Helaas heeft mijn meisje een fikse schimmelinfectie aan haar billen en schaamlipjes. Ziet er erg naar uit. Dit is begin maart begonnen en we hebben toen crème gehad hiervoor, maar deze slaat niet aan. Nu ben ik gisteren op controle met haar geweest bij de arts voor haar oren en gelijk de infectie aangekaart. Ze heeft toen een andere crème voorgeschreven en ze zei dat ze niet in een badje met zeep mag voorlopig omdat dit irritaties opwekt aan de infectie. Nu vroeg ik mij af mag ze dan wel in een badje met N.eutral voor baby's? Hier zit namelijk geen toevoegingen zeg maar. Was het eigenlijk vergeten te vragen.
Ik zou haar wassen met de producten die je hebt op de commode. Even afspoelen en dan evt wel in bad zetten met alleen gewoon water. Kan ook. Even zekere voor onzekere nemen.
Ik zou helemaal geen zeep gebruiken, dus ook geen neutral etc. Na het poepen even afspoelen met water en goed (met schone hydrofielluier) droogmaken. Liever helemaal geen billendoekjes gebruiken. Als de schimmel verdwenen is moet je vaak nog 1 week na smeren om herhaling te voorkomen.
Ik zou gewoon de assistente nog even bellen, vaak kan ze wel even overleggen met de huisarts. Vervelend hoor, heb het zelf ook vaak gehad maar dan weet je wat er aan de hand is bij jezelf, zo'n kleintje moet daar nog veel erger last van hebben denk ik
niet meer billendoekjes etc gebruiken. elke keer wassen met water. en heb je maïzena gebruikt? dat is het beste middel tegen pijn. geen talkpoeder gebruiken. schimmel infectie kan lang duren.je moet antischimmelzalf blijven gebruiken en dan maïzena en elke keer alleen met water wassen. zalf moet je ook op de 1cm gebied om de rode uitslag smeren waar het niet rood is. vaker verschonen en het liefs blotebillen op een doekje luchten. 1 maat groter luier gebruiken. dat is zo pijnlijk voor de kindjes. heel veel beterschap!
Dank jullie wel voor de tips. Heb ik veel aan . Ik heb de assistente nog even gebeld. En ik mag wel producten gebruiken in bad die zeepvrij en parfumvrij zijn. Of geurloze badolie. Ik zal straks even extra hydrofiele washandjes halen. Heb er maar 6.
toen zoontje klein was waste ik zijn billen onder de kraan...moet wel goed vast houden. je kunt de grote hydrofiele doekjes ook gebruiken. allemaal 1malig gebruiken en in de was heet wassen...
In neutral baby wasgel zit oa sodium chloride, sodium lactate en citric acid. Vertaald; natriumchloride (keukenzout), natrium zout en citroenzuur. Doorgaans zal het niet erg zijn voor een babyhuidje, maar een aangetaste babyhuid met evt wondjes lijkt mij niet fijn om div soorten zout en citroenzuur in te gooien. Dus handjes en evt gezichtje met washandje wassen en billen echt alleen met water, zou ik doen. En doe ik trouwens, want onze jongste had tot vorige week een heftige schimmelinfectie. En ben nu nog aan het nabehandelen.
Ik zou alleen met water wassen en ook geen billendoekjes gebruiken. Verder echt ontzettend goed droogdeppen telkens met schone hydrofiele doeken. Hier werkte het goed om in te smeren met miconazolnitraatcreme en daarover zinkolie. Ook goed lang na behandelen als de uitslag afneemt en verdwijnt.
Zeep is zeep of het nou wel of geen parfum bevat en of het nou wel of niet wasgel heet. En zeep verstoort de balans in de huid, waardoor schimmels kunnen toeslaan. Zelfde geldt voor billendoekjes en veel andere verzorgingsproducten. Gewoon katoenen washand, puur water, en niet elke dag in bad. lekker vaak in de blote billetjes laten liggen, schimmels houden niet van frisse lucht.