13 maanden doorslaap training

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Precies, zo raar is mijn reactid dus niet. Ik bedoel hallo... kookvocht??!! Er is niks mis met biologische producten (NOGMAALS!!!!!) Misschien kan ze juist niet tehen die producten en wordt ze er hyper van of allergisch of oid.

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Slaappatroon hier is als volgt:

10-12
    15-16
    19.30 - 7.30

Nachtelijke avonturen zijn hier ook wel bekend maar dat is af en toe, met tandjes, ziek, etc. Zodra de kwaal over is, slaapt ie weer door.
    We leggen ons zoontje overdag op bed als tie moe is, soms al na nog geen 2 uur wakker, soms houdt het 3 uur vol. Avondbedtijd is nooit later dan 19.30, als tie heel moe is, een half uur eerder.

Slecht slapen kan zijn van honger lijkt me niet zo aannemelijk, mits je kind overdag voldoende aangeboden krijgt. Overprikkeld klinkt logischer, als een kind heel moe is, slaapt het vaak minder goed. Op tijd naar bed lijkt me een goed plan. Ook voor jezelf, zeker nu je weer zwanger bent.
    Waarmee gefeliciteerd!

3. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben het met rozemarijke eens. Ik weet nog dat je in het begin worstelde met de krampjes en voeding voor je dochter en hoe je dit hebt opgelost, ik heb geen idee, maar blijkbaar is je dochter toch ergens gevoelig voor... Ik zou zeker eens proberen de amandelmelk te minderen, dit kan echt wel een allergie of intolerantie opwekken plus dat je dochter echt nog wel de calcium van koemelk of opvolgmelk nodig heeft om te groeien...

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Te gezond is ook niet goed. Suikers geven energie maar zorgen er ook voor dat je dips krijgt, moe word. Veel weet ik er niet van maar mijn broer was er gisteren een halfuur over bezig :)
    Maar er kan wel iets in zitten wat kwebbel zegt.

5. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    #25 Ona, 8 mei 2014
    Laatst bewerkt: 8 mei 2014
    Nou zeg, ik ben een tijd weg geweest en ik schrik van de reacties die ik lees! Zonder enige voorkennis maar TS vraagt om slaaptraining. Daar zijn hele boeken over geschreven. Ik vind zelf wat iemand voor een voeding geeft aan een kind dat moet de persoon zelf weten (ik vind het niet wereldschokkend klinken, hoe is kookvocht slechter dan Roosvicee? Ik ben zelf ook erg fan van biologische producten voor kids). Daarbij komt TS volgens mij niet uit Nederland en ik weet bv. in Spanje gaan kinderen om een uur of 9 naar bed. Ze hebbend daar gewoon een ander ritme. Sorry dat ik het zeg maar ik snap de respectloze (ik kan het niet anders noemen) reacties niet! Misschien kan ze zich niet zo goed verstaanbaar maken omdat je net de finesses van een taal mist als het niet je eigen taal is en dat het daarom misschien anders overkomt maar dat vind ik de reacties nog steeds niet rechtvaardigen. Hoewel ik trouwens erg onder de indruk ben van haar schrijfkwaliteiten.

Piccolina: Allereerst zou ik al het medische proberen uit te sluiten. Misschien zou je daarna het boek 'dreumes in een droomritme' kunnen proberen? Verder denk ik inderdaad aan gewenning van een kindje wat in het bed van pappa en mamma slaapt. Ik zie daar verder niks slechts in maar ik denk wel dat daar ook een deel van het "probleem" ligt. Wellicht is het een idee om haar te leren om in haar eigen bedje te laten slapen? Ik snap dat jullie aan je rust toe zijn en helemaal met je beginnende zwangerschap maar op den duur zal het alleen maar makkelijker zijn. Je dochter heeft ook de leeftijd dat de 5 minuten methode toegepast kan worden. Of misschien is het een idee als je er even bij gaat zitten tot ze weer slaapt (bv. bij verlatingsangst).

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dochter van piccolina reageert op koemelk, vandaar de amandelmelk.
    Ik ben zelf niet zo'n fan om dan amandelmelk te gaan geven, omdat noten ook nogal allergeen zijn en ik dat liever heel rustig op zou bouwen. Mogelijk dat als je dat stopt en een machtiging voor dieetvoeding vraagt, je eens kunt kijken nog of het rustiger wordt zonder de amandelmelk?

7. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is echt een bizarre en grappige opmerking.

8. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kookvocht is ontzettend gezond, je krijgt het vocht van het water en de mineralen/voedingsstoffen van hetgeen wat er gekookt werd. JUIST voor kinderen die weinig eten is dat een goede middenweg.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Even voor een objectieve beeldvorming:

http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/511231-12-5-mnd-schema.html

TS schrijft hier ZELF dat haar kindje hongerig is (in de openingspost) en DAAROM niet doorslaapt!

En dan wel met doorslaaptraining willen beginnen?

Ik zou het probleem dan bij de oorzaak aanpakken. Of is dat een erg vreemde gedachtengang van mij?

Overigens ben ik er mee eens dat medische oorzaken ook uitgesloten moeten worden.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heeft de fysio geen slaaptrainingsprogramma? (sorry, kon het niet laten :p)

Verder zie de posts hiervoor: medisch alles uitsluiten, 1 slaapje proberen (ging hier de eerste weken ook heel rommelig), met een gevuld buikje naar bed, stukje gewenning misschien en 19.30 is in principe een normalere bedtijd dan 20.30...

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Er is niks mis mee maar ze zegt zelf dat ze haar kindje niet Zoveel laat eten als ze wil omdat ze bang is dat haar kindje dik word...

12. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar waarom eet haar kind weinig? Omdat ze gewoon niet meer krijgt omdat moeders te bang is dat ze dik wordt. Dat is wat anders dan een kind dat zelf niet wil eten. Een kind dat wel honger heeft maar niets krijgt of te weinig wat echt vult dan kan dat best invloed hebben op haar slaap!

Ik denk echter nog steeds dat ze overdag anders moet gaan slapen. Ze lijkt nu oververmoeid, en ik zie aan mijn dochter dat ze dan ook slechter slaapt. Dus redelijk vaste bedtijden overdag en ' savonds uiterlijk 19.30 erin

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zijn de slaapjes niet te laat voor je dochter?

Als mijn oudste overdag slecht (te weinig oid) dan krijgen we dat snachts terug.

Ik vind 'slaapdronken lopen, continu vallen en tegen dingen aanlopen' klinken als oververmoeid. Nu snap ik dat dat een voorbeeld is voor als je een slaapje overslaat, maar dat heb ik hier nooit gehad.
    Hier is het eerst wat hangerig, dan overdreven actief en dan pas heel moe en huilerig (en dan dus niet zo erg als jij omschrijft). En bij oververmoeid slapen ze korter en slechter, waardoor je in een vicieuze cirkel komt.

Is het niet iets om het eerste slaapje eerder te doen?

En betreft eten en drinken; tja mijn mening is ook anders. Maar kom op, kookvocht is slecht en water is wel goed?
    Uiteraard kunnen dingen als amandelmelk wel voor problemen zorgen bij intollerantie of allergie.

14. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik denk ook meer eten geven picolina, kindjes worden niet snel dik
    en ook tijdelijk met matras ernaast naast haar bedje slapen totdat ze gewend is daar te slapen.
    is rijstemelk niet de moeite waard om te proberen??

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Dames, ik zou niet meer reageren.. Hoogstwaarschijnlijk gaat dit als met alle andere topics, TS duikt ineens weer op na een discussie, zegt dat het probleem gevonden is oid en sluit de topic.

16. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ja maar waarom vermoeden we dingen aan de hand van wat iemand schrijft? Terwijl we TS en haar kind nog nooit ontmoet hebben. Of is het uitgangspunt:

-Alle kinderen moeten hetzelfde eten want ze hebben dezelfde behoefte
    -Alle kinderen van deze leeftijd (in alle landen) behoren om 19.00/19.30 naar bed te gaan anders is dat niet goed
    -Slaaptraining bestaat niet want een kind valt niet te trainen. Is het dan bv. anders als je trainen 'opvoeden', noemt
    -Waarom is veel eten/niet biologisch eten voor een kind gezond? Ik heb zelf een kind wat aan de zware kant is (is voornamelijk genetisch denk ik), ze eet zeer goed ik probeer ook biologisch en iets minder grote porties te geven (zie ik niets slechts aan, ik wil een gezond kind).

P.s.: mocht ik het verkeerd begrijpen dan hoor ik het graag anders snap ik de (ietwat aantijgende) reacties echt voor geen meter!

17. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hmm volgens mij mis ik iets?:(

18. Melief

Melief Niet meer actief

Ik denk dat jou kind gewoon duidelijke grenzen nodig heeft na aanleiding van alles wat ik van jou gelezen heb. Gillen als ze in de kinderwagen zit, jammer dan!

En ik weet heus wel waar ik het over heb want ik heb ook een zeer pittige tante maar ik ben de baas en zij niet.

19. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    We kennen TS niet, maar ze heeft echt diverse topics geopend waarin je dingen leest en waardoor je een bepaald beeld vormt. Of dat beeld klopt weten we niet, maar het is wel een feit dat als je meerdere 'gekke' dingen leest in diverse topics dat je wel met dat beeld gaat reageren.
    Kan fout zijn hoor, als ik voor mezelf spreek wil ik TS ook helemaal niet aanvallen ofzo. Ik schrijf op dit forum om mensen te helpen, maar je mag ook kritisch zijn en je mening geven.

Alle kinderen zijn anders, de standaard regels gelden niet voor iedereen. Mijn kind kan om 19.00 in bed liggen maar als een ander kind om 20.00 pas gaat, prima! Het allerbelangrijkste wat ik altijd vind is dat je je kind moet volgen. Dan komt het vaak wel goed. En wat betreft dat eten van TS, het is toch niet verkeerd om eens te kijken of haar dochter idd niet wakker wordt van honger, of dat ze niet tegen bepaalde voeding kan die ze nu krijgt. Dit kan een oorzaak zijn, hoeft niet, maar is de moeite waard om te bekijken. Een gezond Hollands kind verhongerd zich niet, maar als een kind overdag te weinig binnenkrijgt omdat mama bang is dat ze dik wordt, dan klopt er in mijn ogen iets niet, en nogmaals dat KAN invloed hebben op slapen

Mijn dochter is 13 maand en ik weet zeker dat ze groter en zwaarder is dan de dochter van TS. Ze eet ook heel goed, en ik probeer zoveel mogelijk gezond en vers eten te maken, maar ze krijgt hier ook echt wel brood met knakworst bijvoorbeeld. Omdat ik mijn kind alles wil laten/leren eten.

Wat betreft het slaapproblemen van TS, er zijn genoeg tips gegeven hier volgens mij. Ik heb TS alleen niet meer gezien! Dus TS doe je er wat mee?

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Klik eens op d'r naam en snuffel door d'r berichten en onderwerpen, dan begrijp je sommige reacties wat beter denk ik...

Deel Deze Pagina