onze dochter van 16 mnd bieden we nog 3 keer per dag een fles opvolgmelk aan... een beetje een mix van een guilty pleasure onzerzijds + andere redenen. We vinden het heerlijk om nog 3x per dag 5 min rustig met haar te zitten tutten (ze gaat dan ook echt onderuitgezakt hangen als een kleine baby en vindt het wel prima als wij de fles ook vasthouden haha). Verder is ze niet zo'n schoot kind en altijd druk aan het rondrennen/spelen dus vinden we het voor haar ook een fijn rustmoment. We zijn overigens wel overgegaan naar 3x 150 ipv 180ml. Als laatste drinkte ze niet zo graag melk uit een beker, ze is alleen maar water uit een beker gewend ofzo. Ze drinkt overigens van de 3 flessen ongeveer 2-2.5 in totaal op. Ze lijkt het ook nodig te hebben; iig na een flinke avondmaaltijd met zelfs een klein beetje yoghurt drinkt ze de fles een uurtje daarna gewoon voor een groot deel op. O ja, mijn man geeft soms gewoon halfvolle melk als ie geen zin heeft om te 'scheppen'
Hier werd me ook gewone koemelk aangeraden vanaf 1 jaar mocht ik geen bv meer geven, alleen hadden ze het volgens mij over halfvolle melk. Ik lees hier dat de meesten volle melk geven en dit word aangeraden wat gek. Maar wat is nou beter?
Halfvolle of volle melk is voldoende! Groeimelk nr 3 t/m 11 is gewoon onzin. Geen magere melk, een dreumes is niet op dieet. Waarom na 1 jaar geen bv meer? Dat is een raar advies.
Dat advies over bv vind ik erg opmerkelijk..dat moet je toch zelf weten? Maar beste is volle melk en andere volle zuivelproducten omdat daar goede vetten in zitten die goed zijn voor kinderen.
Ooh sorry iets verkeerd geformuleerd. Voor het geval ik stoppen wil met de bv zou ze gewone melk aanraden want groeimelk zou niet nodig zijn.
Mijn zoon krijgt volle melk, hij eet overdag fruit, brood en een prak, toetje maakt hij niets van. Als hij moeilijk zou eten zou ik misschien kiezen voor de groeimelk omdat daar allerlei vitaminentoestanden aan zijn toegevoegs.
Nou zo'n onzin is die groeimelk ook weer niet hoor... Mijn dochter is bijv een heeeele kleine eter en met de groeimelk (wel nr 3) krijgt ze nog wel extra kcal en voedingsstoffen binnen.. Zowel kinderarts als diëtiste raadde mij dit aan te geven...
Hier blijven we nog wel opvolgmelk geven. er zit namelijk meer ijzer in opvolgmelk. En als je t omrekent met gewone melk maakt de prijs niet zoveel verschil
IJzer kan je uit zoveel dingen halen daar hoef je geen opvolgmelk voor te geven.... Groene groenten, volkorenproducten, bloemkool, pompoen, vlees.
Hoe kom je daar nou bij.. volle melk = 1 liter circa 0,80 en dat is voor 6 liter = 4,86 1 pak nutrilon is circa 6 liter voor 11,50 mwoah... ik vind het verschil best heel groot.. en dat vooral voor het ijzer waarvan je kind ruim voldoende haalt uit bruin brood, vlees en peulvruchten.
hier ook wel gegeven op advies KA en dietiste... Om dezelfde redenen dat er meer voedingsstoffen in zitten. En ze at destijds ook slecht vlees (nog steeds maar ze krijgt geen opvolgmelk meer)...
Hier volle melk vanaf iets na het jaar. Over die fles voor het slapen gaan, ik heb hem afgebouwd door half melk, half thee te mengen. En daar ging hij vervolgens steeds minder van drinken. Maar vond het altijd wel een knus momentje hoor...