ook nog het huis poetsen, daar heb ik dan ook geen zin in!

Maar goed, ze is evengoed hartstikke lief natuurlijk! :)

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier wordt ook tv gekeken en toen ik in het einde van mijn zwangerschap zat wel wat meer dan bij jullie.

ik vind het echt niet te veel hoor. denk meer dat het de leeftijd is. ze leert dat ze soms dingen kan afdwingen. aan jou de taak daar niet aan toe te geven. probeer haar af te leiden met een ander spelletje of speeltje. ik denk dat als jij stug volhoud aan jouw standpunt, ze het uiteindelijk niet meer interessant vindt, ze krijgt haar zin toch niet, dus kan ze haar energie beter ergens anders aan geven.

14. acire

acire Fanatiek lid

ik vind het ook niet veel, ik zet zelf soms de tv aan of kijk samen met haar op youtube naar nijntje 1 of 2 filmpjes.
    nijntje vind ze wel leuk, maar de tv interesseert haar (nog) nauwelijks, alleen de muziekjes.
    Soms staat tmf/mtv ook aan ze gaat helemaal los op muziek haha.
    maar ik denk dat het gewoon een fase is.

15. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Jayden kijkt biba boerderij. Hij begint te dansen bij de begin tune. En teletubies kijkt ie ook.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Isabella kijkt graag tv, speelt tussendoor en danst op de muziek van MTV of TMF

Prima,

Ze vinden iets leuk en willen het natuurlijk dan vaker doen.

Bij mij is het heel simpel. Uitleggen als je het niet wil. Leg uit waarom niet en ga dan gewoon verder met wat je doet. Nee is nee en verder niet zeuren.

Werkt hier erg goed. Natuurlijk even brullen, maar goed ze kunnen niet altijd hun zin krijgen. Ik ben de baas, ;)

Maar goed, wij kijken graag tv en luisteren naar muziek, dus ik vind het prima. Als het maar gezellig is en we dingen kunnen leren. Spelen en fantaseren is net zo belangrijk als tv kijken ( ik vind dat tv kijken heel goed is voor de ontwikkeling)

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre kijkt nu al tv als wij tv kijken haha :) Ze vindt het veranderen van kleur en het geluid heel interessant.

Ik denk niet dat jouw kindje veel kijkt, mijn oppaskindje is 2 en mag een uur per dag kijken, een half uur piet piraat en een half uur naar een dvd over dieren op de boerderij. Als hij zeurt om langer te kijken heeft hij pech, dan ga ik iets anders met hem doen. Even de kippen voeren ofzo en meneer is weer blij :D

18. Hier kijkt Nina veel tv
    Teletubbies en Barbapapa.
    Ik zet hem gewoon aan, zij zit dan in de box, maar vaak genoeg speelt ze gewoon tussendoor met dr knuffels, of dr blokjes.
    Maar als ze kijken wil mag ze van mij kijken.
    Ik ga er ook wel eens bijzitten...vindt ze geweldig, dan is ze op haar manier mij iets aan het uitleggen of aan het vertellen.....geweldig!

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier kijken ze weleens tv, maar we zetten niet speciaal iets voor ze aan en zetten ze in de kinderstoel ofzo voor de televisie.

Hier staat de televisie gewoon aan op wat wij willen zien, en soms kijken ze dus idd mee ;)! En ik heb hem ook weleens gewoon op zeppelin (of hoe heet dat precies) en nickelodeon staan, maar echt kijken doen ze echt niet hoor. Spelen is veel interesanter dan die televisie!

Deel Deze Pagina