Ervaringen Bumbo zitje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yil, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Ik ben op zoek naar een Bumbo zitje voor onze meid. Ze wil namelijk niet meer achterover zitten in haar wippertje. Deze staat al helemaal rechtop (Baby Bjorn Bouncer), maar toch trekt ze zich helemaal rechtop en blijft dan zo zitten. Dit ziet er niet erg comfortabel uit en vandaar dat ik op zoek ben naar iets waarbij ze nog rechter op kan zitten.

Nu lees ik hier en daar dat kindjes zich met hun beentje afzetten en zichzelf op die manier uit de Bumbo drukken, of met Bumbo en al omvallen. Is dit een reëel probleem van dit zitje?

2. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Wij hebben hele goede ervaringen met de Bumbo hoor! Toen ons zoontje een maand of 8 was en wel kon zitten maar nog niet stabiel genoeg, hebben we hem pas gekocht, ook omdat hij er bij de gastouder zo ontzettend graag in zat.

Hij heeft er al met al denk ik een maand of 2, 3 ingezeten en dat is dus niet zo lang maar in die periode vonden wij het ideaal voor het geven van een fruithapje, om even in te spelen als wij iets moesten doen etc.

Ook zetten we hem gewoon met Bumbo en al in de box, kon ie mooi met z'n activity-centre spelen en bleef hij mooi rechtop zitten zonder nog eens om te kiepen. Pas toen hij echt goed alleen en stabiel kon blijven zitten hebben we hem niet meer gebruikt, meneertje ging namelijk ontzettend 'bouncen' (doet ie nu nog ;)) en daar was de Bumbo niet zo geschikt voor, lol. Toen is ie wel eens omgevallen met dat ding, gelukkig was er niets aan de hand.

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik heb er een en ben er enorm blij mee! en max ook haha ;)

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    tsja, ben zelf niet zo'n voorstander van de Bumbo, omdat je een kind laat zitten op een manier waar het zelf nog niet aan toe is...
    Daarbij geeft de Bumbo een vals gevoel van veiligheid.

Daarbij, dat ze zelf zo naar voren gaat leunen zal ze binnenkort wel snel zelf gaan zitten.
    Wat je ook kan doen is het voedingskussen gebruiken als je die nog hebt, even een aankleedkussenhoes eromheen doen en haar dan in het kuiltje zetten.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik ben er ook geen voorstander van en ik vind ze wel gevaarlijk. Mijn zoontje heeft er 1x ingezeten en klom er inderdaad uit, maar dat deed hij ook in de babywalker (kdv had hem erin gezet en zoon vond dat geen goed plan, wij ook niet manlief heeft het meteen verboden) en uit de kinderstoel.

6. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Wat een verdomd goed idee!! :p
    Meisje van ons is nog heel klein, maar ze vind het erg interessant om de wereld vanuit een zitstand te bekijken, maar zo'n stoeltje lijkt me niet ergonomisch, vind bovenstaand wel echt de tip vd dag! (voor mij dan ;) stom dat je daar soms zelf niet op komt!)

7. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze dame kan al goed rechtop zitten, alleen doet ze dit nog niet uit zichzelf. Ze zit vaak in de wipper bij ons, maar daar gaat ze nu dus naar voren in hangen. Ben op zoek naar een alternatief voor de wipper, dus dat ze wel gewoon gezellig bij ons kan zitten maar dan rechtop. Om haar nou in de Stokke te zetten vind ik ook zo wat. Die gebruiken we alleen voor een hapje.

Deel Deze Pagina