Wassen van babykleding

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nephthys, May 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Ik heb een vraagje; ik weet dat je babykleding niet met wasverzachter mag wassen maar mag je wel een fijnwasmiddel gebruiken (a la Robijn Wol&Fijn bijvoorbeeld)? Dat is zachter voor speciale/delicate kleding maar het is geen aparte wasverzachter.

Bedankt alvast!

2. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    Ik was het altijd met de fijnwasmiddel van Robijn. En ik gebruik de witte wasverzachter van Robijn. Ze raden het overigens wel af om te wassen met wasverzachter. Maar heb nog nooit iets gehoord over het gebruiken van een andere wasmiddel.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Aha, dan zou het fijnwasmiddel gewoon moeten kunnen. Dank je :)

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,616
    1,156
    113
    Ik koop maar net wat er in de reclame is en mijn Zoontje heeft nergens last van... Lekker doen dus!

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    In het begin geen wasverzachter gebruikt, maar doe ik nu wel. Mijn dochter heeft er geen last van. Ik was haar kleding met onze kleding mee.

6. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ik was de kleding van mijn dochter met onze kleding. Mét wasverzachter dus!

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Als je kindje er geen last van heeft kan het prima volgens mij.
    Ikzelf was haar kleren apart met neutral zonder wasverzachter ivm eczeem.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Ik gebruik gewoon wasmiddel die ik voor mezelf ook gebruik. En wasverzachter gebruik ik ook sinds een maandje.
    Wat ik wel had gedaan is van die geurzakjes van zwitsal in de kast hangen. Ik hou er gewoon van als kleding een geurtje heeft.

9. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Alle nieuwe kleertjes(onze dochter is de 1e), heb ik gewassen met Biotex, zonder wasverzachter ofzo. Na paar maanden ben ik haar kleding ook gaan wassen met wasmiddel waar ik andere was ook mee doe(color reus of witte reus). Soms beetje wasverzachter erbij.

Nog een tip voor het wassen van babykleren/slabbetjes/doekjes:
    Fruit- en groentehap en poepvlekken kun je er makkelijker uit krijgen door het in te smeren met gele zeep en een nachtje in te laten trekken of tot je weer gaat wassen. Zet je wasmachine op voorwassen en doe in het wasmiddelbakje Biotex en voor de hoofdwas gewoon wasmiddel die je anders ook gebruikt.

Was ze!

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hier gaan de kleren gewoon mee met de rest. Met. Wasmiddel en wasverzachter. Al sinds ik zwanger was

11. KimK

KimK Niet meer actief

Hier ook. Alleen de eerste keer was ik nieuwe kleren apart ivm uitlopen kleuren. Dan grbruik ik azijn ipv wasverzachter.

12. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    hier ook!

Share This Page