vliegen met een dreumes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mana87, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Wij willen in Juni 8 dagen naar Turkije. Heerlijk even er tussenuit met zijn 3en. Maar het enigste waar ik mee in de maag zit is het vliegen:(
    Mijn zoontje is dan ongeveer 18 maand. Hebben jullie misschien tips of ervaringen voor mij;)

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Gewoon lekker gaan! Ik las laatst dat in NL ruim 500.000 kinderen per jaar met het vliegtuig op vakantie gaan, je bent echt niet de enige. En Turkije is niet zo ver vliegen, dus met wat lekkers, boekjes, tablet, cadeautjes etc vliegt de tijd zo voorbij (letterlijk).

Met een dreumes is het wel iets lastiger dan met een baby of peuter, omdat ze het vaak niet snappen dat ze bijvoorbeeld op schoot moeten blijven zitten met stijgen en landen. Maar ook dan doen rozijntjes of de tablet wonderen ;)

Ik vind zelf het prentenboekje 'Ikke gaat vliegen' leuk voor kleintjes om zich voor te bereiden en om te lezen in het vliegtuig. Verder draagzak mee voor op het vliegveld, en een Trunki koffertje voor de handbagage en om op te rijden/zitten. Tijdens het opstijgen en landen iets te drinken geven tegen zere oren.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lekker gaan! Neem een buggy of ergonomische drager mee voor op het vliegveld, wat favoriete snacks (knijp fruit, rijst wafels, soep stengel, rozijntjes) om de tijd te doden en voor als ze honger hebben. Pak een tasje in met spullen voor je uk, genoeg luiers en evt voeding voor mocht je koffer zoek raken dan heb je wat voor in het hotel. Als je uk potjes lust is het helemaal makkelijk qua eten en anders met de pot mee. Wij hebben gevlogen met 8 & 12 weken met dochter en met zoon en dochter toen ze 2,5 jaar en 13 maanden waren. Maand later terug. Naar Nieuw zeeland dus flinke reistijd. Toen haden we iPad en sticker boeken etc mee maar op zo'n korte vlucht is dat wellicht niet nodig.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij hebben afgelopen november gevlogen en mijn zoon was toen 14.5 maanden. Ik zag ook erg op tegen het vliegen maar is mij 100% meegevallen.
    Hij vond alles bijster interessant. We kregen tip om eten en drinken voor hem mee te nemen en dat te geven tijdens stijgen en landen zodat hij minder last van z'n oren heeft. Tijdens de vlucht spelen, boekje lezen en hij vermaakte zich wel met mensen om zich heen. Hij heeft bij mij in een draagdoek geslapen. Hij zit nooit in de draagdoek maar was toen een uitkomst. Bij het landen weer eten en drinken geven. Niet 1 keer gehuild ook niet op terugreis. Heenreis zelfs tussenstop gehad dus 2 keer landen en stijgen.
    Wat ook handig is, voor je vliegtuig in gaat nog een zetpil geven. Als je kindje dan pijn heeft met vliegen wordt dat in ieder geval verzacht.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Geen ervaring maar wat handig is met reizen met kinderen is om voldoende snacks mee te nemen.kleine dingen om mee te spelen, boekje en een vertrouwde knuffel.
    Verder heel hard duimen voor een slaapje.

Zelf durven we het nog niet aan met onze dreumes. Hij is erg ondernemend. Hoe is jullie kindje? Bij rustigw kindjes zal het makkelijker gaan.

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij moeten door omstandigheden best vaak lang vliegen met onze kinderen. Met de oudste vond ik de fase tussen 8 maanden en 2 jaar de lastigste. Ze zijn dan te groot om alleen te willen hangen/zitten, maar te klein om gewoon een film te kunnen kijken of wat langer te kunnen tekenen of kleuren of iets dergelijks. Meestal hadden we veel eten bij ons en veel boeken om voor te lezen en zo was het wel enigzins te doen, maar de oudste was relatief rustig.

Met de jongste van nu 15 maand is vliegen een ramp :(. De laatste keer was ze 11 maanden en verveelde ze zich zo'n beetje 10 uur lang (sliep precies 1 uurtje, zucht). Ze wilde het liefst door het gangpad lopen/kruipen, maar dat kan natuurlijk niet steeds. Boekjes lezen was vaak 5 minuten even leuk, maar daarna werd ze boos dat ze niet los mocht. Hte grootste deel van de vlucht hebben we met haar op en neer gelopen. Het was letterlijk elke 10 minuten op de klok kijken om te zien hoe lang we nog moesten ;). Helaas moeten we volgende maand weer lang vliegen. Ik hoop dat het nu iets makkelijker gaat. Ze kan inmiddels zo'n 15 minuten naar fimpjes op de ipad kijken, dus dat is in ieder geval één wapen dat we de vorige keren niet hadden. Brrr, krijg nu al de bibbers als ik eraan denk.

Gelukkig is naar Turkijke vliegen niet zo lang. Zelfs als het geen succes is, moet je die uurtjes wel heelhuids weten door te komen. Ik zou in ieder geval veel te eten, boekjes, speelgoed en misschien een ipad ofzo meenemen.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier hebben we ook veel gevlogen. Korte en lange vluchten. Ging tot nu toe altijd prima. Zodra ze te groot werden voor het babywiegje hebben we op lange vluchten wel altijd een eigens stoel voor ze geregeld. Zo kunnen ze beter slapen en beter spelen.

Reserveer een stoel vooraan in het vliegtuig. Kost soms een paar euro extra, maar daar is meer beenruimte en kunnen ze dus makkelijker op de grond spelen.

Verder veel speelgoed en eten en drinken mee. iPad met filmpjes blijft hier favoriet. Kunnen ze zich prima een paar uur mee vermaken.

En verder vooral niet stressen. Komt allemaal goed! (En zo niet kun je daar toch niets aan doen ;) )

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier gevlogen met een meisje van bijna 17mnd. Het vliegen was op de heenweg met vlagen drama. Ze liep los en wilde niet stil zitten en we hadden vertraging. Daarbij sliep ze niet in de buggy ofzo dus ze was nogal vermoeid. Op de terugweg ging het al beter. Ze was druk met sjansen met de voorstoelen en we hadden het geluk dat we een eigen stoel voor haar hadden (die was leeg).

Ik zou het gewoon lekker doen hoor. Die paar uurtjes afzien wegen niet op tegen een lekkere zonvakantie (in mijn ogen). Mevrouw heeft de hele vakantie genoten van het zwembad en het strand

9. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker doen en het belangrijkst wees zelf relaxt. Dat voelen ze aan en hoe meer gespannen jullie zijn hoe harder zij daarop reageren.

Wij zijn met dreumes naar curacao gevlogen en dat ging grandioos. wat we wel gedaan hebben was een eigen stoel. dat geeft een beetje meer lucht want op schoot houden doe je ze niet en kun je ze makkelijk aan het tafeltje bezig houden. En voor jezelf is dat ook wel prettiger.

10. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Zou zeker een stoel vooraan proberen te reserveren zodat hij op de grond kan spelen.
    Genoeg snacks mee en wat te drinken.
    Speelgoed, boekjes en iets van een iPad vaak zijn er ook potloden enz voor kinderen aan boord wat ze krijgen. (Ligt aan je maatschappij waar je mee vliegt)
    Misschien een kadootje mee zodat hij dat tijdens het vliegen kan uitpakken?
    Wij hebben gevlogen dat ons zoontje 11 maanden was naar Turkije met tussenstop en dat was zeker te doen.
    Ook hadden wij vertraging en dus onze aansluiting gemist maar het viel echt mee.
    Zeker een setje kleding extra mee nemen voor hem in je handbagage ivm ongelukjes.
    Niet druk maken is iets van 3,5 uur vliegen en is zo voorbij!

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een eigen stoel regelen betaal je wel gewoon flink voor hè! Wij hebben het wel gedaan naar nieuw zeeland, autostoel erop zodat hij stevig in de gordels zat en dan kon slapen.

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Als de vlucht niet helemaal vol zit, kun je meestal wel een gratis extra stoel krijgen hoor. Wat wij vaak doen is in het middengedeelte waar 4 stoelen naast elkaar staan (bij grotere vliegtuigen) 2 stoelen aaneengesloten en eentje aan het andere gangpad reserveren. Die tussenliggende stoel is vaak zo inpopulair dat mensen hem graag opgeven voor een andere stoel ;).

Maarreh, hoe houden jullie jullie dreumessen op die stoel is mijn vraag? Wij hebben steeds een extra stoel gehad, maar no way dat dreumeslief haar billenpartij daar ook maar langer dan 3 minuten achter elkaar parkeert ;). Ze wil vooral op ons klimmen en langs ons klimmen om bij het gangpad te komen.

13. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Daar is nou het CARES harnas voor uitgevonden! Dat is een vierpuntsgordel die je aan de rugleuning van de vliegtuigstoel vastmaakt. Hij gaat net als de gordel van de autostoel over de schouders van je dreumes/peuter, en sluit met een clip op de borst waardoor die veel beter in de stoel blijft zitten. Ze kennen de gordel over de schouders immers van de autostoel. Het harnas is bovendien ook nog superveilig (bij turbulentie etc), en goedgekeurd om te gebruiken tijdens de start en landing.

14. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Bedankt allemaal voor de tips! Kan er zeker wat gebruiken. Wij vliegen met TUI dus geen idee hoe die vliegtuigen zijn kwa ruimte.
    Ik denk dat we het maar gewoon moeten gaan doen.
    Ik wil zo graag even genieten met ons 3tjes nu het nog kan ( ivm wens voor een 2e ) dan komt het de eerste 2 jaar ook niet van.

Hoe deden jullie dat trouwens met de luiers? Daar kopen of voor een hele week meenemen?

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij namen een half pak pampers en een pak zwemluiers mee in de koffer.

16. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb toendertijd bewust gekozen om te vliegen terwijl het zijn bedtijd was, waardoor hij eigenlijk beide vluchten lekker op schoot lag te slapen. Ook had ik een flesje melk mee het vliegtuig in en deze gaf ik hem tijdens de opstijging en landing (zodat hij slikte en dus geen last kreeg van zijn oren).. Als je dit aan een steward(ess) vraagt dan kunnen ze het flesje voor je opwarmen.

Maar ik heb wel een heel makkelijk kind, moet ik toegeven.. Dus ik weet niet of het bij iedereen zo simpel werkt natuurlijk!

Succes in ieder geval!

17. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij kochten ze daar maar dat was omdat wij op familie bezoek waren en 3 weken bleven.
    Je hebt er veel soorten luiers en ook pampers genaamd Prima.
    De prima luiers waren zo rond de 30 lira dacht ik maar dat was in April en in een stad.
    Zou denk ik voor een week 1 pak meenemen en als je tekort komt kan je altijd daar halen.

18. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Wij zijnmet 11 maanden geweest, was goed te doen. Tablet en boekjes waren onze beste vriend.
    Slapen was niet zo want meneer is een echte bed slaper en geen armen slaper maar uiteindelijk uurtje bij papa geslapen.
    Met stijgen en landen had die zijn speen op de heenweg hadden we een stoel vrij naast ons dat scheelde wel.

Luiers had ik er aantal mee en de rest daar gekocht.
    Mijn schoonfamilie woont daar dus overal op de hoek zijn er supermarkten,ze hebbeb ook pampers(prima)
    Voeding had ik een Deel meegenomen rest daar gekocht.

Deel Deze Pagina