Mijn apk sticker heb ik weer voor het cb, net gehaald! CB beaamde dat ze erg beweeglijk is, erg actief, druk, niet stil blijven zitten, e.d. Wist ik allemaal al maar goed. De verpleegkundige gaf aan dat ze niet graag zit (ze ontdekt veel liever). Ze is nu bijna 9 maanden maar kan nog niet zelfstandig zitten (wel als ze zichzelf ergens aan vast houdt), ze zit nog veeeel te ver naar voren. Qua bouw ed loopt ze wel keurig op schema, ze is ook erg sterk. Ze heeft niet de behoefte om te gaan zitten. Spelen doet ze op de buik of rug. De verpleegkundige vond het op zich niet zo erg maar ze mag nu dus ook nog niet op de fiets, alleen enkele minuutjes mogelijk om ook even de rugspieren te "trainen". Herkenning? Of tips iemand?
Helemaal herkenbaar. ook dat naar voren zitten. Wij stonden, bij 11 maanden (na een cb bezoek) op het punt om een afspraak te maken bij de kinderfysiotherapeut maar vanwege de vakantietijd hebben we nog even een paar weken gewacht. Plots, 4 dagen na haar eerste verjaardag kon ze het ineens. Binnen een week zelfs met zoveel gemak, alsof ze het al maanden doet. Ook werd het kruipen beter en gaat ze nu op haar knietjes zitten. De spieren moeten gewoon even sterk genoeg worden en dan maken ze een spurt is mijn ervaring. De een doet dat nou eenmaal eerder dan de ander. Ik zou me er geen zorgen over maken!
Dank voor je reactie kruipen doet ze sinds heeeeeel kort, tijgeren vanaf 7 maanden dus dat gaat netjes. Ze heeft gewoon geen geduld om stil te zitten...
Onze kleine ging ongeveer 3 weken geleden vanuit het niets zitten. Van de een op andere dag. Daarvoor konden we haar neerzetten maar viel ze meteen om. Het kan in eek keer gebeuren. Gewoon geduld hebben. Het ene kindje is sneller dan de ander.
Zo uit mijn hoofd hoeft een kind pas met 11 mnd los te kunnen zitten. Dus wat dat betreft is er niks aan de hand.
Volgens mij ging het om zelf kunnen zitten vanuit ligstand? Dat wordt gerekend als zelfstandig kunnen zitten want dan pas is het ruggetje sterk genoeg. Mijn dochter bleef al wel een tijdje zitten als je haar neerzette maar deed dit niet uit haarzelf. <edit> ik kan het bericht niet verwijderen op m'n iPad. Ik zie dat je dit ook bedoelt.
De rugspieren train je in ieder geval met spelen op de buik, dus dat dan vooral stimuleren, dan zal zelfstandig zitten ook zo snel mogelijk lukken
Bedankt iedereen! Ik ga er altijd nuchter heen maar ze hadden al een stomme weegfout gemaakt, dus ik kneep m ff. (Bij een zo'n tiepmiep gaat wegen altijd fout, ze had 6540 gewogen maar na controle moest het 7620 zijn) Niks aan de hand pfff haha