Veel draaien met hoofdje vlak voor slapen en veel bewegen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door demi79, 28 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje heb ik tot het vierde maand ingebakerd. Sinds een paar weken wil ik dat niet meer, ook omdat het nu zo warm is.

Maar als hij gaat slapen, (vooral s'avonds), draait hij veel met zijn hoofdje (van links naar rechts) en zwaait hij nog steeds veel met zijn armen. Als ik hem dan toch wil inbakeren, (alleen om hem in slaap te krijgen om dan weer lost te maken), worstelt hij zich eruit en begint het van voren af aan. Hij is sterk voor zijn leeftijd, dat vind het CB ook. Maar hierdoor kom ik niet in slaap, ook s'nachts niet en voor je het weet zijn we een uur of 1,5 verder.

Weet iemand ook waarom hij zoveel met zijn hoofdje draait? Hij heeft geen last van uitslag of zo. Wel een beetje droog, maar daar heb ik een goede creme voor.

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra doet dat hoofddraaien ook en ik vermoed dat het een vorm van zichzelf wiegen is. Haar vader heeft dat ook gedaan tot een behoorlijke leeftijd. Als het hetzelfde is met jouw kindje kan het geen kwaad behalve dat je op een gegeven moment wat extra kussenslopen moet kopen omdat er in het midden gaten in komen.

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie doet dit ook wel eens, maar ik vermoed dat hij op die momenten gewoon tegen zijn slaap aan het vechten is. ik sus hem dan altijd en doe lichtjes over zijn hoofdje en kaakjes strelen. zo valt hij vaneigens in slaap.

4. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Jill heeft dit ook gedaan (ook na het inbakeren nog een poosje) ze gaan vanzelf rustiger slapen (werd mij verteld op het CB en dit is echt zo weet ik nu uit ervaring)
    wilt je kleintje misschien een knuffeltje of zo? Jill heeft nu een knuffelhondje en hier ligt ze dan nog ff mee te mieren en spelen en valt zo vanzelf in slaap. misschien dat hem dat wat meer rust geeft? bij jill helpt dan beestje ook echt als ze verdrietig is en zodra ze hem ziet weet ze nu ook echt dat ze gaat slapen! werkt prima (heb er voor de zekerheid wel 2 bij gekocht...) ;)

5. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16

Bedankt voor de tip! Hij heeft al een eigen knuffel, maar ik vond het niet nodig om hem bij het slapen mee te geven. Ik dacht dat hij er nog te klein voor is.

Fijn om te weten dat het vanzelf over gaat. Soms sta je er naast en wacht je maar. Ik geef hem dan nog een knuffel en hoop dat hij dan weer gaat slapen. Soms lukt het en soms gaat hij nog even door.
    Ik ga er gelijk mee aan de slag!

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre doet ook aan hoofdwiegen, en af en toe met haar hele bovenlijf. Mijn broer doet dit nu trouwens nog hahaha, hij is 22 :D

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Bij mijn dochtertje was het geen draaien meer met haar hoofd, maar gewoon keihard van links naar rechts slaan. Ze sliep er niet minder door, maar het maakte een herrie en zag er niet zachtzinnig uit.
    Ik heb het nog eens aan de huisarts gevraagd, maar het kan geen kwaad. Is inderdaad vanzelf weer overgegaan.
    Mijn man doet het af en toe nog in zijn slaap, hij behoort tot die kleine categorie waarbij het nooit helemaal is overgegaan ;).

8. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    @demi, komt echt goed (had hier de hoop ook al opgegeven voor het huilen en onrustige slapen). dat hondje is bij Jill er eigenlijk ingeslopen want ik legde dat beesje altijd tegen haar speentje aan zodat ie er niet elke keer uit zou vallen. maar ze is er nu echt heel erg aangehecht! laat maar horen hoe het gaat..
    en oja, volhouden en consequent zijn helpt hier uiteindelijk dus ook (altijd hetzelfde doen als ze huilt (speentje geven kusje en weer gaan) succes!

9. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Dankjewel, Mootjen!

Nu ik jullie berichten lees, heb ik er meer vertrouwen in dat het goed komt. En consequent ben ik wel, dus dat blijf ik doen

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ons dochtertje doet dat dus ook. Die beweegt met haar hoofdje heen en weer, en soms slaat ze vaak met armen en benen. Ik denk dat het een manier is van de indrukken van de dag verwerken en in slaap komen. Als ze erg onrustig is dan krijgt ze de speen en wrijf ik over haar neusje en meestal valt ze dan in slaap. Ik probeer haar niet uit bed te halen want zodra ze op de arm ligt is ze vertrokken. We willen haar toch gewoon in haar eigen bedje laten slapen en ook dat ze daar in slaap valt. Het ziet er vaak heel ongemakkelijk uit als ik haar zo "tekeer" zie gaan.

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Thije doet het ook, dan doet ie zn hoofd keihard van links naar rechts. Voor mij is dat juist een teken dat ie bijna gaat tukken, haha...

Deel Deze Pagina