13 maanden mee eten met de pot. Doen jullie dit echt?

Discussie in 'Voeding' gestart door shampoo, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn eet gewoon alles mee wat wij ook eten. Voor een jaar kreeg ze vaak dingen nog in een andere vorm (zonder zout/saus/pittige kruiden) na een jaar zijn we het steeds meer zoals wij het eten gaan geven.
    En nu eet ze alles wat we haar voorschotelen, maar merken wel dat ze een duidelijke voorkeur heeft voor nasi en pasta's. Maar verder maakt het niet uit of het ongekruid, op juist lekker pittig is ze schuift het allemaal naar binnen.
    Tja en een keertje een avondje geen groente vind ik geen probleem, dus als wij shoarma eten dan eet zij dat ook gewoon. Wij eten er dan wel vaak sla bij, maar dat hoeft Robyn dan weer niet (helaas wil ze ook geen komkommer, tomaat of paprika)

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wij eten heel veel groente (geen doorgekookte meuk), maar nooit gekookte aardappel. Wel schijfjes in een ovenschotel of aardappelpuree onder de grill oid.
    In het begin van bijvoeden was mijn ventje dol op aardappel; schoof er zo twee naar binnen. Nu niet meer en hij eet ook geen vlees.
    Ipv aardappel hier volkorenpasta, rijst, kamut, gierst etc.
    En met groente kan je ook veel leuks doen. Wij eten ook veel salades en rauwkost, niet alles gekookt.
    En 's avonds ook weleens Turks brood. Hier vlak achter zit een grote Turkse bakker, die maakt zalig brood!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ons zoontje eet wel gekookte groenten met ons mee, maar idd mede door mijn man niet te gek. Wortels en bloemkool, courgette/ "pasta" groenten/ roerbak pakket lusten we allemaal (al pureer ik het voor ons zoonte wel grof, anders krijgt hij de hardere roerbakgroenten niet weg.). Een enkele keer maak ik groenten die mijn man echt niet lust (witlof, doperwten, sperziebonen, andijvie, spinazie etc) en doe ik er rauwkost bij (voor hem).

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Krijgt jouw zoontje de rauwkost weg dan? Wij eten het heel veel, maar ook verwerkt in maaltijdsalades, dit is ook een van de weinige dingen die mijn man wel eet ;), maar dit krijg je met tandloze kaakjes toch echt niet weg? Hij heeft al moeite met een tomaat of een schijfje komkommer, duurt echt ca 10 mminuten per schijfje?!

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mee eens!
    Wij zelf eten heel weinig aardappels-vlees-groenten.
    Gewoon omdat we gekookte aardappels niet erg lekker vinden. Een enkele keer verwerkt in ene ovenschotel, maar meestal in de vorm van gebakken schijfjes of in een stamppot. Soms een keer ovenfrietjes. Maar heel vaak ook pasta, groentensoep met brood, rijstgerechten.
    Als je niet te veek vette saus gebruikt dan is het vlgs mij net zo gezond hoor!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Die krijgt alles weg; heeft nog geen kiezen, maar kauwt geweldig! Dikke hompen brood, rauwe wortel, paprika etc.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    haha, wat goed! Dan kan hij wrs echt alles wel mee eten?
    Ons zoontje kan alleen stukken kip, brood met korst, en pasta ed, maar niet te taai of te hard, dan houdt t op.

8. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Mijn zoontje eet al vanaf 9 maanden ofzo met de pot mee. Spaghetti saus maken we altijd zelf en ook macaronisaus etc. Niet te zout dus en lekker gezond. Wij eten nooit uit pakjes meer sinds Aaron en als ik het eens eet vind ik het zo zout en niet lekker. Aaron mag qua avond eten alles van ons proeven en proberen en veel lust hij sommige dingen niet echt. Ik vind het heerlijk om gewoon 1 maaltijd te koken voor ons allemaal geen gedoe voor de rest.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje eet alles mee, behalve sla. Dat tuft ie net zo hard weer uit ;) Het komt nog wel vaker voor dat hij dingen een tijdje niet lekker vindt, maar toevallig sinds een week is ie weer een alles-eter. Gelukkig! Wij eten variërend wat betreft rijst, pasta en aardappelen (plus de toevoegingen). En ik kook zoutloos, behalve als we macaroni of nasi eten (want dat komt uit een kruidenzakje in ons geval).

Oh trouwens, dat is niet helemaal waar. Ik geef hem geen taai vlees. Maar misschien moet ik dat gewoon eens proberen. We eten ook nooit soep (daar hou ik niet van), maar dat lijkt me inderdaad ook een gedoe om te geven. En als manlief en ik zin hebben in een pizza, patat of chinees, dan krijgt hij wat anders te eten (en eten wij pas als hij op bed ligt zodat ie het ook niet ziet ;)).

10. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Mijn zoontje (15 maanden) lust haast alles, maar toch valt het me altijd tegen hoe vaak ik voor hem nog wat anders moet maken (of een potje moet pakken).

Bijvoorbeeld:
    - Ongeveer 1 keer in de week halen we kant en klaar (patat/chinees o.i.d.), dan eet hij niet mee (paar hapjes, naast zijn eigen gezonde eten);
    - Soep, lust hij wel maar vind het gesmeer;
    - Rijstgerechten eten wij vaak erg pittig (bijv. conimex met eigen toevoeging);
    - Sla lust hij niet

Al met al komt het er vaak op neer dat hij de helft van de week wat anders krijgt terwijl hij een goede eter is.

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

maddi eet ook gewoon lekker met depot mee.
    rijst, aardappel, pasta nasi bami noem maar op hij eet lekker mee. ij vind die potjes juist helemaal niet lekker en tja ik kan em geen ongelijk geven. wat een smakeloze derrie is dat zeg.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ineens eet Jitte hier veel meer met de pot mee.. ;) We zitten een paar dagen in de caravan van mijn schoonmoeder en ik heb hier geen magnetron... En in een pannetje water een potje warm maken kan ook wel, maar dat duurt eeuwen...

Eigenlijk blijkt nu dus dat ik soms iets te makkelijk naar een potje grijp... *schaam*

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Toen layla 13 mnd was at ze ook echt alles mee.....
    sushi, olijven *ja echt waar* whahaha

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Vanaf dat onze meid 11 maanden was, at ze met de pot mee, maar dan ook alles (behalve rauw vlees en varkensvlees). Alleen in het weekend kook ik voor haar appart omdat wij op zaterdag friet eten en op zondag pizza (vriend) en afbakbrood (ik).

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Sverre at inderdaad rond zijn eerste verjaardag volledig met de pot mee. Toen hij 11 mnd was waren we op vakantie in Frankrijk en daar vond hij de potjes vreselijk vies. Dus at hij vanaf toen met ons mee. Inclusief geitenkaas! ;) En wij zijn ons eten dus wat op hem aan gaan passen. Minder 'exotisch', minder zout en vet.

Ben benieuwd hoe het straks zal gaan met deze twee. Mette wil nu al wel mee-eten denk ik, Bjarne is wat gevoeliger op zijn darmen dus dat moet ik nog afwachten. Maar er kan in 4 mnd veel veranderen. :D

16. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Vanaf ongeveer 11 maanden alles met de pot mee.
    We voegen sindsdien geen zout toe tijdens het bereiden, maar als het nodig is (qua smaak) op ons eigen bord.
    Wel gewoon peper en andere kruiden als we dat lekker vinden.

Alleen pizza heeft ze nog niet op.
    En soep is nog niet echt een succes.

17. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ik lees meerdere reacties over varkensvlees. Mogen ze dit niet hebben?

Wij eten zelf weinig varkensvlees, vandaar dat ons zoontje dat haast nooit gehad heeft, maar wist niet dat dit niet goed was.

18. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Dit wou ik net ook vragen. mag varkensvlees nog niet omdat het te vet is of zo?

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn is 11.5 maand en eet al vanaf ongeveer 9 maanden bijna helemala met de pot mee.
    Ik pas het gewoon allemaal net wat aan. Dus bij nasi ofzo...kruiden pas als ik wat voor hem apart heb.

Finn heeft ook KMA maar ik heb er nog niet echt last van gehad met dingen die hij niet mag die wij wel eten.
    Maar wij eten sowieso niet echt vaak zakjes e.d.
    Ja een sausje soms...kaassaus ofzo. Maar dat hoeft ie sowieso nog niet vind ik ;)

ALs wij shoarma of falafel ofzo eten krijgt Finn ook een pitabroodje met komkommer erin en kipstukjes ofzo. OF een bakje sla of rijst erbij.
    Knor wereldgerechten eten we bijna nooit maar bij zoiets houd ik dan gewoon wat groente apart en die krijgt hij dan zo door zn rijst.

Finn krijgt ook gewoon varkensvlees. Hij loopt bij een diëtiste voor zijn KMA en voor de 9 maanden mocht hij het niet.
    Er zijn namelijk veel mensen die er allergisch voor zijn. Net als bij tomaat bijvoorbeeld.
    Daarom wordt het pas later gegeven dan bijv. kip

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ons zoontje eet sinds een paar dagen weer mee met de pot. We zijn een periode terug gegaan naar potjes omdat hij ons zelfgemaakte eten steevast weigerde en dan vervolgens snachts wakker werd van de honger.
    Nu gaat t wel goed!
    Alleen hoe doen jullie dat met bijv sperziebonen? Of vlees? Aardappeltjes, vis, zachte gekookte groenten, gehakt, pasta etc gaat goed maar sperziebonen spuugt ie uit (hij vindt ze wel lekker!) en moet ik heeeel fijn snijden. Doen jullie dit ook zo? Biefstukje bijv durf ik hierdoor nog niet aan. Snijden jullie dit ook zo fijn? Ons zoontje heeft nog geen kiezen.

Deel Deze Pagina