13 maanden en overgegeven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door schaapje84, 10 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Hoi Dames,

Wilde even informeren of jullie dit ooit mee hebben gemaakt.

Ons meisje heeft sinds 2 dagen een beetje last van haar keel, moet een beetje hoesten alleen met slapen, je hoort dat er wat vast slijm zit (geef de druppels van vsm bij vastzittende of kriebel hoest)
    Hierdoor kan ze smiddags een keer huilend wakker worden en s avonds komt ze wat moelijker in slaap.

verder drinkt en eet ze goed, net ben ik al weer 2 x naar boven geweest, en de 3e keer had ze dus overgegeven, haar warme maaltijd zat er in, veel slijm en stinkt echt naar overgeef (moest er zelf ook bijna van overgeven) was ook veel meer als een mondje terug, eerste keer eigenlijk dat dit zoveel is geweest.

Verder heeft ze geen koorts, ze zit nu bij manlief op de bank centjes uit de portemonnae te halen, ze oogt dus niet ziek behalve haar keel een klein beetje met slapen gaan.

Hebben jullie ooit meegemaakt dat dit misschien een teken is van ziek worden? Of zou het komen doordat ze niet in slaap kon komen en het huilen in combinatie met haar keel die niet zo lekker voelt. (er is trouwens niet echt melk terug gekomen, meer slijm en eten terwijl dit het laatste is geweest wat ze net voor het naar bed gaan kreeg)

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Het kan natuurlijk van het hoesten komen. Als het eten maar heel even in haar maagje heeft gezeten ruikt het ook al snel naar braaksel. Ik zou het gewoon even in de gaten houden....er heerst ook een vervelende griep....maar zoals jij het verteld denk ik eerder dat het door het hoesten komt.....
    Als je het niet vertrouwd altijd even de hap bellen ....kan nooit kwaad!

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid heeft wel vaker dat ze ('s avonds) ineens 1x overgeeft. Daarna heeft ze meestal nergens meer last van. Ik gooi het er dan altijd maar op dat er iets dwars heeft gezeten. Ook wel eens gehad als ze veel moest hoesten.
    Goed in de gaten houden, en lekker veel knuffelen. Beterschap!

4. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    dank je dames,

ze ligt nu net lekker te slapen, is nog even beneden geweest z on 3 kwartier om half 9 nog wat gedronken en toen naar bedje, zijn er nog 3 x naar toe gegaan, ze huilt dan een beetje zielig/pijnlijk (niet hard of zo) een niet lekker huiltje van ik wil wel slapen maar het zit me dwars. Heb nu al een kwartiertje niets meer gehoord en bij de laatste keer wat chamodent gegeven.

Hopen op toch een fijne nachtrust.... vond het wel even vreemd, zo zal voor alles vast een eerste keer zijn hebben we dit ook weer meegemaakt;)

uiteraard hou ik het in de gaten.

(eten zat trouwnes nog niet zo heel lang in het maagje ongeveer 2 uur)

5. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje heeft dit al een paar keer gehad. Hij heeft dan heel veel slijm. Op een gegeven moment hoest hij zo verschrikkelijk en duurt het net te lang en hoppa, dan komt er een golf. Als hij weer zo'n periode heeft heb ik een stapel handdoeken naast de bank want het kan zomaar komen. Volgens mij is hij dan gewoon misselijk van al dat vieze slijm wat hij maar niet kan kwijtraken.
    Dit resulteert vaak in slecht inslapen en soms door al dat hoesten gewoon wakker worden en inderdaad een zere keel van het hoesten.
    Ik heb het zelf ook wel eens als ik verkouden ben en dat loopt tegen het eind.
    Mijn zoontje heeft echter inmiddels een puf gekregen omdat hij vaak verkouden is en de laatste keer weer gigantisch bleef hoesten. Bronchitis en astma zitten van beide kanten in de familie. Puf is preventief maar als ik kijk hoe hij ervan opgeknapt is.

Hopelijk knapt je kleintje snel op en als je het niet helemaal vertrouwt kun je altijd de huisarts even naar de longetjes laten luisteren. Liever een keer voor niets heen, dan achter de feiten aan lopen denk ik dan maar.

6. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    hier ook bij de kleinste een paar keer gehad dat hij met flinke verkoudheid moest overgeven. Als je goed in het braaksel kijkt (bij hem was het toen voornamelijk melk) dan zie je echt van die slijmpjes zitten -van de verkoudheid-. Dus dat zit gewoon dwars en omdat die kindjes nog alles heel 'gevoelig' is spugen ze sneller denk ik.

zal niks ernstigs zijn, behalve dat het erg zielig is natuurlijk voor de kleine. Maar als je ongerust bent gewoon bellen hoor naar de HA/HAP

7. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    om 00.00 is ze nog 1 x wakker geweest maar snel weer in slaap gevallen, ze wilde geen speentje, denk dat dit een beetje in de weg zat door het slijm, om 7.45 stond ze weer vrolijk te trappelen in bedje, beetje verkouden is ze wel.
    Maak me verder geen zorgen, de kerstboom wordt alweer leeg geplukt....:)

In ieder geval hou ik het zeker in de gaten!!

bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina