Ik denk dat je een ander soort ontbijt moet geven. Alleen melk is niet meer voldoende op die leeftijd. Logisch dat je kindje drie uren later honger heeft, na alleen een fles melk. Ik zou de melk vervangen door bijvoorbeeld pap of een boterham. En dan kun je rond 10 uur bijvoorbeeld fruit geven. Niet uit een potje, maar stukjes banaan, peer of een ander zacht soort fruit.
ze krijgt nog 2 flessen ? Haar fruit en groente geprakt ? Met 13 maanden dacht ik dat het CB adviseerde met de pot mee in stukken en geen flessen meer Maar geen idee of dat de norm is voor alle bureaus Misschien vind ze het leuker om zelf te doen en eet ze meer groente als je stukken aanbied die ze zelf kan pakken Verder zou ik ook echt brood gaan geven in de ochtend gewoon eindelijk steeds meer naar toe zoals volwassenen ook eten op en dag
Dag dames, Deze morgen de fles geminderd. 150ml gegeven (en volledig op) en dan heeft ze er nog 1 boterham bij gegeten. Maar dit lijkt me nu zo weinig . De fles zoek ik dus stilletjes af te bouwen . En dan maar hopen dat ze meer boterhammetjes gaat eten 's morgens. En wil even bij deze zeggen dat ze het grootste deel van de dag rapley eet ! Het lijkt of iedereen me verkeerd begrepen heeft en denkt dat dl enkel en alleen maar potjes krijgt. Dit is dus helemaal niet het geval ! Ze krijgt boterhammen, stukjes fruit (maar dat eet ze nog veel te weinig om voldoende van binnen te krijgen, daarmee krijgt ze nog een deel potje). 's Avonds eet ze ook gewoon rapley mee met de pot . Overdag had ik al geprobeerd om haar groente enz. te geven rapley, maar ook dat was geen succes. Ook niks gegeten. Dus aan het zelf eten ligt het niet, zal ze gewoon geen zin meer in hebben op dat uur (logisch als ik erover nadenk ). Al heeft ze er op de opvang helemaal geen problemen mee, maar dat komt wss omdat ze dan mee met de andere kindjes eet . Altijd weer uitzoeken wat dl nodig heeft .
Mijn zoon is 14 maanden en krijgt het volgende: 8.00u boterham met drinken (melk of thee) 10.00u fruit (stukjes fruit of soms een knijpfruitzakje als we onderweg zijn) 12.00/12.30u boterham (1,5 snee ongeveer) met drinken 15.00u tussendoortje (bijvoorbeeld een cracker, rozijntjes enz.) 17.00u warm eten met de pot mee. 19.00u beetje melk voor het slapen gaan. Ik zou die groentenhap dus gewoon schrappen. Ze krijgt bij het avondeten toch haar groenten binnen?
Ik zou haar 's ochtends eerst brood gaan geven, en daarna pas de melk in een tuitbeker of open beker. De fles zou ik helemaal niet meer gebruiken.
Soms, het gebeurt dat ze bijna niets eet. En al helemaal geen aardappelen. Het vlees gaat meestal wel vlot binnen. Hoop dat ze 's avonds snel beter mee gaat eten, dan zal ik wat geruster zijn dat ze voldoende groente enz. binnen krijgt .
Hopen dat ze meer brood gaat eten? 1 broodje is heel normaal. Dat het avondeten wat minder gaat is een bekende fase en kan lang, heel lang, duren...hier gaat het bijvoorbeeld al 1.5 jaar erg wisselend, van 0 happen tot 2x opscheppen en met 13 maanden wilde hij de ene keer gevoerd worden en de andere keer het zelf doen en dan wilde hij het geprakt hebben en dan weer in stukken. Je kan af en toe een andere tactiek proberen maar zou niet met alternatieven als potjes of extra brood komen, ze verhongeren niet zo snel
Er is al veel geschreven zie ik, maar ook hier nog ons schema. Ons meisje wordt eind volgende week 1 jaar: 8:00 ontbijt pap van 200 ml melk en bambix 10:30 fruit, banaan of stukjes appel of peer of maar net wat we in huis hebben. 12:00 2 boterhammen. 1 hartig en 1 zoet. 15:00 fruit als ze s ochtends niet heeft gehad omdat ze sliep, anders iets van rijstwafeltje of rozijntjes 17:30 warm eten wat ze steeds meer met onze pot mee eet. 19:30 pap voor het slapen gaan. Tussendoor water of roosvicee. Potjes groente of fruit krijgt ze hier eigenlijk niet meer tenzijn we eens onderweg zijn. Gebruiken de potjes eigenlijk meer voor nood. Soms maak ik wel eens fruit gepureerd met yoghurt. Niet te fijn gepureerd zodat er nog stukjes in zitten. Vind ze heerlijk! Of ze krijgt als toetje een beetje van onze smoothie (fruit met yoghurt uit de blender wat wij bij ons avondeten drinken)