13 maanden en komt niet van de 19 uur fles af...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Charlie007, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

Ons zoontje is 13 maanden en heeft nog steeds veel behoefte aan de laatste fles. Hem foppen of het eens proberen weg te laten lukt dus niet. Gister heeft hij na 250 gr eten en wat yoghurt een fles thee met een scheut melk gehad maar hij heeft de hele avond gehuild en moeilijk gedaan, tot hij 150/5 opvolgmelk kreeg...en meteen in slaap viel.

Hij is 82 cm lang en 12 kilo, op de +2 lijn dus en ook langer dan gemiddeld. Hij is niet dik maar wel flink, een stevige bouw.

Maar ik heb het idee dat het nog wel even gaat duren voor we die fles kunnen minderen of weglaten. Wat moet ik hier nou mee? Kijk als hij nou mager zou zijn...;).

Verder is zijn schema:

07:30 - pap van 150 half volle melk en bambix, eventueel wat water
    10:00 − 200 gram fruit, water
    10:30 −13:30 - slapen
    13:30 − 1 1/2 boterham en een sapje (door de late lunch geen tussendoortje behalve om 15:00 wat drinken)
    17:00 − 250 gram warm eten, soms yoghurt na
    19:00 − 180/6, soms 150/5

Vaak komt hij 's nachts nog, helemaal in tijden van groeispurts wat hier dus continue lijkt te zijn. Hij drinkt dat een halve fles. Hij komt op verschillende tijden maar slaapt ook wel weken/dagen door dus...geen pijl op te trekken.

Iemand advies? Ik weet dat veel kindjes nog lang een avond fles krijgen maar toch vind ik met zijn gewicht en hoe hij lekker kan eten het niet meer nodig heeft. Wat denken jullie?

Bedankt, Charlie

2. Purk

Purk Niet meer actief

Hier nog steeds een fles om 1900 uur en ook regelmatig 's nachts. Tja hier is hij juist dun, maar dan nog, als je kindje er behoefte aan heeft zou ik het lekker doen. Ik ben ervan overtuigd dat ze zelf echt wel aangeven als ze er klaar mee zijn.

Tuurlijk kun je ook 3 dagen doorbijten en hem laten huilen, misschien is hij er dan vanaf, misschien niet. Ook hier slaapt hij weken door en kan hij weken om een nachtfles komen. Ik laat hem dus niet huilen, maar geef die fles

3. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier heeft de oudste tot wel 1,5-2 jaar behoefte gehad aan de fles van 19 uur, ze was ook best flink,maar zonder ging ze echt niet slapen...
    de 2e was er zelf klaar mee met 11 maanden en de 3e bij 10 maanden....en nu is het afwachten;)
    ik zou hem lekker blijven geven, hij geeft zelf wel aan als hij er geen behoefte meer aan heeft.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je zoon vindt dat hij het wel nodig heeft, en zo vreemd is het niet om zo vroeg in de avond nog iets te drinken.
    Zonder die fles van 19 uur zou hij 14,5 uur zonder eten en drinken zitten, dat is toch veel te lang?
    Gewoon geven, je merkt vanzelf wel wanneer het niet meer nodig is.

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje kreeg dan zelfs nog een papfles voor het slapengaan, heeft nog zeker tot 2.5 jaar pap gekregen voor het slapengaan. zelfs nu drinkt hij nog melk voor hij naar bed gaat.
    als hij in de nacht nog komt zou je toch eens wat bambix in de fles kunnen doen en kijken of hij dan wel beter de nacht doorkomt.
    mijn zoontje is nog steeds een flinke eter en niks te dik, 17,5 kilo bij 105 cm.

6. Charlie007

Bedankt voor de reacties. Ik merk inderdaad dat hij gewoon nog niet zonder kan. Hij drinkt hem heel snel leeg dus heeft het kennelijk nog nodig. Bambix is ook een idee mocht hij nog veel langer wakker worden 's nachts.

Groetjes Charlie

7. Purk

Purk Niet meer actief

Hij gaat hem ooit wel laten vallen ;)

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou alleen wel op zijn totale zuivelinname letten. Met zijn pap en avondfles zit hij aan zijn zuivel op een dag, dus extra yoghurt als toetje zou ik dan niet doen (fruit?)
    Zelf kies ik voor volle melk ivm de goede vetten die daar in zitten (voor groei en hersenontwikkeling) en de vitamines (oa vitamine d) maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze :)

Enne.. lekker geven inderdaad. Heel normaal!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Oh die van mij heeft die ook heel lang gehad (tot ontsteltenis van het cb) want ook Kinley was aan de "zware" kant (lees volgde de +2 lijn)

Ik ben het gewoon blijven geven want ze had er gewoon behoefte aan, heel langzaam aan (zo rond de 15 maanden) ben ik ze steeds iets minder gaan maken. (dus van 200 naar 180 en dan 2 weken lang en daarna van 180 naar 160)

En toen ze anderhalf was was het in eens over, ze wilde net als haar broer voor het slapen gaan wat drinken en wat lekkers. En dus kreeg ze toen een bekertje melk met een bisquitje en weer een tijd later werd dat wat ranja of thee met een bisquitje.

Ik zou dus lekker mijn kind hierin volgen

10. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

Mijn dochter is bijna 2,5jaar en krijgt nog elke avond een flesje melk en ze slaapt er heerlijk op. Als ze het nodig of lekker vinden gewoon doen hoor!

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.833
    9.337
    113
    Gelderland
    Ik ben rond die rijd gewone melk gaan geven uit een tuitbeker en dan wel warm gemaakt. Hij is nu ruim 2 jaar en krijgt bijna iedere avond nog een beker warme melk voor het slapen gaan.

12. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi : ik wil nog steeds van de 23 uur en 3.00 fles af... (ok, die van mij is 10 mnd...);)

Maar ze moeten toch rond deze leeftijd nog wel zo'n 300 ml melk krijgen. s Ochtends krijgt hij 150, bij de lunch geen melkprodukt, soms een toetje zeg je, dus dan heeft hij die avondfles ook nog echt nodig. Anders zou je kunnen proberen die 150 die je s avonds geeft ergens anders op de dag te geven (bij de lunch bijv). Misschien heeft hij er dan s avonds minder behoefte aan...

13. Charlie007

Riekje, ik las het in je topic al. Onze jongen is vanaf 8 1/2 maand gaan spoken 's nachts en vragen om een fles. Nu gebeurt het nog wel eens 's nachts, helaas heeft hij nooit een fopspeen gewild dus op die manier kan hij niet getroost worden.

Maar goed, dat nog s nachts willen drinken en/of s avonds laat hebben wij ook regelmatig en is volgens mij toch sterk gelinked aan groeispurts....het is ook nooit op een bepaald tijdstip, en nu sinds zaterdag slaapt hij al weer alle nachten door zonder wat dan ook...de 13 maanden sprong is net voorbij lees ik dus dat kan wel kloppen.

Hij krijgt nu in de ochtend een boterham met of melk of een sapje, aan pap lijkt hij niet genoeg te hebben. Voor de lunch ook brood met sap, na het eten yoghurt en als het al 18 uur is meteen een fles na het eten. Ik probeer de laatste melk nu gewoon beneden te geven zodat hij het niet meer linked met zijn slaapkamer. Leek me wel een goeie. Komende maanden proberen te minderen en over op een beker wat hij overdag wel doet. Als het goed gaat mag hij uiteraard weer zuivel bij de lunch. Maar met af en toe een halve fles s nachts komt hij echt aan 500 cc of meer en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Bedankt in ieder geval. Jij ook sterkte met de nachten. Jongens hebben vaak wat meer nodig denk ik zo en het gaat echt wel over. Ik heb vaak gelezen dat de grootste ontwikkelingen tussen 8 en 12 maanden plaats vind dus zo gek is het niet.

Charlie

Deel Deze Pagina