Wat met dreumes doen als je gaat douchen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jansje88, 25 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jansje88

Jansje88 Lid

23 jun 2012
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Hoe doen jullie dat s ochtends? Ik ben s ochtends al vroeg weg dus mijn man kleed mijn dochtertje aan. Soms is ze al wakker als hij gaat douchen en dan zet hij haar gewoon in haar ledikant met wat speelgoed.
    Maar sinds kort klimt ze over haar ledikant heen zonder slaapzak maar gister avond dus ook met slaapzak aan.
    Waar laten jullie je kinderen dan? Alleen laten rondlopen kan niet ze haald alles overhoop en zit overal aan. En we hebben ook geen traphek voor de trap. Dat wil niet is een hele aparte hoek.

Nou ben benieuwd, misschien denk ik te moeilijk.

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik douche savonds altijd.
    Of met mn zoontje erbij :)

3. Nijntjepluis88

Nijntjepluis88 Actief lid

15 apr 2015
    115
    14
    18
    Samen douchen!! 😊
    En anders in de kinderstoel voor de tv, of in de box.

4. Ises

Ises Actief lid

26 mrt 2012
    255
    0
    0
    Hier ook s' avonds of samen. Heel soms mag ze alleen voor de tv maar ze is wel wat ouder ( 2,5)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

In de box zou kunnen, maar in verreweg de meeste kinderstoelen mag je kinderen niet zonder toezicht laten zitten. Tenminste, op onze meegroeistoel staat een waarschuwing.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Aller eerst toch een trap hek plaatsen, dan een hek wat je ruim om de trap heen plaats of wat verbouwen eraan. Want mijn kids hebben altijd gewoon rondgelopen als ik douchte. Of samen douchen inderdaad, maar vaak zaten ze gewoon te spelen.

7. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik douche meestal of samen met dochter of toen we nog geen traphekjes hadden zette ik haar op de badkamer met de deur dicht. En dan zelf niet te lang douchen. Badeendje geven om mee te spelen en het gaat prima!

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Samen douchen of als dat te veel tijd kost gewoon met wat speelgoed in de badkamer zetten en de deur op slot.

Ik heb trouwens van pvc en een rubber ring een pijpje gemaakt dat in de afvoer past, zodat er een badje ontstaat dat niet kan overstromen. Die gebruik ik als ik samen met 1 van de jongens douche. Die zit dan heerlijk aan mijn voeten te spelen. Zodra ik klaar ben moet douchen, laat ik zoon zitten terwijl ik me afdroog. Als ik klaar ben, droog ik het kind af.

9. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik douche als mijn zoontje ligt te slapen. Dat is 's ochtends vroeg voor hij wakker is, of 's avonds als hij al in bed ligt. Een enkele keer als mijn man thuis is en hem in de gaten kan houden. Samen douchen is geen optie. Mijn zoontje vindt de douche vreselijk, dus dat beperken we tot het hoognodige en gaat samen met enorme drama's ;)

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dat hadden mijn ouders vroeger ook. Ondanks dat we alleen een douchebak hadden, hadden we zo toch een badje.

@TS, geen tips voor je helaas

11. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ik douche tegenwoordig maar 's avonds, nadat ik hem in bed heb gedaan. Hem alleen rond laten lopen is hier ook geen optie. Plus dat hij dan waarschijnlijk alsnog met zijn kleding en al onder de douche kruipt/loopt.

Als ik 's ochtends wil douchen sta ik eerder op. Mocht er nood aan de man zijn kan hij in de box of inderdaad in de kinderstoel voor de tv. En gelukkig klimt onze man nog niet uit het ledikant.

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn dochter zit in de kinderwagen voor de tv als ik douche.

13. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Mijn dochter zat op haar kleed voor de tv met een voedingskussen in haar rug als steun (badkamer is be eden, dus ik kon haar zien). Later ook in de kinderwagen. Toen ze goed kon zitten zette ik naar ook wel tegelijk in bad met een zitsteun voor peuters. Klein laagje water en veeeeel schuim ging meestal goed. Ennuh heeeel snel douchen haha

14. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Wij hebben wel traphekjes, dus bij ons spelen ze op dezelfde verdieping. Ik heb dan alle deuren open.
    Of ze gaan in bad terwijl ik douche.
    Soms douche ik even snel voor mijn man weg is.

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik douche als papa er is, 's avonds als ze slaapt, of samen met haar. Ze is nooit alleen in huis als ik onder de douche sta. Is toch al drie jaar gelukt zo :)

16. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hekje in het kozijn anders? Als ze met slaapzak ook uit bed klimt, zou ik sowieso voor hekjes gaan en een peuterbedje...

Hier wel traphekjes, scharrelt de jongste gewoon war rond boven, kijkt soms even om het hoekje van de douche.

17. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wij hebben ook een moeilijke trap voor een traphekje maar hebben er één in zijn deurgat gezet. Hij speelt dan op z'n kamer, hooguit haalt hij zijn commode leeg maar dat is zo opgeruimd.

(Douchen doe ik altijd 's avonds, maar als ik aan het schoonmaken ben doe ik het altijd zo)

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    Mee inde badkamer? Hier gingen ze ook wel in de kinderstoel voor een filmpje.
    Maar meestal douchte ik savonds.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Uhh s avonds douchen als papa er weer is...

20. Lilou

Lilou Actief lid

31 jan 2011
    207
    29
    28
    Ik heb een tweede kinderstoel, die van Ikea, boven op de badkamer staan. Daar zet ik haar in vast als ik douche, alleen laten (als in: niet continu kunnen zien of snel kunnen ingrijpen) vind ik geen optie. Geef haar wat speelgoed, zing ondertussen liedjes of tegen d'r kletsen en dat gaat meestal goed.

Deel Deze Pagina