Hi meiden, Hier even een licht wanhopige moeder die haar dreumes tijdelijk achter het behang wil plakken.... Mijn dochter is nu 13 maanden en sinds een week is ze ineens een stuk moeilijker in de omgang. Nu is het nooit een geweldige slaper geweest maar de afgelopen nachten is ze heel vaak wakker geweest. Daarbij komt dat ze nu in het bedje ineens op haar buik draait en niet terug kan, dus huilen. Of ze nu gaat huilen omdat ze op haar buik ligt of op haar buik gaat liggen als ze eenmaal wakker wordt, geen idee??? Daarnaast eet ze haar avondeten bijna niet meer, zelfs niet het toetje, is haar scheidingsangst enorm en moppert ze erg veel. Eigenlijk wil ze de hele dag gedragen worden. Ik merk dat ik het er nu echt een beetje mee heb gehad en hoop dat jullie misschien wat ervaringen of adviezen hebben... want ik ben echt erg moe en chagerijnig op het moment. Ik grapte vanochtend al tegen mijn man (toen ze weer niet wilde slapen) dat ik graag een tijdelijk ontslag uit het moederschap wil Dank alvast!
Hoi Vlindertje, Ik heb geen adviezen, maar ik herken het wel.......... pff, hier ook 1 van bijna 14 maanden, en sinds zondag inderdaad niks anders dan huilerig (komt ook mede door doorkomende kiesjes), mopperig, inderdaad zeer weinig eten, ze wil dan ook nog eens alles zelf doen en inderdaad die scheidingsangst, ik hoef maar even bij haar vandaan te lopen en het is weer huilen. Maar ze slaapt 's nachts wel goed, dus ik krijg mijn rust wel. Maar ik vind het overdag wel erg vermoeiend en het word er niet gezelliger op. Maar ja, het is een fase, het zal vast wel weer overgaan.
Hier nog eentje die een tijdelijk-ontslag brief klaar heeft liggen Onze uk is net genezen van een oorontsteking, dus ik dacht dat het daar aan lag, dat ze moest afkicken van de aandacht die ze kreeg... misschien een combi van sprong en genezen-zijn? - Wil de hele dag gedragen worden. - Mama, mama, mama. Als ze merkt dat ik boven ben, huilt ze alles bij elkaar, alsof ze door een bij gestoken is. Paniek, paniek, tot ik haar oppak. Dan snikt ze in mn nek nog 10min verder (oooooh, mammie, het was zo erg!). Verder eet ze prima. Voor tien zelfs, maar ik denk dat dat wel komt doordat ze ziek is geweest en minder at ivm de antibiotica (wat een feest was dat). Het slapen overdag is zozo. Nu slaapt ze al niet veel, maar momenteel maakt ze nog niet 1 cyclus af zonder wakker te worden. Maar dat gehang in mn benen... ik word er niet goed van! Als er dan iets mis gaat (zoals gister mn hele bord eten over de vloer) word ik ook snel boos en dan is zij het haasje, omdat z ein mn benen hangt. Ze is weer wakker hoor... 10min geslapen... ze jengelt.