wat moet ik doen?

Discussie in 'Voeding' gestart door lamo, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamo

lamo Lid

11 sep 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    hai dames,

ik hoop dat iemand me kan helpen.
    mijn dochter is 14 weken, en slaapt nog steeds niet door.
    ze wordt s nachts wakker,maar heb niet de indruk dat ze echt honger heeft, want ze neemt een paar slokjes van bv en gaat dan weer slapen.

dit is erg vermoeiend nu, want ik heb nog een kind en ben s avonds helemaal gesloopt.

wat kan ik het beste doen? s avonds gewoon de speen erin doen, of toch blijven voeden?
    ze slaapt ook nog steeds naast mij , in haar bedje, omdat ik er zovaak uit moet :(

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mijn zoon is 26 maanden en krijgt ook nog BV. Hij is met 21 maanden begonnen met een aantal nachten in de week doorslapen. Daarvoor nooit.
    Andere kinderen slapen heel snel door.

Je kunt er gewoon niets van zeggen, daarom snap ik het "slaapt nog steeds niet door..." nooit zo goed. Er is geen standaard, ieder kind is verschillend.

Accepteren werkt het beste. Nachtvoedingen zijn nog heel normaal op deze leeftijd. Het komt vanzelf!

3. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    samen slapen zodat je al voedend weer in slaap kan vallen? evt met co-sleeper? Pak je zelf je slaap en je baby is tevreden.

En met 14wk is nog jong hoor, om door te slapen.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Als je van de nachtvoedingen af wil zorg je dat ze overdag genoeg te drinken krijgtm en geef je s nachts een speen oid

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    14 weken is toch nog hartstikke jong?
    Je kunt het 's nachts proberen met een speen, maar pikt ze het niet moet je toch gewoon voeden. Is ook beter voor je productie...
    En probeer overdag ook even te rusten op momenten dat het kan!

(Of bedoel je soms 14 maanden?)

6. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Die nachtvoedingen hebben ook een functie voor jou productie. Ik weet dat het zwaar is, maar 14 weken is echt nog wel jong om door te slapen. Mij zoontje slaapt eigenlijk pas sinds een 2 mnd door, maar komt dan nog wel om 5.00-6.00....
    Probeer gewoon eens liggend te voeden. Ik leg hem aan en val dan zelf weer in slaap ;) dus ben eigenlijk maar heel kort even wakker. En hij slaapt verder dus bij ons in bed....vanaf 5.00-6.00 dus.
    Ik heb hem trouwens ook tot 6 mnd bij ons op de kamer gehad.

7. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Nog steeds niet? Ze is amper 14 weekjes... dan hoeft ze helemaal nog niet door te slapen. Dat het niet slopend is, hoor je mij niet zeggen, zeker niet als er nog oudere kindjes zijn om voor te zorgen. Maar je kan het je gewoon best zo makkelijk mogelijk maken, en verder je erbij neerleggen.

Wat wij deden: samen slapen, slapend voeden (gaat snel goed na wat oefening), vermijden 's nachts te verschonen (tenzij het echt nodig was natuurlijk, en dan deed papa dat), 's avonds zoveel mogelijk toegeven aan het clusteren...

Sterkte en succes!

8. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    de mijne sliep rond de 6 maanden door het moet gewoon van zelf gaan en soms kenne 3 slokjes genoeg zijn

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je niet het idee hebt dat het honger is, dan kun je proberen een speentje te geven. Het is het proberen waard toch?

10. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Is inderdaad vermoeiend! Mijn knulletje krijg geen bv meer, vanaf 3 maanden al niet meer, maar sliep pas door met 9 maanden ongeveer... 14 weken vind ik dus ook wel jong om te verwachten dat ze doorslaapt. Heel vervelend en vermoeiend voor je (zeker met nog een kleine erbij), maar ik denk wel dat er weinig andere opties zijn dan gewoon accepteren en bv geven s'nachts (al zijn het maar een paar slokjes), of een speen proberen of bij je houden. Ik hoop natuurlijk dat ze snel langer gaat slapen s'nachts!

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb bijna een jaar BV gegeven inclusief nachtvoeding (Het eerste half jaar sliep ze zelfs bij ons in bed anders was het alleen maar huilen..) daarna een half jaar s avonds en s nachts een fles amandelmelk, nu ben ik cold turkey gestopt en wordt ze wakker voor een bekertje water ;) Doorslapen is op 1 hand te tellen.

Ik snap dat dit niet is wat je horen wilt, maar besef dat je niet de enige bent, accepteren werkt het beste. En rust zoveel mogelijk uit, liggend voeden in de nacht is het beste voor je rust.

En verder, als jij een speen wilt proberen, kan toch? Ik weet niet wat het voor je productie gaat doen maar dat merk je dan wel..

Deel Deze Pagina