Is spruw gevaarlijk?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mijn trots, Nov 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mijn trots

Oct 12, 2011
    49
    0
    0
    nu alleen maar bezig met de bevalling:0
    apeldoorn
    hoi allemaal,

Volgens mij heeft me dochtertje spruw ik weet het dus niet zeker maar had gelezen dat ze dan van die klak geluiden maken met hun tong dat doet ze heel erg en heeft soms een blauwe gloed over der lippen heen ook zijn mijn tepels ontzettend pijnlijk en rood en geef nu toch al 4 weken borstvoeding.
    Nu vroeg ik me af of spruw heel gevaarlijk is of niet? en kan het kwaad als ze er al een tijdje mee zit? want volgens mij heeft ze het nu 2 weken ik kwam er nu pas achter omdat ik ging opzoeken wat ik had aan me tepels.
    Maandag ga ik gelijk mijn huisarts bellen....

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou het grootste gevaar is dat je borstvoeding mislukt. En dat je kind door de pijn veel te weinig drinkt.

Onderschat spruw niet. Ik heb het ook een keer in mijn mond gehad een paar jaar geleden, en echt, eten en drinken was geen pretje meer!

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spruw is op zich niet gevaarlijk, wel heel erg vervelend en pijnlijk! Inderdaad, gevaar op mislukken van BV ligt op de loer. JE kunt het heel goed bestrijden met medicatie, voor je kind en voor jou (want je besmet elkaar steeds). Mijn dochter had het ook toen ze een paar weekjes oud was en met medicijnen was het binnen een week over. Ook mijn tepels genazen weer snel en goed en heb daarna tot 9 maanden pijnloos BV gegeven!
    En spruw kun je in het mondje van je kind zien, is een witte aanslag die je er niet af kan schrapen (melk geeft ook een witte aanslag en kun je er wel afschrapen).

Succes!

4. Mijn trots

Oct 12, 2011
    49
    0
    0
    nu alleen maar bezig met de bevalling:0
    apeldoorn
    bedankt voor de reactie's
    Ze heeft wel een witte aanslag in der mondje maar ik weet nou niet of het van de melk is of niet ik probeer elke keer in haar mondje te kijken maar dan gaat ze heel hard huilen en tegen stribbelen.
    Hoe schrapen jullie het eraf en met wat?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon even met je vinger er over. Je moet niet gaan schrapen hoor dat doet pijn en het mangaan bloeden. Gewoon met je vinger ervoer, wrijf je het niet meteen weg dan is het spruw. Het feit dat ze zo tegenatribbekd als je iets bij haar mond wilt gaan doen kanookmal op spruw wijzen,

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, of met een wattenstaafjes, deed ik ook wel, maar met de vinger gaat het ook hoor.
    Ben je al bij de HA geweest inmiddels?

Succes!

Share This Page