ik zou gewoon nu al naar de ha gaan. soms kan het lang / heel lang duren, maar hou moed en kracht dan kom je daar ook weer doorheen (zie onderschift) als 89 je geb. jr is dan ben je ook ng best jong 23, zkh of gyn kan je dan wel eens naarhuis zenden, alleen ik zou voet bij stuk houden, en vragen of ze het een en ander willen uitzoeken. ik ben tussen mijn 21ste en 23ste ook vaak naar huis gestuurd, nu 28 en nog niets. suc6
Wij hebben er 20 maanden over gedaan om spontaan zwanger te worden van onze dochter. We hadden al wat onderzoeken achter de rug maar er werd niets gevonden. Toen dochter bijna 1 werd zijn we weer gaan proberen omdat het wel weer lang zou kunnen gaan duren en toen was het in 1x raak. Het zegt soms (gelukkig) heel weinig als het niet in meteen lukt, maar het een en ander na laten kijken kan natuurlijk nooit kwaad.
Ik zou nu meteen nog de huisarts bellen. Wij zijn met de 10 maanden al bij de gyneacoloog beland, aangezien ik een lange periode voor mijn menstruatie bruine afscheiding had. En dat was maar goed ook. Wij bleken niet zwanger te kunnen raken, omdat mijn zuurtegraad te hoog was. De zaadjes van mijn man konden in mijn vagina niet overleven. Dit bleek met een spoeling opgelost te zijn. Eerst poging met spoeling: Boem, raak!! Dus met zoiets 'kleins' kun je al geholpen zijn. Voorkomt een hoop teleurstellingen als je langer blijft wachten. Succes!!
Ik ben ook heel lang bezig geweest voordat ik zwanger raakte van mijn dochter.. Pas toen ik 1 maand het even van me af wou zetten en even een rust pauze wou houden.. is het precies in die maand gelukt! Dus ik zou zeggen probeer het eens! Het is moeilijk om het van je af te zetten.. maar hoe langer je bezig bent hoe meer stress je er van krijgt.. en dat werkt natuurlijk ook niet mee.. Groetjes, Natasja
Ook wij zijn al even bezig, nu 12 maanden. Ik wil tot het einde van het jaar wachten om naar de huisarts te gaan. Ben nu 4 maanden bezig met ovulatie testen, al lijken die te bevestigen wat ik al wist. Ik voel zelf goed aan wanneer mijn eisprong is. Ergens is het "fijn" om te lezen dat er meer meiden in hetzelfde schuitje zitten. Het is natuurlijk geen fijn iets, maar zien dat er inmiddels toch veel dames zwanger zijn werkt bemoedigend.