Vers of potje

Discussie in 'Voeding' gestart door natjeb85, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Potje of vers groente/fruit

1. alleen maar potjes

2. Alleen maar vers

3. Groente vers en fruit in een potje

4. Fruit vers en groente in een potje

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Hallo dames,

Ik was benieuwd naar hoeveel dames verse groente/fruit geven of dat er dames zijn die gewoon potjes doen.

Ikzelf heb tot nu toe verse groente gegeven en blijf dat ook doen! ben pas begonnen, en tot nu toe gaat het goed ik ga binnenkort beginnen met vers fruit of af en toe fruit in een potje ;)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij gebruiken potjes wanneer dat handig is of zo uit komt. We gebruiken zelf erg weinig convenience en dus ook voor de kleinste man.

Dus optie 5 (niet opgegeven)... potjes fruit of groenten wanneer het handig is (uit eten, vakantie)

3. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Jaaa precies als je weg gaat of vakantie hebt is zo een potje idd wel handig!!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En er is niets mis mee hoor.. het is geen gif. Het is alleen wel in verhouding duur, smakeloos en ze leren er niets van. Het is makkelijk en zo moet het naar mijn idee ook gebruikt worden. Maar ik eet ook niet elke dag makkelijk (ben al te dik maar zou dan echt tonnetje rond worden :D)

5. tuc

tuc Niet meer actief

Hier alleen vers..ik sta niet achter potjes wat betreft prijs, smaak en structuur. Hier beide kindjes altijd vers gegeven. Vaak genoeg op vakantie geweest of uit eten of dagjes weg. Geen probleem.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hier bijna altijd vers gegeven, maar er stond wel altijd een potje in de kast.
    Voor die gevallen dat het net even makkelijk was.
    Fruit wel altijd vers. Dat heb je zo snel gemaakt..

7. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ik heb bij de eerste potjes gegeven, meer gemakzucht dan echte reden.. Aangezien we nu alles al zoutloos koken enzo krijgt de tweede alles vers en soms een potje als we eens iets raars eten ;)

8. beccie

beccie Niet meer actief

ik kan niet stemmen want gebruik beide
    als wij iets aten wat nog niet echt geschikt was kregen ze een potje, of als we een dagje weg waren ofzo.
    aten wij gewoon thuis normaal eten dan kregen ze gewoon vers.

en fruit ook, potjes zijn makkelijk mee te nemen en blijven lang goed. als ik vers fruit heb en we zijn thuis krijgen ze dat.

dus meestal vers maar ook regelmatig een potje.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dit dus ... al moet ik zeggen dat ik potjes fruit nog nooit heb gegeven ...

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Groenten altijd vers, want dochter lustte zelfs geen potjes. Fruit 95% van de tijd vers. Af en toe een potje als ik even geen fruit in huis had, en ook omdat ze het wel lekker vond.

11. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    Hm.... ik heb verkeerd gekozen, beetje dom! :(

ik heb nu 'alleen maar potjes' gekozen, terwijl we het beiden doen, maar er is geen logica in te vinden, we bieden haar van alles aan, wisselt....

12. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik heb vanaf dag 1 vers gemaakt en zelden een potje gegeven. Het is vies, smakeloos, geen structuur en vanaf 6 maanden haalde ze dr neus voor op :D

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Eensch :D totdat ik HIPP ontdekte ... dat potje smaakt ook daadwerkelijk naar wat ze op het etiket printen.

Is duits, bio, zonder toevoegingen en hier bij de Jumbo te krijgen.

14. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Hier ook vers, gewoon met de pot mee. Maar ook af en toe een potje. Als wij wat eten wat ze niet mag of kan eten en ik heb voor haar niets meer in de vriezer. Ik geef de jongste dan wel een potje van 12mnd+. Daar zit tenminste nog wat structuur in.

Heel soms geef ik een fruit potje, deze staan voor 'nood' in de kast (ook 12mnd+). Dit voor als ik een keer (sporadisch) zonder geschikt fruit zit, sommige fruitsoorten mag ze nog niet.

Overigens vind ik die dingen smakeloos maar mijn beide dochters vinden een potje heerlijk hoor! Ik had laatst iets van Ella's Kitchen. Ik vind het ontzettend duur, máár aan deze voeding zit wel degelijk smaak!

15. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Inderdaad, hier vrijwel altijd vers..maar soms wanneer iets bijvoorbeeld langer duurt als verwacht en het is etenstijd heb ik altijd een potje in de voorraadkast staan.

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Wij hebben hier de rapley-methode toegepast. Vers dus! :)

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Het ligt er een beetje aan over welk kind me je vraagt ;).

Mijn eerste kreeg grotendeels potjes omdat het makkelijk was en ik nog niet zo veel ervaring had met :p. Niet lang daarna (vanaf 9 mnd) at hij alleen potjes, vers weigerde hij pertinent. Achteraf vermoed ik dat autisme hier een belangrijke rol in heeft gespeeld. De 'smakeloosheid' en gebrek aan textuur van potjes vond hij juist prettig, omdat hij overgevoelig was in zijn mond. Ik heb heel lang gedacht: groente fruit uit potje is altijd nog beter dan helemaal geen groente/fruit, dus heeft hij heel lang potjes gehad. Vanaf 2 jaar moest hij echt met de pot mee-eten, en tja... toen heeft hij dus een half jaar geen avondmaaltijd gehad ;). En daarna langzaam gaan wennen en tegenwoordig eet hij uitstekend.

Mijn tweede kreeg vers, maar ook regelmatig een potje als het zo uitkwam.

Mijn derde krijgt vers, de enige die ook echt Rapley heeft gedaan. Heeft misschien 3-4 keer in haar leven een potje fruit gehad, een warme maaltijd nog nooit.

18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Vers. Al heb ik wel als reserve altijd een potje in de luiertas zitten. Ook als wij onverwacht een frietje of pizza eten en we hebben niks op voorraad in de vriezer krijgt ze ook een potje/peutermaaltijd met een stuk fruit (aan alleen een potje heeft ze niet genoeg)

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Groente altijd vers. Had ook altijd een aantal voedingen in de vriezer liggen voor nood, zoals tijdgebrek, uit eten of dagjes uit.
    Fruit heel af en toe een keer een potje, voornamelijk bij dagje uit.

Beide jongens weigeren potjes groente, de oudste ging zelfs huilen.

20. 2jees

2jees Niet meer actief

Dit.

Grappig trouwens dat je potjes 'gewoon' noemt maar zelf wel vers geeft.

Deel Deze Pagina