6 weken - overdag niet slapen.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Swiftje, Oct 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Swiftje

Swiftje Lid

Jan 23, 2014
    39
    0
    0
    Omg. Apeldoorn
    Mijn zoontje is nu 6 weken oud. Tot een week of 5 had hij een perfect ritme.. ochtend slaapje. Middag slaapje en zijn avond slaapje voor de nachslaapje... we zijn 2 weken op een zondag naar een verjaardag geweest en sindsdien is het dus bal. Hij slaapt niet meer overdag alleen savonds na een badje en snachts... hij huilt en huilt en huilt...

Het lijkt me totaal niet gezond voor hem.. hij is moe zijn oogjes sluiten maar zodra hij echt in slaap valt of moet vallen dan lijkt het of hij zich er tegen verzet.. kopie extreem bewegen.. armen langs zn hoofd zwaaien benen bewegen. Krijsen.. jammeren en dat kan hij zeker een half uur tot uur volhouden.. hij maakt zich zo druk dat zijn temp hoog oploopt en rood aanloopt... als hij rustig is zakt dit ook weer af.

Vermoeden is krampen maar daar moeten de slaapjes toch niet zomaar van voorbij zijn? Ik heb al een speciale fles voor hem gehaald.. abc van sonar. ..

ik weet het niet meer.. in zijn reiswieg. Box of bed hij slaapt niet..

2. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,472
    3,927
    113
    Female
    Ik geloof niet dat 2 verjaardagen dit veroorzaken en er schijnt met 6 weken een huilpiek te zijn. Misschien wat last van de voeding als je kindje plat neergelegd wordt? Dan zou het bedje schuin zetten nog kunnen helpen.

En als je hem gewoon lekker bij je neemt?
    Hier werd ik er soms ook moedeloos van, maar op een gegeven moment had ik zoiets van: waarom hem 'dwingen' te slapen in bed of de box? Wil ie liever bij mij liggen, prima. Wil ie dat ook niet, prima dan slaapt ie niet. Ik heb ook vele kilometers gewandeld, werd hij rustig van (en sliep soms) en ik was er lekker even uit.
    En dan dacht je dat je een ritme had en dan was het een dag later weer helemaal anders...

Mij heeft het dus heel erg geholpen om het los te laten en om niet overal een oorzaak achter te zoeken (waarom slaapt ie niet, waarom doet ie dit, etc.). Maar ik had ook niet het idee dat er medisch iets aan de hand is.

3. Swiftje

Swiftje Lid

Jan 23, 2014
    39
    0
    0
    Omg. Apeldoorn
    Slaprn wil hij wel. Moe is hij anders sluiten zijn ogen niet.
    Bij me houden heeft het zelfde probleem. Gaat ff goed en dan is het huilrn. Ik snap niet dat het zo ineens over kan zijn met dr slaapjes.. dat zou toch stap voor stap moeten gaan?.

4. Marloes89

Marloes89 Actief lid

Sep 13, 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    En als je hem inbakerd of in een draagdoek laat slapen. Dit heeft mij erg goed geholpen. Mijn zoontje wou ook niet slapen overdag. Heb hem tot een maand of 3 in de draagdoek gehad.

5. Jezz84

Jezz84 Actief lid

Dec 30, 2012
    455
    111
    43
    Ik lees even mee, hier precies hetzelfde verhaal! Dochter is 7 weken oud en ritme is ineens weg. Blijft overdag vechten tegen haar slaap en huilt heel veel. wordt ingebakerd maar ook dat helpt niet.

Ga je vaak wandelen? Dat houdt haar in ieder geval redelijk rustig. Het is geen oplossing maar wel prettig.
    In een ander topic kreeg ik de tip dat kinderen van deze leeftijd vaak mentaal en fysiek een sprongetje maken en daardoor uit hun ritme kunnen zijn.

Sterkte in ieder geval, hopelijk komt het ritme gauw weer terug!

6. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,472
    3,927
    113
    Female
    Herkenbaar hoor. Zoontje viel dan bijv. tijdens de fles in slaap, maar zodra hij met z'n hoofd het matrasje aanraakte was ie weer wakker (maar wel moe).
    En dat niet slapen begon van de een op de andere dag, maar ook zo ineens was dat weer over en wilde hij wel graag (en veel) slapen. Was denk ik met een maandje of 5/6 dat hij dat ging doen.

7. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

Mar 7, 2013
    1,301
    599
    113
    Erg herkenbaar.. Kleine man sliep met 5-6-7-8 weken ook vrijwel niet overdag.. Vond het bizar dat zo'n kleintje niet sliep. Inmiddels is hij 13 weken en slaapt hij prima en volgens een goed ritme.. Het komt vanzelf weer goed! Blijkbaar is dat dus vrij normaal.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Herkenbaar. Wij hadden het rond de 5 weken (ik denk dat het best samen ging met een ''sprong'') huilen huilen vechten tegen de slaap. Wij zijn toch gaan inbakeren en heb binnen het uur of bij de eerste vermoeidheidssignalen ''weg'' leggen. Als gaat jengelen even laten gaan als hij hard gaat huilen oppakken troosten, wiegen, zingen en zodra hij weer rustig is terugleggen. Dat is eigenlijk heel goed gegaan en zo kwam er weer ritme in. Nu ben ik op weg naar de ''volgende sprong'' dus ik ben heel benieuwd haha. Lastig soms he? Succes!

Oh ja, als zoonlief echt niet wil slapen dan doen we hem in onze marsupi draagzak. Daar valt hij gelukkig ALTIJD (tot op heden) in in slaap :) misschien is dat iets voor je zodat hij toch wat slaapt? Met oververmoeidheid kom je echt in een vicieuze cirkel terecht helaas...

9. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Heel herkenbaar. Hier is de draagdoek mijn redding.
    Dochter is morgen 8 weken en in haar wiegje slapen lukt alleen 's nachts.
    Overdag zit ze in de draagdoek, daar slaapt ze als een roos.
    Op schoot is het ook vaak huilen.
    Ik oefen het in slaap vallen in haar wiegje wel met d'r, maar tot op heden is dat alleen maar huilen.
    Misschien inderdaad een draagdoek/zak proberen?

10. pocketsize

Oct 8, 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeer herken aar,

De truuc hier was om haar iets eerder in bed te leggen: voordat ze écht oververmoeid was...

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

6 weken is de huilpiek/krampjespiek. Ik zou zeker een draagdoek proberen.

Share This Page